همه طعنه های رئیس جمهور به ضاربین علی مطهری/ همه شیرازی‌ها شهید مطهری را عاشقانه دوست دارند

خبر پارسی – رئیس جمهور صبح امروز چهارشنبه ۹ اردیبهشت ماه در حالی برای خیل عظیم دوستدارانش در صحن مطهر شاهچراغ سخن می گفت،که به نظرش آمد مردم شیراز هنوز از حادثه حمله به علی مطهری در این شهر دلخور هستند.
دکتر حسن روحانی که این روزها مباحث تیم مذاکره کننده اش نقل محافل است مدخل ورودی سخنش را همین موضوع بهانه قرار داد تا با استفاده از کلام حافظ هم یادی از بزرگان سخن در شیراز کرده باشد هم طعنه ای به ضاربین علی مطهری زده باشد و هم خط مشی اعتدال دولتش را تبیین کرده باشد از همین رو بود که در ابتدای سخنانش گفت: ما درس اعتدال و سیاست خارجی را از حافظ و درس محبت و وحدت را از سعدی آموختیم. “با دوستان مروت و با دشمنان مدارا” ، منطق دولت تدبیر و اعتدال با همه جهان است .
او در ادامه طعنه ای هم به سواستفاده کنندگان از ارزش ها زد و گفت: حافظ شیرازی به ما آموخت که دین با ریا قرین نمی‌شود و سعدی شیرازی نیز به ما یاد داد که دولت و راه دولتمردان در کنار ظلم قرار نمی‌گیرد و ما همان راه و مسیر را ادامه خواهیم داد.
دکتر روحانی کنایه ای هم به دلواپسان زد و با اشاره به چانه زنی دولت برای لغو تحریم ها گفت: هنر این نیست که در تریبونی در گوشه‌ای شعار دهیم بلکه هنر آن است که به سازمان ملل رفته و همانجا قطعنامه‌ها را ملغی کنیم.
رییس جمهوری سپس کنایه ای به ضاربین علی مطهری در شیراز زد و با اشاره به اینکه امسال سال وحدت، برادری و دوستی است، افزود: اعتدال بهار در بهار شیراز بهتر معنا می‌شود و اعتدال خلق و خوی ایرانیان در شیراز و استان فارس هویدا و آشکار است. شیراز شهر محبت و مهمان‌نوازی است و اگر چند نفر در گوشه خیابانی در شیراز کاری خلاف ادب انجام می‌دهند این ربطی به شیراز و شیرازی‌ها ندارد که احترام به بزرگان و شهیدان جزو مرام و اخلاق آنان است و شیرازی‌ها همه معلم بزرگ و استاد شهید مطهری و شهید بهشتی‌ها، شهید دستغیب‌ها و همه بزرگان دین و معنویت را عاشقانه دوست دارند.
رییس شورای عالی امنیت ملی عصر امروز نیز در جمع علما، ایثارگران و برگزیدگان استان فارس به حوادث اخیر شیراز اشاره کرد و گفت: اگر کسی می‌خواهد بیاید، سخنرانی کند و بحثی انجام دهد، مشکلی ندارد و نباید از این اتفاق ترسید، بلکه باید به طور مستدل به بحث‌ها پاسخ داد، لذا باید یکدیگر را تحمل کنیم.
رئیس جمهور که بسیاری از سخنانش طعنه به تند روها بود با اشاره به اختلاف نظر ها در یک جامعه آزاد گفت:قبول نداریم کشور را با دیکتاتوری اداره کنیم بلکه از فضای آزاد کشور باید خوب بهره برداری کنیم.
دکتر روحانی باز هم با حمایت ضمنی از سخنرانی علی مطهری درشیراز تاکید کرد:ما باید آستانه تحمل خود را بالا ببریم و راهی جز این نداریم و اگر می خواهیم به پیشرفت برسیم فضا باید باز باشد.آن هم فضای دانشگاه ، آن هم فضای شیراز.لذا اگر یک آقایی می خواهد بیاید سخنرانی کند اینکه مشکلی ندارد.
به عقیده رئیس جمهور: بسیاری از مشکلات ما ریشه در بینش، جهان‌بینی و فرهنگ حاکم بر اذهان و افکار ما دارد و اگر بتوانیم در دیدمان نسبت به مسایل اجتماعی، فرهنگی و سیاسی نوعی همدلی بوجود آوریم، مشکلات‌مان، مرتفع خواهد شد.
وی یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی را آزادی دانست و با اشاره به اینکه همه مناصب سیاسی در کشور ما از طریق صندوق آرا به شکل مستقیم و غیرمستقیم به افراد واگذار شده است، اظهار داشت: از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی، آزادی و حاکمیت ملی است که در صندوق آرا متجلی شده و باعث شده تا روح زندگی در جامعه ما جاری شود. البته باید از این فضای آزاد خوب بهره‌مند شویم و در برابر این دیدگاه که معتقد است تنها با دیکتاتوری می‌توان در کشورهای در حال توسعه نظم را مستقر کرد، بایستیم.
رئیس جمهور همچنین خواستار وحدت و آشتی در جامعه شد ادامه داد: بیایید به معنی واقعی کلمه آشتی کنیم، در پی انسجام و وحدت باشیم. فضا را آرام کنیم و با تلاش، عقب‌ماندگی‌های ناشی از جنگ تحمیلی را جبران کنیم.
به گزارش خبر پارسی سخنان صبح و عصر رئیس جمهور در شیراز به نحوی دلجویی از جامعه دانشگاهی و فعالان سیاسی حامی دولت تدبیر و امید بود.سخنان وی توید بخش ایجاد یک فصل بدون ئتنش در شیراز و فارس است که امیدواریم با درایت نماینده عالی دولت در استان به سرانجام برسد.

image.php

۱۷۳۲۲۵

image.php98

۳۵۲۵۰

image.php78

2 دیدگاه برای “همه طعنه های رئیس جمهور به ضاربین علی مطهری/ همه شیرازی‌ها شهید مطهری را عاشقانه دوست دارند

  1. ای کاش از شعارهای احمدی بای بای و احمدی استعفا استعفا هم می نوشتید که موقع صحبت های استاندار سر داده شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.