مدیر کل بنیاد مسکن فارس عنوان کرد: پرداخت ۲۷ میلیارد ریال خسارت به سیل زدگان شیراز

خبرپارسی – مدیر کل بنیاد مسکن فارس با اشاره به اینکه خسارت به ۳۰۰ فقره خودرو حادثه دیده سیل، پرداخت شد و مبلغ کمک هزینه هم به اولیای دم، ۱۹ نفر فوتی اعطا و بخشی از هزینه های آسیب دیدگان تحویل شد، گفت: در مجموع برای پرداخت خسارت های سیل تاکنون ۲۷ میلیارد ریال پرداخت شد.

عطاالله زمانی امروز  پنج شنبه ۲۲ فروردین  در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ایام دهه حساب ۱۰۰ امام (ره) را گرامی می داریم، گفت: اکثر فعالیت های بنیاد مسکن در حوزه روستایی است و در سال ۹۷ تعداد ۶۸۷ پروژه بهسازی روستایی را شروع کردیم که ۷۲۰ میلیارد ریال اعتبار داشت و تا تیرماه ۹۸ تمام می شود.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس با اشاره به اینکه ۴۲۰ میلیارد ریال هم از سهمیه قیر هزینه شده است، اظهارداشت: سه هزار و ۷۳۸ جلد سند روستایی و ۲ هزار و ۳۲۹ جلد سند برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر به صاحبان آن تحویل شده است و در حوزه روستایی ۶۶ درصد اماکن دارای سند شدند.

وی با اشاره به اینکه ۵۱ روستا به عنوان روستای هدف گردشگری پیشنهاد شده و ۱۵ روستا را مصوبه گرفتیم، تاکید کرد: و برای ۳۶ روستای دیگر هم در حال پیگیری هستیم تا مصوبه آن صادر شود.

زمانی اظهارداشت: از ۱۲۰ طرح مطالعاتی اسکان عشایر ۵۶ طرح در طی سال های گذشته مصوب شده است و در حال پیگیری برای تهیه مصوبه مابقی طرح ها هستیم.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس در خصوص سیل اخیر شیراز هم گفت: تاکنون ۲۱ نفر فوتی برای سیل داشتیم و امیدواریم افرادی که در بیمارستان هستند بهبود پیدا کنند تا تعداد فوتی ها افزایش نیابد.

 وی با اشاره به اینکه خسارت ۳۰۰ فقره خودرو حادثه دیده سیل، پرداخت شد و مبلغ کمک هزینه هم به اولیای دم، ۱۹ نفر فوتی اعطا و بخشی از هزینه های آسیب دیدگان بیمارستانی تحویل شد، اضافه کرد: در مجموع برای پرداخت خسارت های سیل تاکنون ۲۷ میلیارد ریال هزینه پرداخت شده است.

زمانی با اشاره به اینکه در سیل اخیر در سطح استان حدود ۲ هزار و ۲۰۰ واحد هستند که مشکلات سازه ای شدید پیدا کردند که نیاز به احداث مجدد دارند و ۲ هزار و ۱۵۰ واحد هم نیاز به تعمیر دارند که برای واحدهای احداثی شهری ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات پنج درصد و سقف ۱۲۰ میلیون ریال بلاعوض و برای روستایی ۴۰۰ میلیون تسهیلات چهار درصد و سقف ۱۰۰ میلیون ریال بلاعوض هزینه خسارت در نظر گرفته شده است، یادآور شد: برای واحدهای تعمیری شهری و روستایی سقف ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات و سقف ۵۰ میلیون ریال بلاعوض معیشتی پرداخت می شود.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۲۰۰ پرونده برای شهرک سعدی تشکیل و بازدید شد و ۴۰۰ واحد آن دارای مشکل هستند، یادآور شد: این هزینه ها در محدوده سعدی به واحدهای پرداخت می شود که دارای مجوز بوده اند و در حریم رودخانه نبوده اند اما برای آن دسته واحدهایی که در حریم رودخانه و مسیل آب بوده اند، کارگروهی تشکیل شده تا موارد مورد بررسی قرار گیرد و واحدهایی که در مسیر رودخانه و آب نبوده اند می توانند درجاسازی را شکل دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.