معاون پژوهشی و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش فارس: هیچ دبیری را به اجبار در مقطع ابتدایی به کار نمی گیریم/ هر معلم حداقل باید ۲۰ ساعت تدریس داشته باشد/ نمی شود برخی در دفتر مدرسه بیکار بنشینند مزایا هم بگیرند!/ به خرد جمعی احترام می گذاریم

خبر پارسی – معاون پژوهشی،برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به نظام جدیدی آموزشی (نظام ۶،۳،۳) و حذف کلاس اول دبیرستان از مقاطع تحصیلی گفت:هیچ دبیری را به اجبار در مقطع ابتدایی به کار نمی گیریم.
عبدالرسول احمدی انتفاد کردن را حق همه فرهنگیان دانست و گفت:از دل انتقادات سازنده است که می توان به با جامعه فرهنگیان استان به یک زبان مشترک رسید و اداره کل آموزش و پرورش فارس این آمادگی را دارد که بهترین پیشنهادات فرهنگیان را عملیاتی کند.
وی افزود: بعد از استقرار نظام جدید آموزشی یا همان نظام ۳-۳ – ۶ یک پایه به دوره ابندایی اضافه شد و یک پایه از دوره متوسطه کم شد.این نظام آموزشی که بدون هیچ زیر ساختی اتفاق افتاد هم نیروی انسانی،هم فضای فیزیکی و هم محتوای دروس را تغییر داد. از طرفی نظام یاد شده از الزامات آموزش و پرورش بر اساس سند تحول بنیادی مصوب شورای عالی آموزش و پرورش و شورای عالی انقلاب فرهنگی است.
معاون پژوهشی،برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش فارس نسبت بین معلم و دانش آموز را در نظام های پیشرفته درسی ۱ به ۱۵ خواند یعنی به ازای هر ۱۵ دانش آموز یک معلم وجود دارد اما در ایران به ازای هر ۱۱ دانش آموز یک معلم داریم که این نشان می دهد جمعیت معلمان ما نسبت به دانش آموزان از متوسط نظام های پیشرفته بیشتر است اما با وجود سیستم جدید آموزشی و اضافه شدن یک پایه به مقطع ایتدایی و کم شدن یک پایه در مقطع متوسطه، اکنون با کمبود معلم در مقطع ابتدایی و افزایش دبیر در مقطع متوسطه روبرو هستیم که برای رفع این مشکل مجبور شدیم از نیروهای موجود استفاده کنیم .
احمدی با بیان اینکه مقطع ابتدایی حساس ترین مقطع نظام آموزشی است و باید بهترین آموزگاران را در این مقطع به کار گرفت،گفت:با شروع به کار سیستم جدید آموزشی بیش از ۷۰۰ معلم در نواحی چهارگانه شیراز در مقطع ابتدایی کسری داشتیم که سعی کردیم با استفاده از نیروهای سایر مقاطع تحصیلی این کمبود نیرو را جبران کنیم به همین منظور سال گذشته ۵ میلیون ساعت آموزش ضمن خدمت داشتیم تا مقطع ابتدایی ما دچار آسیب نشود.
وی در عین حال تاکید کرد: سعی کردیم با اهرم های تشویقی و راهکارهای ارشادی نیروها را به کار گیریم و تحت هیچ عنوان پست کسی را تغییر نمی دهیم مگر اینکه خودش بخواهد.
معاون پژوهشی،برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش فارس در پاسخ به اینکه آیا تغییر و جابجایی نیروهای آموزش و پرورش در شروع سال تحصیلی باعث آشفتگی و سر درگمی معلمان و مدیران آموزش و پرورش نمی شود گفت:بخش عمده ای از نیروهای بین مناطق تغییر نمی کنند و ما نیز تغییرات را بر اساس درخواست همکاران فرهنگی انجام می دهیم و جابه جایی ها بر اساس امتیاز افراد صورت می گیرد.اما قبول می کنم که نظام جدید آموزشی ما را مجبور به تغییراتی هم کرده است چرا که در همه مناطق چهارگانه آموزش و پرورش شیراز ما شاهد کاهش شدید نیروهای مقطع ابتدایی و افزایش نیروهای مقطع متوسطه بودیم.
احمدی تاکید کرد: در شیراز سامانه هوشمند اجازه ورود به مقطع متوسطه را نمی دهد اگر هم کسی بخواهد بیاید باید تیک ابتدایی را بزند.ما نیز آنها را بر همین اساس در مدارس شیراز آماده می کنیم.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا نمی شود از اضافه کار برخی نیروهای متوسطه کم کرد تا دبیران این مقطع مجبور نشوند به مقطع ابتدایی بروند گفت: در شیراز و در مقطع متوسطه چون نیروی مازاد داریم اصلا اضافه تدریس نمی دهیم که بخواهیم کم کنیم.
معاون پژوهشی،برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش فارس خاطر نشان کرد:هر معلم حداقل باید ۲۰ ساعت تدریس داشته باشد و هر کس بیش از ۴ ساعت در هفته کسری داشته باشد شیوه نامه ساماندهی ۱۰ درصد از فوق العاده شغل او کم می کند اما هیچ تفاوت و تمایزی بین نیروهایی که به اصطلاح مازاد معرفی شده اند با دیگر نیروها وجود ندارد و از حقوق آنها چیزی کم نخواهد شد.
احمدی توقعات برخی از فرهنگیان که تعداد آنها را بسیار کم خواند نابجا دانست و گفت:عده بسیار کمی از همکاران فرهنگی انتظار دارند مریض باشند،مرخصی هم استعلاجی هم نگیرند بیکار هم بگردند حقوق هم بگیرند!نمی شود که برخی در دفتر مدرسه بیکار بنشینند مزایا هم بگیرند!
وی تاکید کرد بر اساس مقررات نیرو را هر کجا ما تشخیص دادیم باید مشغول به کار شود در عین حالی که حفظ شان و جایگاه معلم در هر شرایطی بر ما واجب است.
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر ترمیم حقوق معلمان و فرهنگیان گفت: اولویت قرار دادن مسئله معیشت معلمان در کلام رهبر انقلاب تحقق رسالت مد نظر ایشان است و همه می دانیم تربیت انسان های سختکوش،با ایمان و خلاق از جمله مهمترین رسالت معلمان است که تقویت معیشت این قشر انگیزه شان را دو چندان می کند . اما متاسفانه سالهاست حقوق معلم شهر و روستا تفاوت بسیار اندکی دارد و یر اساس برخی سیاست های غلط گذشته تن پروری و تنبلی ارزش شده است!
احمدی در پایان آموزش و پرورش را به یک خانه شیشه ای توصیف کرد که همه چیزش شفاف و آماده پاسخگویی در همه حوزه هاست.
وی گفت: از انتقادات و پیشنهادات فرهنگیان و اصحاب رسانه با آغوش باز استقبال می کنیم و هرگز نقطه نظرات خود را تنها راه برون رفت از مشکلات نمی دانیم چرا که به خرد جمعی احترام می گذاریم و معتقدیم جامعه فرهنگیان از جمله آگاهان و صاحبنظران در حوزه های مختلف علمی فرهنگی و اجتماعی هستند.

1 دیدگاه برای “معاون پژوهشی و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش فارس: هیچ دبیری را به اجبار در مقطع ابتدایی به کار نمی گیریم/ هر معلم حداقل باید ۲۰ ساعت تدریس داشته باشد/ نمی شود برخی در دفتر مدرسه بیکار بنشینند مزایا هم بگیرند!/ به خرد جمعی احترام می گذاریم

  1. جناب احمدی مثل اینکه شما از جیب مبارک میخواهید حقوق ما را بدهید مگه تقصیر ما است که کلاس نیست به جای عذر خواهی طلبکار هم شدیم در ضمن تعداد ما کم نیست فقط ۲۳۰ نفر در ناحیه یک بودیم که به اجبار وبا تهدید اینکه رتبه بندی شاملتان نمیشو د تعدادی ازآنها را مجبور به رفتن به مقطع ابتدایی کردید .در ضمن کمی صداقت داشته باشید خود بخشنامه وزارتی راهکارهای به کار گیری معلمان مازاد را اعلام نموده که شما به بیشتر این راهکارها عمل نکردید وزارتخانه هم میگوید ما دستوراعمل را ارسال کرده ایم استان خودتان باید عمل کند در بخشنامه رتبه بندی امده است ساعات کسری موظف تا ۴ ساعت مشکلی ایجاد نمیکند ولی شما به عده ا ی از دبیران ساعت کامل داده اید و بقیه را مازاد اعلام کرده اید ولله که مقامات بالاتر تقصیری ندارند کسانی امثال شما باعث نارضایتی مردم میشوند به هر حال اگر ما نمیتوانیم حقمان را بگریم امید واعتقاد به خدا باعث ارامشمان میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.