پیام درخواست شهردار از مردم شیراز

خبرپارسی – شهردار_شیراز از مردم این شهر درخواست کرد با ایجاد کمپین #دوباره_شیراز_دوباره_مهربانی به کمک مردم سیل زده استان خوزستان بشتابند.

در متن پیام #حیدر_اسکندر_پور خطاب به #شهروندان_شیرازی آمده است:

آه #خوزستان

و باز خوزستان؛ سرزمین تاریخ و خاطره و مقاومت و ایستادگی؛دیار طلای ناب و غیرت و مردانگی.

در تیر رس دشمن بعثی

اسیر ریزگرد؛ باد و خاک

گذشته از آتش، گرفتار آب

تو گویی عناصر چهارگانه طبیعت نوبت گذاشته اند تا ایستادگی و مقاومت مردمان سرزمین نفت و نخل را راست آزمایی کنند.

خوزستان در آزمونی دیگر است؛ قامت برافراشته دیار خوبی ها مانند نخل های استوارش ،پایدارتر از همیشه پای دیوار بلند تمدنی در چغازنبیل از هفت خوان ایثار عبور کرده تا گذشت را رنگی دیگر زند.

و در این میانه، خوزستان، پاره تن وطن، نیازمند همدلی، یاری و مهربانی است.

#مهربانی سررشته دوستی است و در نزدیکی دیار عزیزمان خوزستان، معدن سرشار مهربانی در «شهر دوستی» است.

امروز وقت است که «موج_گرم_ دوستی» را از «رودخانه خشک» که هنوز از مهر مردم شیراز به مسافران و همشهریان سیل زده نمناک است به کارون بفرستیم؛ وقت آن است که ابر عشق، نوع دوستی و مردم مداری به آبی آسمان خوزستان برسد.

امروز #فارس به عنوان استان معین خوزستان در حادثه سیل معرفی شده است و اینجانب به عنوان شهردار شیراز شهر دوستی و مهربانی و مدارا ضمن تشکر از از همشهریان خودم که در حادثه سیل جلوه ای دیگر از مناعت طبع، کرامت نفس و فرهنگ والای خود را به نمایش گذاشتند، می خواهم که در کمک به هموطنان خوزستانی خود دیگر بار، حماسه آفرین شوند.

از همکارانم در شهرداری شیراز خواسته ام با همیاری سایر نهادها، کمپین کمک به سیل زدگان در شیراز با عنوان « دوباره شیراز دوباره مهربانی» را راه اندازی کنند تا دیگر بار شهرمان لبریز از دوستی و مهر این مردمان نیکوی کهن دیار شود؛ باشد تا حماسه ای جدید از مهربانی و مدارا خلق شود تا بار دیگر از زبان شاعر بلند آوازه شهرمان یاد آور شویم که

تو کز محنت دیگران بی غمی

نشاید که نامت نهند آدمی

مردم خوب شهرم؛ دست هایتان را می بوسم و می خواهم که دست هایمان را به هم دهیم؛ و دل ها را؛ به «موج_گرم_دوستی» بپیوندیم که نخل های این زرینه خاک وطن، دوباره قد برافرازد.

حیدر اسکندپور

شهردار شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.