مدیر کل ورزش و جوانان فارس: فقر سرانه ورزش در کلان شهر شیراز آزار دهنده است

خبرپارسی – مدیرکل ورزش و جوانان فارس با انتقاد از راه و شهر سازی به دلیل در اختیار نگذاشتن زمین مورد نیازورزشگاه ها، گفت: فقر سرانه ورزش در کلان شهر شیراز آزار دهنده است.

حیدر علی کامیاب که پیش از ظهر چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت در نشست مشترک بررسی مشکلات ورزش شهرستان شیراز درحضور فرماندار این شهر سخن می گفت افزود:با وجود اینکه می توانیم برای این شهر اعتبارات خوبی را در حوزه نفت و گاز و سهم ورزش از مالیات بر ارزش افزوده جذب کنیم، اما نبود زمین با کاربری ورزشی دست ما را برای توسعه زیر ساخت ها در این کلان شهر بسته است.

وی با بیان اینکه پس از درخواست های فراوان آن هم  با حمایت استاندار و تلاش «دکتر» پارسایی، اداره کل راه و شهرسازی استان یک قطعه زمین با کابری پارکینگ در شهرک گلستان به ما معرفی کرده است، افزود: تغییر کاربری و حل مشکلات دیگر این زمین هم بر عهده ما گذاشته شده است .

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس با انتقاد از تفکری که در شهر سازی ورزش را نادیده گرفته است گفت: ظاهرا در گذشته هرزمینی که در غرب و شمال غرب شیراز  کاربری ورزشی داشته با تغییر کابری به برج و اماکن تجاری تبدیل شده است.

کامیاب عدم همکاری های لازم با اداره کل در این حوزه را عاملی برای پایین بودن سرانه ورزشی در کلان شهر شیراز عنوان کرد و گفت:در حالیکه  سرانه ورزشی در کشور ۷۰ سانتی متر و دردیگر شهرستان های استان بیش از یک متر است، این سرانه در کلان شهر شیراز ۲۰سانتی متر است.

وی ساده انگاری در این خصوص را موجب خسران عظیم در حوزه فرهنگی، اجتماعی دانست و افزود: شاید یک دهه بعد دود این فقر زیر ساختی در چشم جامعه ای برود که شهروندانش نه روح سالمی دارند نه جسم سالم!

دبیرشورای عالی ورزش استان فارس با پر اهمیت خواندن مکان یابی برای احداث اماکن ورزشی افزود: ما می توانیم اعتبارات تخصیص داده شده به کلان شهر شیراز رادر مجموعه ورزشی پارس هزینه کنیم و این مجموعه را به یک شهرک ورزشی تبدیل کنیم، اما بازهم باید برای جمعیت ساکن در شهرک های غربی شیراز برنامه داشت.

کامیاب درعین حال  افزود:با وجود  تمام تنگناهای موجود از سال ۹۴  تا کنون چندین پروژه بزرگ ورزشی در شهرستان شیراز کلنگ زنی، احداث و به بهره برداری رسیده است.

وی از افتتاح زمین چمن ورزشگاه بزرگ پارس،پیشرفت چشمگیر ورزشگاه ۶  هزار نفری شیراز،بهره برداری از مرکز سوارکاری استان فارس در لپویی،ساخت ۱۰ زمین مینی فوتبال در بخش های مختلف شهرستان ،توسعه و ایجاد زمین چمن بزرگ مجموعه ورزشی بعث شیراز ،تعمیر کلی ورزشگاه دستغیب شیراز،ساخت خانه اسکواش ،ساخت خانه ووشو و… به عنوان بخشی از کارکرد اداره کل ورزش و جوانان استان در شهرستان شیراز یاد کرد و افزود:در کنار مسائل مربوط به جامعه شناسی ورزشی ،با تلاش برای ساخت چندین مجموعه ورزشی در غرب شیراز به دنبال کم کردن هزینه ورزش کردن از راه کاهش سفرهای درون شهری برای شهروندان ساکن در غرب و شمال غرب شیراز هستیم.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس با بیان اینکه پیش از دولت تدبیر امید وضعیت زیر ساخت های ورزشی در بخش های مختلف شهرستان شیراز اسفناک بود گفت:اکنون در دشت ارژن،خانه زنیان و… سالن های ورزشی ودر روستای های مختلف زمین های چمن و خانه های روستایی مشغول خدمت رسانی به مردم هستند.

کامیاب در بخش  پایانی صحبت هایش با بیان اینکه اداره ورزش و جوانان شهرستان شیراز در این شهرستان متولی مسائل مربوط به ورزش و جوانان است،ازافتتاح ۱۰ چمن مصنوعی مینی فوتبال و دو سالن ورزشی در روستا های این شهرستان در هفته دولت خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.