هادی پژوهش:تمام قد برای تامین امنیت فعالیت های سیاسی در فارس ایستاده ایم/هرکس با هر نگرش سیاسی می تواند در فارس سخنرانی کند/بیگانگی عامه مردم با تشکیلات حزبی آفتی مهم برای توسعه سیاسی کشور است

خبر پارسی – جمعی از اعضا و مسئولان شورای منطقه فارس سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی با معاون سیاسی و امنیتی استانداری فارس دیدار کردند.
به گزارش دریافتی «هادی پژوهش» معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس در این دیدار با اشاره به تاریخ تحزب در ایران گفت: تحزب از دوران مشروطیت تاکنون مسیر پر فراز و نشیبی در حوزه سیاسی طی کرده است. هر چند تولد احزاب در ۱۰۰ سال قبل خوب بود ولی حزب گرایی در همان کودکی مرد.

۷۰۲۴۲۹۶۴۵_۹۴۱۱۹
وی ذهنیت تاریخی جامعه نسبت به احزاب را نامناسب دانست و افزود: احزاب یا دست ساخته دولت ها بودند و یا از خارج کشور حمایت می شدند که همین ذهنیت جامعه را نسبت به احزاب مخدوش کرده است.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری فارس با بیان اینکه امروز هم فعالیت حزبی به سختی انجام می شود، ابراز کرد: فرهنگ حزب به ماهو حزب در کشور نهادینه نشده و برخی رفتارهای مسئولان در دوره های مختلف برای فعالیت احزاب بازدارنده بوده است.
پژوهش ادامه داد: مردم و عموم جامعه نسبت به مفاهیم حزب بیگانه هستند و تنها در طبقه متوسط و نخبگان، حزب و فعالیت حزبی معنا دارد و این آفتی مهم برای توسعه سیاسی کشور است.
وی با بیان اینکه با وجود حزب و فعالیت تشکیلانی تفکرات پوپولیستی و هیاتی جایی در توسعه سیاسی کشور نخواهد داشت، بر لزوم توسعه فعالیت احزاب در نقاط مختلف استان تاکید کرد و گفت: تمام قد برای تامین امنیت فعالیت های سیاسی در فارس ایستاده ایم.
رئیس شورای تامین استان فارس با انتقاد از برخی تندروی های سیاسی به بهانه دفاع از ارزش ها و دین ابراز کرد: شورای تامین استان فارس در آخرین جلسه خود تصویب کرد هرکس با هر نگرش سیاسی می تواند در فارس سخنرانی کند ولی برای کاستن از تنش ها باید خطوط قرمز نظام و نه خطوط قرمز افراد را حفظ کند.
وی در پاسخ به انتقادی درباره روند زمان بر صدور مجوز فعالیت احزاب در استان فارس گفت: فرایند صدور مجوز فعالیت احزاب دارای قانون شفافی است اما گاهی تایپ یک نامه ممکن است چند روز طول بکشد که به مدیریت افراد بر می گردد.

۷۰۲۲۱۹۷۷۶_۷۷۵۵۴
پژوهش اضاقه کرد: مدیریت استان فارس از فعالیت احزاب حتا در شهرستانها استقبال می کند و معتقد است وجود احزاب برنامه دار به روند توسعه استان در همه ابعاد آن کمک می کند.

۸۰۲۱۳۲۳۷۴_۴۳۳۰۳
در این مراسم مسعود رهبری دبیر منطقه فارس سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی، احمد عبادی نسب، مازیار مرتب و مهندس خسروی از اعضای شورای منطقه فارس سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی در مورد نحوه فعالیت احزاب، آزادی های سیاسی و روند صدور مجوز فعالیت ها، انتخابات آنی مجلس شورای اسلامی و برخی محدودیت ها و موانع موجود در استان فارس ابراز نظر کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.