پزشکیان: بعید است جهانگیری شهردار شود

خبرپارسی – بعید است کسی که معاون اول رئیس‌جمهور است این پست را رها کند و شهردار شود.

مسعود پزشکیان، نماینده تبریز و نایب رئیس مجلس در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین با اشاره به وعده مسئولان برای رفع حصر تا آخر سال گفت: خبر ندارم که رفع حصر قرار است تا آخر سال که یک روز به پایان آن باقی است، اتفاق بیفتد اما اگر قول داده‌اند باید به قولشان عمل کنند.

وی همچنین با اشاره به استعفای نجفی از شهرداری تهران و زمزمه هایی که در خصوص جایگزینی اسحاق جهانگیری در این پست مطرح می شود، گفت: بعید است کسی که معاون اول رئیس‌جمهور است این پست را رها کند و شهردار شود. اگر هم آقای جهانگیری بخواهد شهردار شود شاید با یک بهانه‌ای بلایی سرش می‌آورند که مجبور شود او هم از شهرداری استعفا دهد.

پزشکیان در خصوص برخی اظهار نظرها مبنی بر شهردار شدن یکی از اعضای شورای شهر تهران گفت: اگر کسی برنامه‌ای داشته باشد می‌تواند کاندیدا شود اما صحبت این است که برای مدیریت شهر تهران برنامه داریم یا خیر. این موضوع نیاز به اطلاعات دارد که من ندارم تا بتوانم قضاوت کنم.

وی تاکید کرد: این که به صورت سلیقه‌ای و سیاسی یک فردی را انتخاب و به آن حکم بدهیم نتیجه نخواهد داشت. باید بر اساس آگاهی و علم انتخاب کنیم و پشت آن آگاهی بایستیم تا بتواند کاری کند. در غیر این صورت اگر بخواهیم به صورت سیاسی شخصی را انتخاب کنیم به جایی نمی‌رسیم.

این نماینده مجلس با انتقاد از دعوای میان اصولگرایان و اصلاح طلبان، ادامه داد: بحث من دعوای اصولگرایی و اصلاح‌طلبی نیست برای این که به واقع مرزها را شفاف نمی دانم که کجاست. صد بار هم از کسانی که می‌گویند اصول دارند پرسیدم که چه اصولی را ما نداریم که شما دارید. یا اصلاح‌طلبی؛ تمام دین برای اصلاحات است و امام حسین برای اصلاح آمد و پیامبران مسلمین هستند. مگر می شود جامعه را بدون اصلاح درست کرد. اینکه اینها بر سر چه با هم دعوا می کنند نمی دانم.

پزشکیان یادآور شد: هر انسانی که توانمندی دارد تا برای این کشور کاری انجام دهد باید میدان پیدا کند و نباید خطی درست کنیم. باید همه کسانی که می توانند برای مملکتمان کاری کنند دستشان را بگیریم و بخواهیم تا برای کشورمان کاری کنند. اظهار نظر در خصوص گزینه مناسب برای شهرداری تهران مطالعه می خواهد و نمی توان بدون مطالعه نظر داد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.