نقبی به تاریخ / آیت الله حائری : / به نمایندگان استان گفتم اگر استاندار فعلی برود، آیا آن استانداری که شما می خواهید منصوب می شود ؟ تمام بچه های خود را دست رودکی دادیم، عمودی رفتند ،افقی برگشتند!

خبر پارسی – سرویس برگی از تاریخ – مرور اتفاقات دولت پس از خاتمی برای تعیین استاندار فارس پس ازدکتر انصاری لاری حاوی نکات قابل توجه و درخوری است.خواندن دیدگاه امام جمعه و نماینده وقت ولی فقیه در شیراز و فارس نیز خالی از لطف نیست.
مشروح سخنان آیت الله حائری را به نقل از ایسنا فارس ببینید.

آیت ا… حائری شیرازی :
ائمه جمعه در
انتخاب استاندار نباید ساکت باشند اما با نمایندگان هم رای باشند
سیاسی ۱۰:۹:۰ ۱۳۸۴/۰۶/۱۵

۸۴۶-۳۵۸۰-۵ کد خبر
امام جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه دراستان فارس گفت: عده ای می خواهند بین رئیس جمهور و مجلس شکر آب شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا ) منطقه فارس ، آیت اله حائری شیرازی در گردهمایی یک روزه ائمه جمعه استان فارس با بیان مطلب بالا اضافه کرد: دوستان رئیس جمهور گفتند آنهایی که در مجلس رای نیاوردند به دلیل زر و زور است درصورتی که این صحبت حرف بیخودی است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه ائمه جمعه آیا نباید درسیاست دخالت کنند؟ افزود: استان فارس استاندار می خواهد آیا باید بگوئیم به ما چه؟ و آیا بهتر است بی تفاوت و ساکت باشیم؟ یا اینکه یک کاندیدا داشته باشیم و بگوئیم او بشود. البته که این خوب است، اما مشروط به اینکه آن بشود.

وی با اشاره به ابتدای مجلس هفتم و بحث استعفای دکتر انصاری لاری استاندار فارس گفت: نمایندگان مجلس هفتم از بحث استعفای استاندار استقبال کردند و از من انتظار داشتند که این جریان را تقویت کنم اما این مسئله به زمانی بر می گشت که خود وزیر کشور هم می خواست استعفا کند وعلیه شورای نگهبان صحبت کند و جریان سیاسی بوجود بیاورد چرا که فکر می کرد استیضاح می شود٠ به همین منظور به او نصیحت کردم وگفتم تا این رئیس جمهور (خاتمی) است نرود چرا که رهبری نمی گذارند که مجلس شما را استیضاح کند.

آیت اله حائری افزود: به نمایندگان استان گفتم اگر استاندار فعلی برود، آیا آن استانداری که شما می خواهید منصوب می شود ؟ لذا معلوم نیست کسی که می آید، برای شما کارکند٠
امام جمعه شیراز با اشاره به انتخاب احمدی نژاد به عنوان رئیس جمهور گفت: این دوره که برگزار شد اخلاق رئیس جمهور در دستم بود ایشان از همه کس نظر می گرفت لذا در نظر گرفتن و لیست گرفتن هیچ مشکلی نداشت اما در حکم دادن، نگاه می کند که آیا این شخص پشت سرمن حرکت می کند یا باید مدام با او بحث کنم.

حائری شیرازی تصریح کرد: رئیس جمهور نمی خواهد هیات دولت در آینده جایگاه دعوای رئیس جمهور و دولت باشد. سلیقه رئیس جمهور است که وقت بحث کردن نیست، بنابراین کار برای او سخت است، او می خواهد بولدوزروارکار کند چرا که این کار را در شهرداری کرده و از راه خود عدول نمی کند.

نماینده ولی فقیه دراستان فارس با بیان اینکه رئیس جمهور با باور آمده و از این جهت به نفع قلوب است خطاب به ائمه جمعه استان گفت: شما می خواهید تبعیض و خویشاوندی سالاری برچیده شود لذا به رئیس جمهور کمک کنید و یک وقتی در نطق ها و صحبت ها تعریض به او نکنید چرا که شما دلتان کار می خواهد نه گزارش ، پشت گزارش و بعد که آخر مسئله را نگاه می کنی هیچ داخل آن نیست. رئیس جمهور می خواهد ببیند پول خزانه ازکدام سوراخ در رفت و رهبر هم بالای سراو است.

امام جمعه شیراز سپس با بیان اینکه اختیارات دست نمایندگان است و در قانون برای ائمه جمعه چیزی باقی نگذاشتند افزود: ما در نماز جمعه می توانیم ۲ حرف بزنیم که آیا بگیرد یا نگیرد؟ اما باید حواسمان باشد که نمایندگان استان همه از خودمان هستند. گرچه میان بهترین و متوسط ترین تفاوت هایی است اما همه از خودمان هستند آیا از این ها بهتر می خواهید؟

حائری شیرازی به سابقه نبی رودکی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در فرماندهی جنگ اشاره کرد وگفت : ما تمام بچه های خود را دست رودکی دادیم، عمودی رفتند ،افقی برگشتند اما به او اعتماد کردیم. آقای ربانی نیز که دیگر نماینده شهر است امام جمعه قبلی استهبان بوده و خوب هم بودند، حالا هم که نماینده است خوب است و آقای ذوالانوار هم که آزاده جنگ تحمیلی می باشند آن قدر قابل اعتماد بود که در تمام سفرهای خارجی او را همراه خود می بردم و نفر آخر هم که آقای روزیطلب باشند سمبل فکر متانت و اعتدال است.

وی افزود: نماینده های شهرستان ها هم که خود شما به عنوان ائمه جمعه یک به یک زنگ زدید و تایید کردید پس این نماینده ها نیز ازخودتان هستد . لذا من قبل از حکم تنفیذ نامه ای به رئیس جمهور نوشتم و گفتم برای استقلال رئیس جمهور و به دلیل اعتقادی که به نمایندگان دارم ، هر چه نمایندگان گفتند قبول داریم، در آن نامه همچنین متذکر شدم هیچ نظری در عزل و نصب مدیران واستاندار ندارم وهر چه از طرف من نقل و قول می شود از درجه اعتبار ساقط است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس خطاب به ائمه جمعه این استان گفت: به نمایندگان بگوئید شایسته سالاری رافراموش نکنید، به فرد تکیه نکنند ، چراکه روی فرد نمی شود قسم خورد بلکه کسی را بیاورید که امتحان شده و مدیریت او قوی باشد تا بتواند مشکلات را از روی زمین بردارد.
وی همچنین از ائمه جمعه خواست که با نمایندگان مجلس هماهنگ باشند و افزود: از هرج و مرج و تشدد آراء پرهیز کنید و آن چیزی که در دلتان است بگوئید به شرطی که نمایندگان قبول کنند خوب نیست ما چیزی بگوئیم نمایندگان چیز دیگر .

حائری شیرازی تصریح کرد: به نمایندگان هم باید بگوئیم خیلی باوزیر کشور چانه نزنند بلکه بگذارند با آرامش کار کنند چرا که کشور و استان هم مشکلات دارند و همه به آرامش احتیاج دارند همین که شما بگوئید دراین قضیه به نمایندگان اعتماد کردیم نصف صدا ها خاموش میشود و خاطر جمع باشید که از امام جمعه ها صدایی بلند نمی شود .

آیت اله حائری شیرازی با تاکید بر عدم دخالت خود در انتصاب و یا عزل ونصب مدیران گفت: پور محمدی و وزیر اطلاعات هر دو ۴ سال در مدرسه حقانی شاگرد من بودند و شاگردهای خوبی هم بودند اما تا حالا یک تلفن به وزیر کشور نزده ام، چرا که نمایندگان خوبی داریم و به آنها اعتماد داریم.

امام جمعه شیراز در پایان گفت: رئیس جمهور خوب است، آدم نا مربوط نمی گذارد چرا که او می داند یک استاندار راحت طلب به درد او نمی خورد بلکه او یک استاندار دونده می خواهد.

به گزارش ایسنا دراین گردهمایی همچنین حجت الاسلام شیرمردی دبیر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه بابیان اینکه ائمه جمعه درحوزه ی حاکمیت، استاندار تعیین و یا عزل نمی کنند تصریح کرد: ائمه جمعه درعین حال سند سفید امضاء به دولت احمدی نژاد نمی دهند و سکوت ما به معنای عدم نظارت نیست، اگر مدیر ارشاد کذایی و یا مدیر میراث فرهنگی کذایی گذاشتند نمی توانیم ساکت بنشینیم .

وی با بیان اینکه ائمه جمعه باید به عنوان رهبر فرهنگی عمل می کنند افزود: استاندار اصول گرا باید برود پشت سرامام جمعه بنشیند اگر این شد، دولت احمدی نژاد راست گفته اما اگر نشد او هم مانند دیگران است.

دبیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس با تاکید بر اینکه دنبال شخص نیستیم وشخص پرست هم نخواهیم بود گفت: ائمه جمعه بایداستاندار قوی و امین را بخواهند چرا که ما دنبال رانت و پسرخاله بازی نیستیم و شیراز را هم نمی خواهیم لوکس کنیم، چرا که دنبال لوکس بازی هم نیستیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.