مدیر کل ورزش و جوانان فارس:مجموعه ورزشی پارس فقط در فوتبال خلاصه نمی شود/زمین چمن فوتبال ورزشگاه پارس آماده بهره برداری است/ادعای خلیل صالحی غیر واقع و بدون استناد است

خبر پارسی : مدیر کل ورزش و جوانان فارس بر چند منظوره بودن ورزشگاه پارس تاکید کرد و اظهار داشت:ورزشگاه پارس یک مجموعه ورزشی است که تاکنون زمین فوتبال آن آماده شده است.

حیدرعلی کامیاب در پاسخ به ابهامات به وجود آمده برای ورزشگاه پارس و اینکه چرا علی رغم افتتاح ورزشگاه،استاندار از کمبود اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی آن پرده براشت و به خبر پارسی گفت:در ورزشگاه پارس علاوه بر زمین فوتبال ،۵ زمین تنیس با سکوی تماشاچی،ساختمان اداری،خانه کاراته و ورزش های رزمی،سالن آمفی تئاتر،هتل و رستوران در دست ساخت است.

وی با اشاره به بازدید اخیر مهندس تبادار استاندار فارس از ورزشگاه پارس گفت:استاندار از ما خواست فقط به فوتبال توجه نکنیم و برای سایر مجموعه های پیش بینی شده در ورزشگاه پارس نیز برنامه داشته باشیم و برویم پای کار. مهندس تبادار به ما قول داد ظرف مدت چند سال بخش های مختلف مجموعه به بهره برداری برسد.قرار شد با دفتر فنی استانداری نیازهای ورزشگاه پارس را به روز کنیم چرا که این نیازها مربوط به سال ۷۶ بود.

کامیاب اعلام ۳۰ میلیارد تومانی استاندار فارس برای ورزشگاه پارس مربوط به سالن های چند منظوره ورزش های توپی ،سالن دوچرخه سواری،سالن بسکتبال،تیراندازی،کشتی،ورزش های رزمی ،استخر و دریاچه آب مصنوعی دانست.

مدیر کل ورزش و جوانان فارس با بیان اینکه قرارداد پیمانکار برای مجموعه فوتبالی تا امروز ۳۷ میلیارد تومان بوده گفت:پیمانکار تا امروز ۲۲ میلیارد تومان گرفته که تازه این رقم فقط مربوط به پیمانکار استانی است.

کامیاب در عین حال گفت: برخی از مکان های مجموعه مثل هتل و رستوران را می شود با مشارکت بخش خصوصی ساخت.وزشگاه پارس دارای کد ملی است و هر کاری که بخواهیم انجام دهیم باید با هماهنگی وزارت ورزش و شرکت توسعه باشد. ما نیز قرار است طرح تکمیل مجموعه ورزشی پارس را آماده کنیم و به همراه استاندار طرح تکمیلی خود را به وزیر ورزش ارائه دهیم.

مدیر کل ورزش و جوانان فارس در پاسخ به اینکه آیا بالآخره زمین چمن ورزشگاه پاس آماده شد و اینکه آیا قرار نیست این ورزشگاه آماده شود یا نه اظهار داشت: اگر تا الآن در ورزشگاه پارس بازی نگذاشتیم صرفا به دلیل ناآماده بودن چمن ورزشگاه بوده،نمی خواستیم چمن این ورزشگاه به سرنوشت ورزشگاه حافظیه دچار شود اما به زودی و تا پایان ماه صفر چمن ورزشگاه آماده می شود و با دعوت از یک تیم مطرح ورزشگاه را افتتاح می کنیم،با این وجود وظیفه اداره کل ورزش و جوانان به سرانجام رساندن ورزشگاه پارس بود که این کار صورت گرفت،افتتاحیه ورزشگاه و انجام بازی های برق و فجر در این ورزشگاه را به هیات فوتبال سپرده ایم و توصیه کردیم که از ظرفیت این ورزشگاه برای دو تیم خوب شهر استفاده شود.

مدیر کل ورزش و جوانان فارس در بخش دیگری از این گفت و گو به ادعای خلیل صالحی پیشکسوت باشگاه برق شیراز و مدیر عامل اسبق این باشگاه مبنی بر اینکه برق را کامیاب در زمانی که مدیر عامل باشگاه بود،نابود ساخت،پاسخ داد و گفت: جناب صالحی قطعا یک مدیر فوتبالی است و سابقه فوتبالی ایشان سابقه ای خوب و قابل احترام است اما ادعای ایشان غیر واقع و غیر مستند است.

کامیاب در پاسخ به اینکه آیا او واسطه حضور حسین فارسی و خرید باشگاه برق شده است،مدعی شد: اولین باری که فارسی را دیده،زمانی بود که قرارداد او با این باشگاه منعقد و برق واگذار شده بود.

وی افزود: به همراه مجید فهندژ رفتیم جهرم پیش دکتر رضایی نماینده مردم این شهر در مجلس شورای اسلامی و از او خواهش کردیم باشگاه برق را به بخش خصوصی واگذار نکند.حتا ایشان به وزیر وقت نیرو تماس گرفت و گفت: باشگاه را به بخش خصوصی واگذار نکند و گفت اگر این کار را انجام دادی بحث استیضاح را پیش می کشیم.

کامیاب تاکید کرد:من هیچ قرارداد مالی با حسین فارسی ندارم و ۳۰۰ میلیون نیز از زندگی شخصی خودم را گذاشتم داخل باشگاه برق بعد از ۴ ماه که دیدم خود فارسی برای باشگاه وقت نمی گذارد رفتم.او با وجود مخالفت من برای خرید تیم لیگ یکی این کا را کرد و تا ۲ ماه اول هم کنار تیم بود .

مدیر عامل اسبق باشگاه برق شیراز گفت: در زمان مدیریت من ۴۷ درصد قراردادها پرداخت شد،یک باشگاه ۷۵ ساله را من فقط ۴ ماه مدیر عاملش بودم چگونه می شود باشگاهی با این قدمت را ۴ ماهه نابود کرد آن هم در حالی که یکی از خوشنام ترین مربیان فوتبالی را به لحاظ فنی به کار گرفتم.آیا اصغر شرفی برای برق مربی کمی بود؟علاوه بر مربی بازیکنان خوبی برای یک تیم لیگ یکی داشتیم و تا وقتی من بودم تیم بی سرپناه نبود.پس چگومه و با کدام اسناد من تیم را نابود کردم؟آقای صالحی دانش فوتبالی دارند و به دانش فوتبالی او احترام می گذارم اما هرگز او را یک قاضی با انصاف نمی دانم مگر من مدیریت او را در صنعت نفت آبادان داوری کردم؟خوب یا بد مدیریت او را در باشگاه صنعت نفت و برق شیراز را به کارشناسان فوتبالی و می گذارم و قطعا من داور منصفی برای مدیریت او در فوتبال نیستم .

کامیاب در ادامه مدعی شد: تمام بدهی های باشگاه برق مربوط به قبل از واگذاری به فارسی است و در قرارداد او نوشته باشگاه برق شیراز از سال ۸۰، دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بدهکار است که مربوط به وزارت نیرو است و این وزارتخانه متعهد پرداخت آن است.

وی افزود: در خرداد ماه سال ۹۲ وزارت نیروی دولت دهم مجموعه ورزشی برق را به مدت ۷ سال به حسین فارسی اجاره داد و الآن هم ۴ سال از این ۷ سال گذشته .

کامیاب یادآور شد : سال گذشته ۳ امتیاز از باشگاه برق شیراز بابت بدهی بازیکن خارجی اش کسر شد که در سقوط این تیم به لیگ استان موثر بود.چرا کسی نمی گوید بدهی های انباشت شده یکی از مهمترین عوامل تیره روزی باشگاه برق بود؟آیا خود جناب صالحی بدون هیچ بدهکاری برق را تحویل مدیر بعدی داد؟مدیر بعد از او چطور؟آیا او نیز هیچ بدهی نداشت؟و همینطور بدهی های انباشت شده که برق منطقه ای فارس نیز در پدید آمدن این وضعیت بی تقصیر نبود.جناب صالحی بر اساس کدام استناد رای صادر می کند و می گوید کامیاب برق را نابود کرد؟او سال ها مدیریت کرده و عدد و رقم را خوب می شناسد بازیکن و مربی را قاعدتا باید خوب بشناسد همه این داده ها را در کنار هم قرار دهد و وجدان خود را قاضی قرار دهد اگر به وجدانش مراجعه کند قطعا مرا تبرئه خواهد کرد.او به من می گوید سابقه ورزشی ندارم.آیا ۱۵ سال ریاست ورزش های همگانی سابقه نیست؟۴ سال رئیس هیات ورزشی آمادگی جسمانی بودم،۲ سال عضو هیات مدیره مقاومت بسیج،۴ سال مشاور ورزشی مدیر کل آموزش و پرورش،۲ سال مدیر عامل کانون هیات های ورزشی استان،۲ سال معاون توسعه و منابع نیروی انسانی اداره کل ورزش و….اگر سابقه ورزشی محسوب نمی شود پس چیست؟آیا باید حتما ورزشکار ملی و یا باشگاهی باشم؟عکس با شورت ورزشی هم تا دلت بخواهد دارم پس دیگر از نظر آقای صالحی باید چه کار کنم تا او راضی شود به اینکه من از سوابق ورزشی برخوردار باشم؟جناب صالحی را به داوری منصفانه و عملکرد اثباتی دعوت می کنم .

کامیاب ادامه داد: چگونه است که یک فردی بدون سابقه ورزشی پیشنهاد مدیر عاملی یک تیم بزرگ و مطرح را می گیرد؟من از آقای افشانی استاندار قبلی فارس واقعا متشکرم که اجازه نداد از شیراز بروم.

وی در پایان گفت:گاهی برخی از دوستان ما باید پای ادعای خود بایستند در غیر این صورت قضاوت را به ضمیرهای پاک واگذارند و ایمان دارم جناب صالحی ضمیر پاکی دارد اما خوب بود ایشان قضاوتی نمی کرد و اگر هم به این کار اصرار داشت قاطعانه کسی را متهم نمی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.