مدیر آموزش و پرورش ناحیه‌ یک شیراز خبر داد: کسب بالاترین رتبه مدارس هوشمند توسط ناحیه یک

خبر پارسی – رییس آموزش و پرورش ناحیه‌ی یک شیراز گفت: ناحیه یک شیراز با داشتن بیش از ۶۰ مدرسه هوشمند بالاترین رتبه در استان را دارا است .

نصرالله کیانی چهارشنبه ۸ آذر در یک نشست خبری با بیان اینکه، ناحیه‌ی یک شیراز با ایجاد ۶۰ مدرسه تمام هوشمند، بالاترین رتبه را در این مبحث دارد، گفت: در این نوع از مدارس با استفاده از امکانات روز و زیرساخت‌های الکترونیک، مباحث آموزشی و تربیتی دنبال می‌شود.

او نیروی انسانی را یکی از مهمترین شاخص‌ها در رشد کیفی آموزش دانست و گفت: آموزش و پرورش در تمام کشورها محور توسعه محسوب می‌شود؛ هر جامعه‌ای که به‌دنبال ترسیم و دست‌یابی به افق‌های بلندی است، باید توجه داشته باشد که توسعه از مسیر علم و دانایی می‌گذرد.

کیانی یکی از مهمترین شاخص‌های توسعه‌یافتگی را میزان مطالعه و کتابخوان بودن جامعه دانست و گفت: یکی از مشکلات آموزش و پرورش، در اختیار نداشتن کتابدار و فضاهای مناسب برای مطالعه است؛ تا زمانی که با ایجاد زیرساخت‌ها فرایند کتابخوانی را تسهیل نکنیم،‌ نمی‌‌توانیم انتظار داشته باشیم مردم کتابخوان و اهل مطالعه باشند.

او با این اعتقاد که در نقاط مختلف خصوصا حاشیه‌های کلانشهر شیراز و برخی نقاط اقماری، با کمبود شدید فضاهای آموزشی مواجه هستیم، گفت: اماکن فرهنگی خصوصا در حوزه کتاب و کتابخوانی متناسب گستره و جمعیت کلانشهر شیراز نیست.

کیانی با تصریح اینکه در ناحیه‌ی یک آموزش و پرورش بالغ بر ۴۰ درصد از مدارس موجود در این ناحیه نیازمند بهسازی یا بازسازی است،  افزود: اگرچه این فضاها هم‌اکنون قابل استفاده محسوب می‌شود اما در صورت تامین منابع باید بازسازی یا بهسازی شود.

او با بیان اینکه، اکثر مدارس موجود در این ناحیه، دارای جمعیت بالا است؛ گفت: امیدواریم با اضافه شدن هشت آموزشگاه جدید در حال ساخت، سال آینده با مشکلات کمتری مواجه باشیم.

رییس آموزش و پرورش ناحیه‌یک شیراز یکی از دلایل تراکم بالای دانش‌آموزی در این ناحیه را کیفیت مناسب آموزش و بالا بودن تقاضاها دانست و گفت: از سال‌های گذشته تاکنون با توجه به اینکه جز در دانشگاه فرهنگیان بحث تربیت نیروی متخصص دنبال نشده و از طرفی سیستم آموزشی نیز تغییر کرده است، با کمبود نیروی انسانی مواجه بوده‌ایم.

او با بیان اینکه امسال ناحیه‌ی یک آموزش و پرورش شیراز با کمبود ۴۰۰ نفر نیروی انسانی مواجه بود، گفت: برای جلوگیری از بروز مشکل، بخشی از این نیاز را از محل خرید خدمات آموزشی، بخشی را از محل انتقال نیروها و بخشی را نیز از محل جذب نیروهای بازنشسته‌ی توانمند تامین کرده‌ایم.

کیانی با اشاره به اینکه در این ناحیه‌ از آموزش و پرورش، از ۱۲۰ نیروی بازنشسته‌ استفاده می‌شود، گفت: در بعضی از نقاط هم با پرداخت حق التدریس و اضافه‌کار به نیروهای شاغل، بحث کمبود نیرو را حل کرده‌ایم.

رییس آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز اضافه کرد: برای تامین نیروی انسانی خصوصا در مناطق حاشیه‌ای و محروم، از راهکار خرید خدمات آموزشی استفاده کرده‌ و ۵۰ مجوز را برای به‌کارگیری ۵۰ جوان تحصیلکرده در مناطق سیاخ، دارنگون و شوراب اخذ و اجرایی کرده‌ایم.

کیانی با تصریح اینکه آموزش و پرورش تنها وظیفه‌ی آموزشی را عهده‌دار نیست و باید مباحث مهارت‌های زندگی را نیز برای دانش‌آموزان دنبال کند، گفت: برای تامین هزینه‌هایی نظیر فعالیت‌های فرهنگی، هزینه‌های جاری و … کمک مالی از سوی دولت و دستگاه‌های دولتی به آموزش و پرورش نمی‌شود.

او در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای هشت پروژه‌ی خیرساز در ناحیه‌ی آموزش و پرورش شیراز  اشاره کرد وافزود: این پروژه ها با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان مراحل ساخت را پشت سر می‌گذارد و بین ۴۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

دبیر شورای آموزش و پرورش شهرستان شیراز با بیان اینکه یکی از خیران مدرسه‌ساز شهریور امسال عملیات احداث سومین مجتمع آموزشی خود را در شیراز آغاز کرد، گفت: این پروژه با ۱۰ میلیارد تومان اعتبار در منطقه‌ی کمتر برخوردار شهرک گلشن و در قالب یک دبستان ۱۸ کلاسه و یک دبیرستان ۱۲ کلاسه اجرایی شده است.

کیانی گفت: برای توسعه‌ی فضاهای آموزشی در شیراز، از ظرفیت تمام اداره‌ها و سازمان‌ها استفاده می‌شود، گفت: با همکاری شهرداری و شورای شیراز احداث مجتمع آموزشی و پرورشی شهروندی را در شیراز آغاز کرده‌ایم؛ این مجتمع شامل پیش‌دبستانی، ابتدایی، متوسطه‌ی اول و دوم و فضاهای مورد نیاز است و ساخت آن ۲ سال طول می‌کشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.