مدیرعامل آبفا روستایی فارس: آبرسانی به ۶۸۰ روستا با تانکر انجام می شود

خبرپارسی – مدیرعامل شرکت آبفا روستایی استان فارس گفت در پیک بحران (فصل تابستان) به بیش از ۶٨٠ روستا از طریق تانکر آبرسانی می‌شود .

علی بوستانی، سه‌شنبه ٣٠ بهمن در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه هم‌اینک یک میلیون و ۴۵٠ هزار روستایی مستقیم و غیرمستقیم از خدمات این شرکت بهره‌مند شده‌اند، ادامه داد: اگرچه میزان بهره‌مندی روستاییان فارس از خدمات این شرکت از میانگین کشوری بالاتر است اما در پیک بحران (فصل تابستان) به بیش از ۶٨٠ روستا از طریق تانکر آبرسانی می‌شود .

او قیمت تمام شده یک متر مکعب آب شرب به طور میانگین را هزار و ۴۶٨ تومان اعلام و اضافه کرد: قیمت فروش به ازای هر مترمکعب ٣٢٠ تومان است که دولت یک‌هزار و ١٠٠ تومان از کل قیمت تمام شده را به ازای هر مترمکعب یارانه اختصاص می‌دهد .

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی فارس گفت: در حال حاضر ۴٢۵ هزار انشعاب با بیش از ٢٠ هزار کیلومتر خط انشعاب و توزیع آب در حال استفاده و بهره‌برداری روستایی قرار دارد .

بوستانی با بیان اینکه عمیق‌ترین چاه آبرسانی کشور باعمق  ۵٢٠ متر در جهرم قراردارد، این مهم را ناشی از کاهش سطح سفره‌های آب شرب در شرایط خشکسالی دانست .

وی یادآور شد: در دهه فجر امسال ۶١ روستا با بیش از ١٠ هزار و ١٠٠ خانوار و اعتبار ٢۵۶ میلیارد ریال از آب شرب بهداشتی بهره‌مند شدند .

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی فارس با بیان اینکه آب شرب تعاریف متعددی دارد، عنوان کرد: قبل از انقلاب تنها ۵١۴ روستا از نعمت آب شرب برخوردار بودند که پس از انقلاب به دو هزار و ٧١٠ روستا افزایش یافت .

بوستانی ادامه داد: در حال حاضر حدود ٨۶ دستگاه آب شیرین کن در مقیاس‌های متفاوت در روستاهایی که آب شیرین ندارند، مستقر شده است .

وی همچنین با اشاره به آغاز فاز دوم طرح جامع هوشمند آب شرب روستاهای فارس، خاطرنشان کرد: طرح جامع به عنوان یک سند و مرجعی بیست ساله محسوب می‌شود .

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی فارس حذف کاغذ از سیستم مشترکین روستایی را از مهمترین اهداف اجرای این طرح ذکر کرد .

بوستانی با تاکید بر اینکه نباید بارش‌های سال زراعی جاری را مبنا و شاخص برای قضاوت آب استان قرار داد، بیان کرد: اگرچه نسبت به میانگین بارندگی‌های کشور عقب هستیم اما در عین حال نیاز به مدیریت صحیح منابع آبی داریم .

مدیرعامل شرکت آبفا روستایی استان فارس با بیان اینکه پنج پروژه دفع بهداشتی فاضلاب روستایی اجرایی شده است، گفت: این پروژه‌ها همزمان با تداوم اجرا، روستاها را در مدار قرار داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.