مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری فارس: تامین امنیت صاحبان قلم و اندیشه جزو وظایف لاینفک دولت تدبیر و امید است / نظام پویا نظامی است که نگاه نقادانه را ترویج دهد/ خبر پارسی نگاهی نو به رویدادهای استان دارد

خبر پارسی – مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری فارس قلم را ودیعه ای الهی دانست و تامین امنیت صاحبان قلم و اندیشه را جزو وظایف لاینفک دولت تدبیر و امید خواند.
دارا کیانی در گفت و گو با خبر پارسی یک نظام پویا را نظامی دانست که در بستر اجتماعی خود نگاه نقادانه را ترویج دهد.
به اعتقاد این کارشناس حقوقی،نگاه نقادانه باعث پویایی و حرکت و خروج از ایستایی می شود و زمینه را برای پاسخگویی مسئولین فراهم می کند چرا که روزنامه نگاران با تکیه بر وظیفه دیده بانی خود عیوب کار مدیران را مشخص و راه های جدیدی را به مدیران نشان می دهند.
مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری فارس یادآور شد: نقد را تشخیص سره از ناسره و درست از نادرست دانسته اند،بنابراین منتقدین عموما سعی دارند راه درست را به دست اندرکاران نشان دهند شاید راهکار آنها درست نباشد اما قابل تامل است. از طرفی روزنامه نگار منتقد ساعت ها و روزها برای یک موضوع وقت می گذارد و مطالعه می کند بنابراین اگر راه و مسیر پیشنهادی او هم غلط باشد،همین که احساس مسئوولیت کرده و برای بهبود جامعه وقت و انرژی صرف کرده باید به او احترام گذاشت.
کیانی عملکرد بدون نگاه نقادانه را عملکردی خطرناک توصیف کرد و گفت: نباید عملکرد مدیران را عملکری قطعی و بدون نقص دانست این نوع نگاه تبعات اجتماعی خطرناکی در پی دارد که باعث می شود حتی خود مدیران نیز آسیب ببینند.مدیر باید متوجه باشد که انسان است و انسان خطاپذیر و اتفاقا با تکیه بر همین نگاه به منتقدش اگر نقد او هم نقد درستی نبود بپذیرد که منتقد هم خطا می کند چون انسان است پس نه نقد کننده و نه نقد شونده هیچکدام نباید به همدیگر سخت بگیرند با این توضیح که منتقد تقد را برای اصلاح و بهبود انجام کار می نویسد نه دشمنی و عناد لذا گاهی باید منتقد را تشویق هم کرد.
وی در عین حال انصاف را لازمه کار نقد دانست و گفت: منتقد منصف همیشه حرفش خریدار دارد و جامعه از او استقبال می کند.منتقد منصف کسی است که نقد خود را با دقت و کارشناسی توام می کند و موضوع را از زوایای مختلف بررسی می کند.
کیانی گردش آزاد اطلاع رسانی را حق شهروندان دانست و از مدیران دولت در استان خواست از گردش آزاد اطلاع رسانی استقبال کنند.
مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری فارس،جسارت و زاویه دید خبر پارسی را ستود و گفت:سایت خبر پارسی یک سایت تحلیلی با نگاهی نو به رویدادهای استان فارس است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.