جمعی از فعالین عرصه سلامت :نامه دکتر ایمانیه از سردلسوزی است یا ایجاد هزینه برای دولت؟

خبر پارسی – جمعی از فعالین عرصه سلامت در استان فارس در یاداشتی انتقادی به نحوه نگارش نامه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعتراض کرده و در همین راستا سئوالاتی را از دکتر ایمانیه و طرفداران ابقای ایشان مطرح کرده اند.در قسمتی از این یاداشت که یک نسخه از آن در اختیار خبر پارسی قرار گرفته آمده است: برفرض که نعوذو بالله ایشان همانند اصحاب پاک پیامبر و با سابقه ای شبیه ابوذر غفاری است ، آیا اشکال دارد اگر وزیر، سلمان فارسی را جایگزین ابوذر غفاری نماید؟
در این یاداشت می خوانیم:
چند روز قبل خبر استعفای آقای دکتر ایمانیه در محافل خبری و دانشجویی پیچید،اما متاسفانه متن نامه رسانه ای نشد و روزنامه خبر به نقل از مقامی مسئول در دانشگاه، با تیتر بزرگ نوشت “ایمانیه:تکلیفم را روشن کنید”بلافاصله جناب ایشان به دیدار نمایندگان فارس و … رفت و هوادارانش به جمع آوری طومار و…پرداختند.حال چند سوال اساسی مطرح است.امیدواریم دکتر ایمانیه و هوادارانش از جمله نمایندگان محترم فارس بتوانند به این سوال ها جوابهای منطقی بدهند.فارغ از اینکه آقای دکتر ایمانیه دانشگاه را شبیه محیط نظامی اداره می نمود،اولین و آخرین تصمیم گیر در مجموعه ی دانشگاه خودش بود،به کارشناسی و مشورت اهمیت نمی داد،طرح های بدون پشتوانه ی مطالعاتی مانند پزشک خانواده را در استان عظیمی که بیش از چهارمیلیون جمعیت دارد و استان مرجع پزشکی برای حداقل هفت استان همجوار است اجرا نمود و بسیاری از مشکلات مدیریتی نام برده که از جمله جلوگیری از ایجاد بیمارستان و مراکز درمانی جدید توسط بخش خصوصی که در فرصت دیگری به آنها خواهیم پرداخت این سوال ها مطرح است که:
۱) آیا اختیارعزل و نصب مدیران زیرمجموعه ی هر وزارتخانه با وزیر نیست؟
۲) آیا دخالت آشکار عده ای از نمایندگان در ابقای نامبرده مصداق دخالت قوا نمی باشد؟
۳) آیا همه مدیران دولت قبل باید به وزرا نامه بنویسند که هرچه سریعتر “تکلیف مرا روشن کنید” یا دکتر ایمانیه حق ویژه ای دارد؟
۴) آیا کادرسازی و میدان دادن به نیروهای جدیدتر باعث پویایی سیستم های علمی مانند بهداشت درمان آموزش پزشکی نیست؟
۵) آیا دکتر ایمانیه که نزدیک به هشت سال رییس دانشگاه و نزدیک به ۴ یا ۵ سال جز معاونین بسیار موثر یوده اند انتظار دارند چند سال دیگر بر دانشگاه حکم برانند؟
۶) در دانشگاههای معتبر دنیا متوسط عمر ریاست دانشگاهها ۴ یا ۵ سال است، آیا ایشان حق ویژه و مادام العمر می خواهند؟
۷) بر فرض بی عیب و نقص بودن تمام کارهای ایشان که ظاهراً طرفدارانشان مطرح می کنند آیا پس از ۱۲ سال ایشان چیزی برای نوآوری و اصلاح و….در چنته دارند؟
۸) تکلیف گردش نخبگان در دانشگاه و مدیریت چه می شود؟
۹) آیا ایشان نباید خود را برای کنار رفتن آماده می نمود؟
آیا ایشان فکر می کنند که انسانی مطلق هستند و هرکس جایگزین ایشان شود نه علم مدیریت دارد نه تقوای کار؟
۱۰) برفرض که نعوذو بالله ایشان همانند اصحاب پاک پیامبر و با سابقه ای شبه ابوذر غفاری است ، آیا اشکال دارد اگر وزیر، سلمان فارسی را جایگزین ابوذر غفاری نماید؟
۱۱) آیا این همه مشاجره و اردوکشی برای امر بدیهی تعویض مدیران که سالهاست تکرار می شود واقعاً با نیت خدمتگزاری است؟آیا اهداف و اغراض سیاسی و تحت فشار گذاشتن دولت تدبیر و امید پشت این قضیه نهفته نیست؟؟ بوی خوشی از این نامه نگاری ها و رسانه ای کردن نامه ها و بدنبال جلب هواداران رفتنی نمی آید. خدا همه ی ما را از هوای نفسانی بخصوص قدرت طلبی مصون دارد.
پیشنهاد می شود آقای دکتر ایمانیه با توجه به وضیعت مالی خوب و قدمت به قول خودشان هفتصد ساله خاندانشان در فارس به دنبال دانشگاهی برای خودشان باشد(مانند دانشگاه احمدی نژاد) تا هیچکس فکر تعویض و برکناری ایشان را ننماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.