نخستین نمایشگاه منطقه‌‌ای نقش آفرینی زنان در شیراز آغاز به کار کرد/معصومه دستغیب:آموزش و معرفی چهره های علمی حوزه زنان از مهمترین ویژگی های نمایشگاه است

خبر پارسی – نخستین نمایشگاه منطقه‌ای نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار با محوریت «اقتصاد مقاومتی» در محل دائمی نمایشگاه‌های استان فارس در شیراز راه‌اندازی شد.
سیده معصومه دستغیب؛ مدیرکل امور بانوان استانداری فارس درحاشیه افتتاح این نمایشگاه در شیراز با تاکید بر اینکه امروز این فرصت برای بانوان ایجاد شده تا در عرصه اجتماعی گام های بزرگی را برداشته و نقش آفرینی کنند به خبرنگاران گفت: در این نمایشگاه فارس میزبان بانوان سه استان یزد، کرمان و کهگیلویه و بویر احمد خواهد بود.
وی افزود: شرکت کنندگان در این نمایشگاه نخستین بار در در عرصه‌های هنری، علمی، پژوهشی، قرآنی و … ورود پیدا کرده‌اند که در این راستا بیش از ۱۶۰ غرفه پیش‌بینی شده که یکصد مورد آن مربوط به ارائه توانمندی‌های بانوان فارسی است.
وی در عین حال گفت:جامعه زنان توانمند فارس از آنچه که در این نمایشگاه مشاهده می کنیم بسیار بشتر است اما امکانات ما محدود است و مجبوریم بخش کوچکی از این توانمندی ها را عرضه کنیم.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس به استقبال بی نظیر بانوان جهت شرکت در این نمایشگاه اشاره و عنوان کرد: پس از اعلام فراخوان برپایی این نمایشگاه با استقبال کم نظیری از سوی اقشار مختلف جامعه زنان رو به رو شدیم که به دلیل کمبود امکانات با حضور تعداد کمی از‌ آنان موافقت شد.
دستغیب خاطرنشان کرد: تشکل‌های مردم‌نهاد و م‍ؤسساتی که در حوزه زنان مشغول به کار هستند در این نمایشگاه حضور رادارند.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس از پیشنهاد این دفتر به خانه خیرین برای ایجاد نمایشگاهی از توانمندی موسسات خیریه خبر داد و گفت:از خانه خیرین خواسته ایم نمایشگاهی را از خدماتی که به خانواده ها ارائه می دهند برگزار کند تا مشوقی برای علاقمندان به کمک برای خانواده هایی باشد که زنان سرپرستی آن را برعهده دارند ضمن اینکه عرضه این توانمندی ها باعث می شود زنان خود سرپرست به فعالیت های اجتماعی تشویق شوند
وی معرفی چهره علمی شاخص زنان و آموزش را دو وجه تمایز مهم این نمایشگاه نسبت به سایر نمایشگاه‌ها ذکر و تصریح کرد: امروز بیش از ۶۰ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های ما را زنان و دختران تشکیل داده که به همین جهت غرفه‌هایی از این نمایشگاه به دانشگاه شیراز و علوم پزشکی شیراز اختصاص یافته است.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس ادامه داد: تولیدات شرکت‌ها و م‍ؤسسات غیردولتی در حاشیه این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.
دستغیب اضافه کرد: سازمان‌ها نیز در قالب کمیته‌های متعددی از جمله اسکان، حمل و نقل، آموزش، برنامه‌ریزی و نظارت، ارزیابی، مستندسازی، کمیته تبلیغات و روابط عمومی ساماندهی شده‌اند.
وی گفت: در اختتامیه این نمایشگاه از برترین عکاسان و خبرنگارانی که موفق به کسب بیشترین گزارش در حوزه زنان شوند، تجلیل خواهد شد.

1 دیدگاه برای “نخستین نمایشگاه منطقه‌‌ای نقش آفرینی زنان در شیراز آغاز به کار کرد/معصومه دستغیب:آموزش و معرفی چهره های علمی حوزه زنان از مهمترین ویژگی های نمایشگاه است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.