مدیر کل آموزش و پرورش فارس: کمبود نه هزار و ۶۰۰ نیرو داشتیم، هزارو ۷۰۰ نفر تزریق شد

خبرپارسی – مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: این استان در شروع سال تحصیلی جدید با کمبود ۹ هزار و ۶۰۰ نیروی انسانی مواجه بود که با برنامه‌ریزی‌های صورت‌ گرفته، یک هزار و ۷۰۰ نفر نیرو به بدنه آموزش و پرورش تزریق شد .

علی‌ عسکر نجفی، دوشنبه در نشست خبری هفته سوادآموزی با بیان اینکه اولویت نخست این اداره کل ایجاد عدالت آموزشی است، گفت: حدود ۶ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در مقطع دبستان در این استان شناسایی شده‌اند که بازگرداندن آنها به مدارس، گامی برای تحقق عدالت آموزشی است.

وی افزود: همچنین ۱۴۲ مدرسه شبانه‌روزی با ۲۵ هزار دانش‌آموز که عمدتا از مناطق کم‌برخوردار و عشایری هستند، در استان فارس فعال است و ۷۰ هزار دانش‌آموز نیز از سرویس‌های روستا مرکز استفاده می‌کنند تا مانع از ترک تحصیل دانش‌آموزان روستایی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس اضافه کرد: این استان در شروع سال تحصیلی جدید با کمبود ۹ هزار و ۶۰۰ نیروی انسانی مواجه بود که با برنامه‌ریزی‌های صورت‌ گرفته، یک هزار و ۷۰۰ نفر نیرو به بدنه آموزش و پرورش تزریق شد و با به‌کارگیری دبیران حق‌التدریس، سرباز معلم‌ها، بازنشستگان و نیروهای ۲ شیفت، این کمبود را جبران کردیم.

نجفی در بخش دیگری از مطالب خود، با بیان اینکه ۹۶۰ هزار دانش‌آموز در ۹ هزار واحد آموزشی استان فارس مشغول تحصیل هستند، افزود: اعتیاد از بزرگترین معضلاتی است که در بین دانش‌آموزان بسیار آسیب‌زاست.

وی، از تلاش‌های آموزش و پرورش برای مهار اعتیاد یاد کرد و گفت: ثمره این کوشش‌ها، محول کردن ریاست کمیته فرهنگی پیشگیری از اعتیاد به آموزش و پرورش در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: همچنین برای کاهش آسیب‌های ناشی از مواد مخدر، طرح یاریگران زندگی با حضور همه تشکل‌های دانش‌آموزی، طرح نماد یا نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان، طرح‌های آموزشی برای معلمان و مشاوران مدارس به‌ صورت ملی و استانی در آموزش و پرورش اجرا شده است.

نجفی اظهار داشت: دستاورد اجرای این طرح‌ها، کاهش چشمگیر آمار آسیب‌های اجتماعی ناشی از مواد مخدر در برخی مناطق خاص بوده است.

وی، با بیان اینکه نیروی انتظامی در رسیدگی به مدارس حاشیه شهرها همکاری بسیار خوبی با آموزش و پرورش داشته است، گفت: اجرای طرح “قاضی” در مدرسه نیز با همکاری معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در دست اقدام است که با حضور قضات در مدارس و با هدف آشنایی دانش‌آموزان با جرایم صورت می‌پذیرد.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس، همچنین  با اشاره به اقدامات صورت‌ گرفته در حوزه زیربنایی و ساخت و ساز فضای آموزشی گفت: برخی فضاهای آموزشی این استان نزدیک به هشت سال راکد بودند و کم‌کم رو به تخریب می‌رفت، این بناها از رکود خارج شدند و هم اینک بیش از ۴۲۰ پروژه فعال در حوزه فضای آموزشی در دست احداث است.

نجفی ادامه داد: ۱۲۰ خیر مدرسه‌ساز در ساخت این پروژه‌های آموزشی دخیل هستند و با اعتباری بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان با آموزش و پرورش در این زمینه همکاری می‌کنند.

ارائه خدمات رایانه به نوسوادان

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان فارس نیز که در این نشست به مناسبت هفته سوادآموزی سخن می‌گفت، اعلام کرد: ۵۷۵ نفر از نوسوادان این استان از خدمات طرح آموزش رایانه برخوردار شده‌اند.

بهزاد نوروزی، برگزاری کارگاه‌های طرح توسعه سوادآموزی زنان عشایر را از دیگر برنامه‌های مهم این نهاد برشمرد و بیان داشت: در این طرح، ۱۲۰ نفر از بانوان عشایر به مدت سه روز از دوره آموزشی بهره‌مند شدند.

وی ادامه داد: همچنین سه هزار و ۶۰۰ نفر در حلقه‌های کتابخوانی در نهضت سوادآموزی استان فارس شرکت می‌کنند و اجرای هفت طرح پژوهشی در این استان از دیگر اقداماتی است که در سال ۹۸ صورت گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.