مدیرکل جدید نهاد کتابخانه‌های عمومی فارس معرفی شد/معاون سیاسی استانداری فارس:فضای مجازی اصالت کتاب را ندارد/ سید امین جعفری:کتابخانه‌ها محل تلاقی گفت و گوی کتابخوان‌ها است

خبر پارسی – معاون سیاسی،‌ امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: اصالتی که کتاب دارد در فضای مجازی به‌هیچ عنوان یافت نمی‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، جوانشیر کدخداپور دوشنبه ۴ خرداد در آیین تودیع و معارفه مدیران قدیم و جدید امور کتابخانه‌های استان فارس، از اینکه فضای مجازی مملو از متن‌های تحریف شده است، ابراز تاسف کرد.
وی اضافه کرد: در چنین شرایطی که کتاب با رقیبی مانند فضای مجازی رو به رو شده، مسئولیت نهاد کتابخانه‌ها مضاعف است، چرا که باید تلاش کنند تا فضای ترویج کتابخوانی فراهم شود.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری فارس، خواستار اصلاح مقررات در خصوص منابع مالی کتابداران شد و گفت: دولت می‌تواند با اصلاح آیین‌نامه‌ها و مقررات، انگیزه بیشتری در این قشر زحمتکش فراهم کند.
سرپرست پیشین نهاد کتابخانه‌های فارس عمومی نیز گفت: ضرورت فرهنگ با پیوست فرهنگی درک خواهد شد.
مهدی ظهرابی با بیان اینکه فرهنگ زیربنا و مقدم بر هر موضوعی است، خاطرنشان کرد: از کتاب وسیله‌‌ای فرهنگی‌تر وجود ندارد، چرا که کتاب زیربنای فرهنگ است و انسان را به اوج تمدن می‌رساند.
وی با بیان اینکه شهری نظیر صدرا با جمعیتی بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر هنوز یک کتابخانه‌ هم وجود ندارد، گفت: زمینی برای تاسیس یک کتابخانه در صدرا پیش‌بینی شده است که امیدواریم هرچه زودتر عملیات احداث این مکان آغاز شود.
تنوع زبانی و اقلیمی فارس به رسمیت شناخته شود
مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی فارس نیز در این مراسم گفت: تنوع زبانی و اقلیمی فارس باید به رسمیت شناخته شود.
سیدامین جعفری خاطرنشان کرد: پیشانی بلند فارس در حوزه فرهنگ، ادب و کتاب باید به جایگاهی برسد که ایران به آن ببالد.
وی تمرکز بر نهاد خانه و خانواده، و تلاش حداکثری جهت ارتقای امور رفاهی کتابداران و کارکنان این شبکه روشنی بخش را از مهمترین برنامه‌های جدید این اداره‌کل برشمرد.
مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی فارس همچنین برگزاری دوره‌های منظم و هدفمند ضمن خدمت برای کتابداران، تاکید بر دوره‌های ارتقا شعلی برای کتابداران ویژه بخش کودک، تجهیز کتابخانه‌ها به ویژه در روستاها و خم کردن شیب حمایتی به سمت مناطق محروم بخشی از اهداف جدید این اداره‌کل ذکر کرد.
جعفری با تأکید بر این نکته که کتابخانه‌ها نباید قفسه نگهداری کتاب باشند، کتابخانه‌ها را محل تلاقی گفت و گوی کتابخوان‌ها دانست که برای دست‌یابی به آن نیازمند گسترش شبکه کتابخوانی هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.