نسل میاندار را دریابیم

خبر پارسی – عبدالکاظم دریساوی – روزگار عوض شد… مثل دفترهای قدیمی کاهی بودیم، دو به دو با هم … هرکداممان را که می کندند، آن یکی هم بیرون می زد از زندگی! حالا سیمی مان کردند که با رفتن دیگری کک مان هم نگزد…!
وقتی نسل میاندار یا همان طبقه متوسطی که به دلیل فشارهای طاقت فرسای اقتصادی کمرش شکست و حرمت روشنفکران به راحتی آب خوردن شکسته شد و فاصله طبقاتی دارا و نداربه عمیق ترین فاصله تاریخ اجتماعی مردم ایران رسید و قشر متوسط عملا حذف شد و…تک افتادگی و بی خیال و نومید شدن و. ..از تبعات و آثار طبیعی آن است کو آن ندایی که می گفت همه حضور ما برای آن است که آن دیگری و همه دیگران ساکن در همه وسعت جغرافیای جهان به سعادت برسد .هرکسی برای دیگری برادری باشد. برما و باما چه رفته است ؟ که در دست وپازدنی عبث به دنبال قوت لایموتی هستیم وتنها قصه ها و غصه هایمان را اگر فرصتی شد در درونمان واگویه می کنیم این اگر سقوطی غم انگیز نباشد به یقین استحاله ای دردناک است و…

2 دیدگاه برای “نسل میاندار را دریابیم

  1. سلام یک طرفه به قاضی رفتن کار آدم های بی سواد است از شما بعیده فقط مگر دولتهای قبلی این فاصله رو ایجاد نکردند!!!!!

  2. دوست عزیز یک طرفه به قاضی نرفته ام .تنها واقعیت موجود را بیان کردم اگر شما به آمارهای اقتصادی مراجعه کنید متوجه می شوید که فقرا فقیرتر و اغنیا غنی تر شده اند و در این روند طبقه متوسط یا همان نسل میاندار به تدریج محو.در دولت سازندگی تورم بود اما فاصله طبقاتی تا این حد نبود و در دولت اصلاحات با سیاست های اقتصادی منطقی ضمن کاهش تورم وضعیت معیشت مردم از جمله طبقه متوسط بهبود یافت اما در دولت احمدی نژاد با وجود درآمد افسانه ای نفت فاصله طبقاتی وحشتناک شد و طبقه متوسط نیز از بین رفت .به هر حال مسئولیت این وظیفه به عهده سیاست مداران و برنامه ریزان در دولت احمدی نژاد است .ضمنا نقد را نه با تخریب بلکه باید با استدلال و منطق و منطبق با واقعیت بیان کرد نه بر اساس تعلقات فکری یا جناحی .متهم کردن دیگران به بیسوادی آن هم با دو کلمه و جانبداری از ….برای کسی که قصد روشنگری و دفاع دارد شایسته و معقول نیست . آستانه تحمل را باید بالا برد.از یادداشتی که نوشتید ممنونم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.