هنرمندان شیرازی خطاب به شهردار:گذرهنر را به جامعه هنری استان باز گردانید

شیراز – ایرنا – جمعی از هنرمندان شیرازی با ارسال نامه ای از شهرداری این شهر خواستند تا گذرهنر که اخیرا به محلی برای تردد خودروها تبدیل شده است را به جامعه هنری این استان باز گرداند.
دراین نامه که دوشنبه شب تصویر آن در اختیار ایرنا قرار گرفت آمده است:می دانیم که شهرداری ها در کنار فعالیت های عمرانی و ساخت و ساز خیابانی برای روانسازی عبور و مرور رسالت مهمتری که همانا ایجاد فضای هنری و فرهنگی است را برعهده دارند .
در ادامه این نامه آمده است: هنرمندان شیراز چند صباحی با فعالیت های خود در گذر هنر، هوایی تازه استشمام کردند، روزهایی که با تمام عشق و علاقه حد فاصل چهار راه حافظیه و چها راه ادبیات را به معیاد هنر و فرهنگ تبدیل کردند.

نویسندگان افزوده اند: اما جای شگفتی است که شهردار به جای داعیه داری فرهنگ و هنر، ناگهان این گذر را به عبور و مرور اتومبیل ها می سپارند و با این اقدام الودگی آهن را جایگزن هنر پاک می کنند و تلاش های چندین ساله و هزینه هایی فراوان را زیر چرخ اتومبیل ها به نابودی می کشانند.
در این نامه هنرمدان و پیشکسوتان رشته های مختلف هنری شیراز مصرانه خواهان باز گردان گذر هنر به هنرمندان شده اند.

به گزارش ایرنا ،حدفاصل چهار راه حافظیه و ادبیات شیراز حدود سه سال پیش با تغییر درساختار خیابانی، آن را سنگ فرش کردند تا حریم فضاهای فرهنگی در این حد فاصل حفظ شود و اخیرا نیز نام گذر هنر هم بر آن نهادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.