نظارت هوشمند بر نیمی از اتوبوس های شیراز با ورود ۱۸۵ دستگاه جدید

خبرپارسی –  معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با اعلام رو نمایی و بهره برداری از ۱۸۵ دستگاه اتوبوس جدید در شهر شیراز گفت: با افزیودن این تعداد کار نظارت هوشمند بر عملکرد اتوبوس های شیراز به بیش از ۳۰۰ دستگاه می رسد .

مجتبی زوربخش سه شنبه ١٧ مهر در نشست خبری از رونمایی و ورود ۱۸۵ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل شهری شیراز خبر داد و گفت: با ورود این تعداد اتوبوس می توان ادعا کرد که یک پنجم اتوبوس های شیراز نوسازی شده است .

زوربخش با بیان اینکه با احتساب ۱۸۵ اتوبوس جدید، تعداد اتوبوس های ناوگان اتوبوسرانی شیراز به ۱۳۰۰ عدد می رسد .

 معاون شهردار شیراز در امور ترافیک و حمل و نقل گفت اتوبوس های جدید بیشتر در مناطق کم برخوردار و حایگزین اتوبوس های فرسوده و مدل پایین خواهد شد، این در حالی است که برنامه ریزی برای ایجاد خطوط ویژه جدید برای اتوبوس ها نیز در حال انجام است .

او با بیان اینکه به منظور کنترل هر چه بیشتر اتوبوس ها در شهر شیراز تا کنون بر روی ۳۰۰ دستگاه سیستم هوشمند بی ام اس نصب شده است، افزود: فاز دوم این عملیات هم ابلاغ شده و بزودی اجرایی می شود که  در این فاز نیز حدود ۳۰۰۰ دستگاه دیگر به دستگاه های هوشمند کنترل مجهز خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز، تعیین سر فاصله و زمان سفر اتوبوس ها را از دیگر مزایای نصب این سیستم هوشمند بر روی اتوبوس ها عنوان و اضافه کرد: هم اینک انتقال سرور با همکاری دو سویه با سازمان حمل مسافر توسط مرکز کنترل ترافیک در حال انجام است .

زوربخش ادامه داد: با نصب سیستم هوشمند  تلاش خواهیم کرد تا حد ممکن اتوبوس ها در مسیر خطوط ویژه تردد کنند و روان سازی در حرکت انجام شود .

تو با تاکید بر اینکه نصب سیستم هوشمند به عنوان یک ابزار نظارتی محسوب می شود و قابلیت دارد تا حتی سر فاصله اعزام و سرعت اتوبوس را ثبت کند، یادآور شد: در این سیستم قابلیت رصد باز و بسته شدن درب اتوبوس و سوار و پیاده کردن مسافر خارج از ایستگاه نیز وجود دارد .

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز ادامه داد: با تکمیل فاز ٢ طرح هوشمندسازی اتوبوس، امکان ارسال صوت و تصویر به سمت مرکز کنترل وجود دارد که هم اینک بر روی ٣٠٠ دستگاه که از قبل مجهز به این سیستم شده اند، وجود دارد .

زوربخش در پایان اعلام کرد که روز پنجشنبه با حضور معاون وزیر کشور دو ایستگاه جدید مترو افتتاح شده و از اتوبوس های جدید رونمایی و بهره برداری رسمی از آنها آغاز خواهد شد

.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.