کمالی خبر داد: تسهیلات ویژه برای انبوه سازان فعال در بافت فرسوده

خبر پارسی – مدیرامور شعب بانک مسکن استان فارس گفت: برای انبوه‌سازان شرایطی ایجاد شده است که در قبال ساخت واحدهای مسکونی در بافت فرسوده بتوانند از تسهیلات صندوق یکم، بهره مند شوند.

علی کمالی سه‌شنبه ۱۷ بهمن در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خریداران مسکن در بافت فرسوده می توانند از تسهیلات ۸۰ میلیون تومانی بدون سپرده گذاری استفاده کنند افزود: سود تسهیلات در بافت فرسوده ۸ درسد است و بازپرداخت آن نیز ۱۲ سال است .

او تسهیلات به انبوه سازان در بافت فرسوده را برای حمایت از احیاء این بخش از شهز عنوان کرد و تاکید کرد: انبوه سازان می تواننند با سپرده گذاری در ازاء ساخت هر واحد تا ۱۲۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که پس از فروش اقساط توسط خریدار پرداخت خواهد شد .

وی یادآور شد که سود تسهیلات صندوق یکم، برای خرید واحدهای مسکونی واقع در بافت‌های فرسوده ۸ و برای واحدهایی که در سایر نقاط شهر قرار دارد، ۹٫۵ درصد است و افراد برای استفاده از این تسهیلات باید براساس قوانین و دستورالعمل‌های موجود سپرده‌گذاری داشته باشند.

مدیرامور شعب بانک مسکن استان فارس همچنین با مقایسه بین تسهیلات پرداختی ۱۰ ماه منتهی به پایان دی ماه امسال و سال گذشته، گفت: در بخش خرید مسکن، طی ۱۰ ماه سال گذشته(۹۵) تعداد ۲ هزار و ۸۴۳ فقره تسهیلات پرداخت شد؛ امسال این میزان به ۴ هزار و ۱۹۲ فقره رسید که نشان از افزایش ۴۷ درصدی است.

کمالی استقبال برای دریافت تسهیلات خرید و ساخت واحدهای مسکونی در بافت فرسوده شیراز را خوب توصیف و خاطرنشان کرد: طی ۱۰ ماه گذشته برای ۵۸۴ واحد معادل ۲۷۵ میلیارد تسهیلات در بخش ساخت بخش فرسوده تامین مالی شده است .

مدیر شعب استان فارس بانک مسکن وضعیعیت بازار مسکن را در چند ما ه گذشته خوب ارزیابی کرد و افزود: در چند ماه اخیر مضعیت معاملات مسکن تغییر محسوسی داشته که با توجه به ثبات قیمت ها این تغییر هم به نفع مردم و هم به نفع انبوه سازان است .

کمالی به وجود بیش از ۱۶۰ هزار واحد مسکونی خالی در استان فارس اشاره کرد و گفت: دست کم نیمی از این واحد ها در شیراز واقع شده اند .

مدیرامور شعب بانک مسکن استان فارس در ارائه‌ی گزارش وضعیت صندوق یکم نیز گفت: سال گذشته بالغ بر ۸ هزار و ۱۹۳ فقره حساب در بخش صندوق یکم افتتاح شد و با توجه به افتتاح ۶ هزار و ۴۴۵ فقره حساب در سال ۹۶ اکنون بیش از ۱۴ هزار فقره حساب صندوق یکم در استان فارس گشایش یافته است.

او گفت: سقف تسهیلات صندوق یکم ۱۲۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده و میزان سود این تسهیلات برای مناطق غیر بافت فرسوده ۹٫۵ و برای بافت‌های فرسوده ۸ درصد است؛ قسط ماهیانه این تسهیلات حدود یک میلون و ۴۰۰ هزار تومان خواهد بود.

کمالی همچنین از تلاش بانک مسکن برای حمایت از تولید داخل خبر داد و گفت: سال گذشته با پیش‌بینی تسهیلات تا سقف ۸۰ میلیون ریالی خرید کالا، تعداد ۶ هزار و ۷۲۵ فقره تسهیلات بدون سپرده‌گذاری به میزان ۵۳۷ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شد.

مدیرامور شعب بانک مسکن استان فارس همچنین از پرداخت تعداد ۳ هزار و ۱۷۲ فقره تسهیلات ازدواج به مبلغ ۳۳۳ میلیارد ریال به زوج‌های جوان طی ۱۰ ماه گذشته از سال ۹۶ خبر داد و گفت: تسهیلات ازداج برای آزادگان و جانبازان بالاتر از ۲۰ درصد و خانواده‌های شهدا، ۲۰ میلیون تومان است.

کمالی مدعی شد که بانک مسکن در شاخص مصارف به منابع، جایگاه خوبی بین بانک‌های استان فارس دارد و بالغ بر ۱۲۰ درصد از کل منابع خود را در قالب تسهیلات بانکی درون استانی هزینه کرده است.

مدیرامور شعب بانک مسکن استان فارس گفت: در بخش مسکن روستایی نیز طی ۱۰ ماه گذشته بالغ بر هزار فقره تسهیلات ساخت و ۹۳۶ فقره تسهیلات مسکن مرتبط با حوادث غیرمترقبه پرداخت شده که مجموع آن حدود ۴۵میلیارد ریال بوده است .

کمالی با بیان اینکه امسال تعداد ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر در استان فارس به متقاضیان واگذار شده است، گفت: با توجه به افزایش تسهیلات پرداختی به واحدهای مسکن مهر تا سقف ۴۰۰ میلیون ریال، شاهد شتاب گرفتن طرح‌های ساخت بوده‌ایم .

مدیر امور شعب بانک مسکن استان فارس همچنین از بسته شدن پرونده مسکن مهر در سال آینده خبر داد و افزود: تعداد ۵ هزار و ۴۸۱ واحد مسکن مهر در فارس باقی مانده که تلاش داریم با تسهیل در امر ساخت و به بهره برداری رسیدن این واحدها در سال آتی پرونده مسکن مهر براای همیشه بسته شود  .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.