مناظره لنکرانی با انصاری لاری در تلویزیون شیراز؟ چرا که نه؟! / مناظره نماد دموکراسی و آزادی بیان است

خبر پارسی – فرزاد صدری – پس از انقلاب اسلامی در ایران مناظره به عنوان نماد دموکراسی و آزادی بیان هم در مساجد و هم در تلویزیون حضوری پر رنگ داشت و بسیاری از مردم امیدوار شدند که آزادی بیان به عنوان خواسته دیرینه شان رنگ واقعیت گرفته است.
از زمانی که انتخابات ریاست جمهوری به شکل مناظره های تلویزیونی برگزار شد آحاد مردم ایران توانستند در یک فرآیند دموکراتیک کاندیدای خود را انتخاب و به برنامه های او رای دهند و یا به برنامه های دیگری پشت کنند.
مناظره های تلویزیونی اما نباید فقط محدود به انتخابات ریاست جمهوری شود چرا که قوه مقننه و مجلس شورای اسلامی قرار است قوانین مملکت را وضع یا اصلاح کند و از جایگاهی استراتژیک به تبیین قوانین بپردازد لذا این حق طبیعی مردم است که با اندیشه قانون گذاران و برنامه های آنان آشنا شوند.

حجم زیاد کاندیداهای مجلس شورای اسلامی در همه نقاط ایران اسلامی، امکان مناظره کاندیداها را در رسانه ملی به صفر می رساند اما با توجه به اینکه احزاب و گروه های مختلف فکری و جناحی در انتخابات لیستی مشخص دارند پیشنهاد می کنیم مراکز صدا و سیمای استان ها نماینده ای از طیف های فکری گوناگون در طول مدت انتخابات به سیمای استانی دعوت کنند تا مردم شاهد مناظره و برنامه های طیف های فکری مختلف،از تلویزیون استان خود باشند.
این اتفاق نه تنها باعث کاهش هزینه ها و ریخت و پاش های معمول انتخاباتی از این دست می شود بلکه سبب آشنایی بیشتر و بهتر مردم با جریان های فکری موجود در استان و برنامه های آنها خواهد شد.در مناظره هایی از این دست شعارهای انتخاباتی کاندیدها به بوته نقد گذاشته می شود و امکان فریب مردم به حداقل می رسد.
در این برنامه نیازهای اساسی و واقعی مردم به بحث و بررسی گذاشته می شود و فرصتی پیش روی نظام گذاشته خواهد شد که به منافع ملی رسیدگی کند.
آشنایی نزدیک مردم به جریان های فکری موجود در هر استان و نقد دیدگاه های این جریان های فکری و نیز دفاع آنها از دیدگاه های خود، سبب خواهد شدمردم نسبت به مباحث فرهنگی،اقتصادی،اجتماعی،ورزشی و سیاسی استان خود آگاهی بیشتری کسب کنند و رای آنها رای به برنامه و اندیشه باشد نه رای به شعار و چلوکباب و قومیت و…!
برگزاری مناظره های انتخاباتی در سطح استانی همچنین به ارتقای رفتار سیاسی سیاستمداران و نیز تقویت ستادهای انتخاباتی و صد البته افزایش توان رأی دهی صحیح مردم، منجر می شود و بر شفافیت سیاست‌ها و سلامت انتخابات، اثر مثبت خواهد داشت.
شیراز به عنوان پایتخت فرهنگی ایران اسلامی و شهری که نخستین روزنامه را در کشور منتشر کرده ،آیا می تواند اولین شهری باشد که مناظره های تلویزیونی را در طول مدت انتخابات ساماندهی کند؟تصور کنید یک طرف مناظره دکتر لنکرانی و یا مهندس رضازاده و طرف دیگر مناظره دکتر انصاری لاری یا مهندس شورانگیز در سیمای فارس به تبیین دیدگاه های خود می پردازند.آیا خروجی این مناظره ها اعتماد بیشتر مردم به نظام جمهوری اسلامی را سبب نمی شود؟
جمله معروفی است که می گوید: بدون گفت و گو رابطه ای وجود ندارد،بدون احترام عشقی وجود ندارد و بدون اعتماد دلیلی برای ادامه وجود ندارد…
با برگزاری مناظره های تلویزیونی در شبکه های استانی گفت و گو می کنیم برای ایجاد رابطه با مردم.به آنها احترام می گذاریم تا ثابت کنیم عاشق این مردم هستیم و به برگزاری مناظره ها اعتماد می کنیم تا مردم همچنان به همراهی با ما ادامه دهند…

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.