پرداخت ۱۴۱۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال طی چهل سال به مددجویان

خبرپارسی – مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس گفت: ١۴ هزار و ١٧٠ میلیارد ریال تسهیلات بانکی طی چهل سال گذشته به مددجویان برای ایجاد اشتغال پرداخت شده است .

محمد بذرافشان دوشنبه ٨ بهمن در نشست خبری ویژه دهه فجر، با یادآوری اینکه کمیته امداد مولود انقلاب است و طی چهل ساله گذشته منشاء اثرات فراوانی بوده، افزود: مهمترین دستاورد این نهاد طی چهل سال گذشته این بوده که محرومیت نتوانسته مانعی برای شکوفایی استعدادهای قشر محروم و مستضعف جامعه باشد .

به گفته او طی چهل سال گذشته ٩۶ هزار و ٨٨٨ دختر از کمک هزینه جهیزیه و ١٩ هزار و ١۴٨ هزار پسر تحت پوشش کمیته امداد از کمک هزینه تسهیلات ازدواج برخوردار شده‌اند .

وی ارزش ریالی کمک هزینه تامین جهیزیه به دختران و کمک هزینه ازدواج برای پسران تحت پوشش را بالغ بر ٨۶ میلیارد تومان اعلام کرد .

مدیرکل کمیته امداد فارس با بیان اینکه از ابتدای ایجاد این نهاد در استان تاکنون ٧٣٢ هزار دانش آموز و ١٨٢ هزار و ۶٨٠ دانشجو از خدمات تحصیلی بهره‌مند شده‌اند .

بذرافشان با بیان اینکه  ٢٧ هزار و ٨۴٠ نفر طی چهل سال گذشته به مشهد مقدس اعزام شده‌اند، افزود: در حوزه اشتغال نیز ١٠۶ هزار طرح تاکنون اجرا شده که شتاب آن طی سال‌های اخیر توجه بیشتری شده است .

مدیرکل کمیته امداد فارس با اشاره به ایجاد ١٢٨ هزار فرصت شغلی برای خانواده‌های تحت پوشش، گفت: با ایجاد فرصت‌های شغلی ٣٠ هزار خانوار خودکفا و از چرخه پوشش امداد خارج شده‌اند .

بذرافشان همچینن از برگزاری جشن اشتغال دو هزار خانوار تحت پوشش با حضور مقامات ملی در ١۴ اسفندماه به میزبانی شهر شیراز خبر داد .

وی عنوان کرد: از سه سر فصل بند ب تبصره ١۶، صندوق امداد ولایت و اشتغال توسعه پایدار روستایی اعتبارات حوزه اشتغال تامین می‌شود .

به گفته مدیرکل کمیته امداد فارس ١۴ هزار و ١٧٠ میلیارد ریال تسهیلات بانکی طی چهل سال گذشته به مددجویان برای ایجاد اشتغال پرداخت شده است .

بذرافشان یادآور شد: در حوزه آموزش نیز به ٣٧٧ هزار نفر آموزش‌های لازم داده شده است .

وی با اشاره به افزایش تعداد مراکز نیکوکاری کمیته امداد به ١٠٢ مرکز طی چهل سال گذشته در فارس، گفت: بالغ بر ١٠٠ هزار حامی فعال به مجموع حامیان کمیته امداد اضافه شده است .

مدیرکل کمیته امداد فارس ادامه داد: در سه سال متوالی گذشته، فارس در جذب حامیان و زکات رتبه نخست را به خود اختصاص داده است .

بذرافشان ادامه داد: در جذب درآمدها فارس رتبه دوم کشور در ده ماهه امسال کسب کرده و تلاش می‌شود با جذب بیشتر سرفصل‌های پیش‌بینی شده تا پایان امسال رتبه نخست را کسب کنیم .

وی با بیان اینکه در احداث مسکن نیز  ٣۶ هزار باب مسکن روستایی و شهری از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون خرید و فروش شده است، گفت: ١۴٠٠ واحد سهم پیش‌بینی شده فارس در سال جاری بوده است که در دهه فجر افتتاح می‌شود .

مدیرکل کمیته امداد فارس خاطرنشان کرد: قریب به ٧٠ هزار واحد مسکونی روستایی و شهری طی چهل سال گذشته توسط کمیته امداد بهسازی و تعمیر شده‌اند.در حوزه مسکن مهر نیز ١۴٨۵ واحد در سال ٩۵ تکمیل توسط کمیته امداد استان تکمیل شد .

بذرافشان با یادآوری این مطلب که تاکنون سه هزار واحد مسکن برای مددجویان ساخته و تحویل داده شد، گفت:  یکهزار و ٨٣٢ واحد مصوب هم از سفر رهبر معظم انقلاب نیز در اختیار مددجویان گذاشته شد .

وی با بیان اینکه در حوزه درمان نیز ۵۶٠ هزار و ۳۰۰ نفر مددجوی شهری و روستایی بیمه شده‌اند، خاطرنشان کرد: مددجویان شهری از همه ظرفیت بیمه امداد استفاده می‌کنند و مددجویان روستایی نیز از بیمه سلامت بهره‌مند هستند .

مدیرکل کمیته امداد فارس اضافه کرد: دو هزار و ٣٣٢ زن نیز مشمول بیمه روستایی و مستمری بگیر در استان فارس شده‌اند .

بذرافشان همچنین اعزام ١۴٠٠ مددجو به مشهد مقدس، کلنگ‌زنی اداره منطقه ۶ امداد شیراز و اداره سر چهان، افتتاح ساختمان اداری کوار، افتتاح یکهزار و ۴٠٠ واحد و تجلیل از خیرین برتر استان را از بزنامه‌های شاخص کمیته امداد در دهه فجر ذکر کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.