گزارش تصویری همبستگی همافران نیروی هوایی خرمنکوه با مردم فسا در بهمن ۵۷

خبر پارسی –نقل از سلام فسا هر انقلابی حوادثی برجسته دیده می‌شود که جرقه‌های نهایی پیروزی را به آتشی افروخته تبدیل می‌کند و جشن شادی ملت را پرشور می‌سازد.

نوزدهم بهمن ۱۳۵۷، انتشار خبر بیعت همافران نیروی هواپیمایی ایران با امام(ره)، یکی از اخباری بود که انقلاب را به تثبیت در ایران، نزدیک و بختیار را از ادامه فعالیت برای ابقای رژیم سلطنتی ناامید کرد. پس از انتشار خبر، دولت بختیار آن را تکذیب و عکس را مونتاژ اعلام کرد و حکم دستگیری عکاس صادر شد. اما مساله حضور همافران در نزد امام (ره) از سوی ایشان تایید شد.

نورشاهی،‌ یکی از همافرانی که در جریان بیعت با امام(ره)، حاضر بوده است، در تشریح خاطرات آن روز گفته است: “جلسه‌اى در روزهاى نزدیک به پیروزى انقلاب با مرحوم حضرت آیت‌الله طالقانى داشتیم و ایشان به ما گفتند که اگر قصد دارید کارى انجام دهید باید اقدامى باشد که یک سر و گردن از پیرزنى که عصازنان به خیابان آمده است بالاتر باشد. این سخنان در حقیقت یک نوع حرکت روانى و کار تهییج‌کننده محسوب مى‌شد و پس از آن بود که تصمیم گرفته شد تا در روز ۱۹بهمن، رژه رسمى برگزار شود.”

همافران، پس از دیدار با آیت‌الله طالقانی، تصمیم گرفتند تا صبح روز ۱۹ بهمن در مدرسه علوی تهران لباس‌های خود را عوض کنند و در حضور امام (ره) به صف شوند تا به امام(ره) ادای احترام و اعلام بیعت کنند. از آن جایی که در مدرسه رفاه فضای کافی وجود نداشت عده‌ای، نماینده شدند و در محضر امام(ره) حضور یافتند.

امام(ره) در حضور آن‌ها اظهار کرد: “درود بر شما که قدر نعمت خدا را دانستید و به دامن قرآن پیوستید. درود بر شما که ترک کردید حکومت طاغوت را و به حکومت الله پیوستید… باید این نهضت را حفظ کنید تا ان‌شاءالله آخر نقطه و نهایت که قیام یک حکومت عدل انسانی اسلامی به جای یک حکومت طاغوتی است.”

بعد از این دیدار همافران نیروی هوایی در دیگر شهرها نیز به مردم پیوستند و جشن شادی انقلاب را کامل کردند.

همافران نیروی هوایی خرمنکوه فسا نیز با حضور در شهر و حمل عکس امام خمینی(ره) همراهی خود با مردم و انقلاب اسلامی را اعلام کردند. همانطور که از عکس های آن روز بر می آید مردم استقبال گرمی از آنها به عمل آوردند.

عکس های زیر حدفاصل چهارراه فرمانداری کنونی تا تقاطع خیابان روزبهان و بازار فسا را نشان می دهند.

n00008086-r-b-014

n00008086-r-b-011

n00008086-r-b-005

n00008086-r-b-000

n00008086-r-b-007

n00008086-r-b-004

n00008086-r-b-013

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.