همایش ریحانه النبی به استحکام وحدت در جامعه کمک می کند

خبرپارسی – معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: همایش هایی که در خصوص شخصیت های اسلامی برگزار می شود از جمله همایش ملی ریحانه النبی (س)، به ایجاد و تقویت وحدت در جامعه اسلامی کمک خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی مرکز اسلامی فاطمیه، علی اصغر مونسان در مراسم اهدای جایزه کتاب سال ریحانه النبی (س) در شهرستان مهر افزود: این همایش ها در حقیقت به محلی برای بررسی فضایل شخصیت های اسلامی تبدیل خواهد شد تا این افراد را که در طول تاریخ اسلام به عنوان الگو از آنها یاد شده فراموش نشوند.

وی، با اشاره به نامیدن حضرت زهرا (س) با عنوان ‘ام ابیها’ افزود: این کنیه بیانگر این موضوع است که ایشان مادر همه خوبی های عالم است.

مونسان تصریح کرد: بهره ‌گیری از این عنوان (ام ابیها) بسیار هوشمندانه بوده و بیانگر تاثیرگذاری حضرت فاطمه زهرا (س) بر پیامبر است و نشان می‌دهد پیامبر (ص) چقدر به این بانوی بزرگ توجه داشته اند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: چنین بانویی در عرصه اجتماعی نقش ایفا می ‌کند، فاطمه (س) نشان داد که زنی درون ‌گرا نیست و علاوه بر تبیین موضوعات اجتماعی، نقش آفرینی نیز می کند و الگویی برای زنان جامعه است.

او اظهار داشت: با آمدن اسلام، زنان کم‌ کم نقش آفرین می شوند و مایه افتخارند، پیشینه تاریخی ملی ما نیز با افتخار زنان را حرمت گذاشته است و بعد از اسلام این جایگاه ارتقاء نیز یافت.

وی، با اشاره به اینکه ریشه های تاریخی و دینی در حرمت و توجه به زنان است گفت: پس از پیروزی انقلاب شاهد بودیم که روند حضور بانوان در عرصه اجتماعی شتاب مضاعفی گرفته است و این در حالی است که پیش از انقلاب زنان در عرصه اجتماع فعال نبودند اما در چهار دهه اخیر توانستند روز به روز جایگاهی برای خود ایجاد کنند.

معاون رئیس جمهوری تصریح کرد: دولت تدبیر و امید ابعاد جدیدی برای حضور زنان در عرصه مدیریتی کشور باز کرده و آنها نیز نشان داده اند که هر جا حضور یافته اند، اثرگذار و موفق بوده اند.

در این مراسم، نخستین جایزه کتاب سال ریحانه النبی به حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید مجتبی برهانی مولف کتاب “فاطمه (س) تجلیگاه انوار آفرینش” که در ۱۰ جلد تالیف شده است اهدا شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.