یک ادعا درباره علت حمله به «فرهیختگان» (+سند) / تغذیه مالی سایت های اصولگرا توسط مدیر وقت فرهیختگان

یک سایت خبری مدعی شد که علت حمله برخی سایت‌ها به سرپرست جدید روزنامه «فرهیختگان»، قطع شدن مبالغ میلیونی است که پیش از این به بهانه ارائه آگهی به این روزنامه دریافت می‌کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، روز نو ضمن انتشار اسناد این ادعای خود نوشت: «یکی از نهادهای نظارتی که از چندی پیش تحقیق درباره مجموعه «فرهیختگان» را آغاز کرده، با اشاره به مبالغ بالایی که در طول یک سال گذشته از سوی روزنامه فرهیختگان به برخی سایت‌ها پرداخت شده، از منشاء خبرسازی‌ها پرده برداشت.

بر اساس اسناد ارائه شده از سوی این نهاد، مدیران سابق روزنامه فرهیختگان تنها در طول هشت ماه منتهی به پایان مدیریتشان مبلغ ۶۵۰ میلیون ریال با عنوان تبلیغات و … در اختیار برخی سایت‌ها قرار داده‌اند و حال که با تغییر مدیریت روزنامه، درآمد این سایت‌ها قطع شده است، با همکاری برخی مدیران داخلی مجموعه رسانه‌ای دانشگاه آزاد که نزدیک به خودشان هستند، کمر به تخریب مدیر جدید روزنامه فرهیختگان بسته‌اند.

گفته می‌شود این ماجرا از آنجا نشات می‌گیرد که سرپرست جدید روزنامه فرهیختگان در اولین روز کاری خود اعلام کرده از این پس هیچ بخشی از بودجه روزنامه به رسانه‌ای غیر از فرهیختگان تعلق نمی‌گیرد و بذل و بخشش‌ها از بودجه‌ای که صاحبان اصلی آن دانشجویان هستند، پایان می‌یابد.

این در حالی است که مثلاً یکی از سایت‌های مشهور نزدیک به «جبهه پایداری»، تنها در شش ماه منتهی به پایان مدیریت سابق روزنامه فرهیختگان، مبلغ ۱۳۲ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال معادل ۱۳ میلیون و ۲۱۰ هزار تومان در قالب‌های مختلف از این روزنامه دریافت کرده است یا مثلاً سایتی دیگر که در رتبه‌بندی سایت‌های اینترنتی، هزار و سیصدمین سایت ایرانی است و برای به دست آوردن مخاطب نیاز به تبلیغات گسترده‌ای دارد، در طول سه ماه مبلغ ۶۱ میلیون ریال معادل شش میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به بهانه تبلیغ از روزنامه فرهیختگان دریافت کرده است.

تنها در یک سند دو برگی که این مرجع منتشر کرده است، نام چند سایت وجود دارد که در طول این ۹ ماه، هر کدام مبالغی از بیست تا ۱۵۰ میلیون ریال دریافت کرده‌اند.»

به گزارش ایسنا، اسناد مورد ادعای روز نو در این بخش قابل مشاهده است:

313391_741

313392_632

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.