لایحه بودجه ۳۱۰۰ میلیارد تومانی شهرداری شیراز تقدیم شورای شهر شد

خبر پارسی – لایحه بودجه ۳۱۰۰ میلیارد تومانی شهرداری شیراز توسط حیدر اسکندرپور شهردار شیراز تقدیم شورا شد .

شهردارشیراز عصر امروز ۱ بهمن ماه در جلسه علنی شورای شهر شیراز با بیان اینکه  بودجه سال ۹۷ مبنی بر ادامه برنامه ۵ ساله چهارم ندین شده بود افزود: بودجه سال ۹۸ مبنی بر برنامه پنجم شهر شیراز است و در واقع یک برشی از برنامه ۵ ساله است .

اسکندرپور گفت: این لاحه به عباریتی برنامه مدیریت شهر شیراز در سال ۹۸ است که از اعضاء محترم شورای شهر شیراز در خواست داریم هرگونه نقطه نظر، اصلاحیه و نقدی دارند در لایحه لحاظ کند .

او وجود ۱۵۰ تکلیف در بودجه ۹۸ را مشکل لایحه دانست و ادامه داد: مشکلی که پیش رو داریم این است که دولت بودجه سال آتی را انقباضی بسته و معنی آن این است که شرایط دستگاه های اجرایی و خدماتی مشکل خواهد شد و این موضوع بر بودجه  شهرداری نیز اثر می گذارد .

شهردار شیراز دومین مشکل پیش روی شهرداری با توجه به نوسانات ارز و به طور مشخص گران شدن و بالا رفتن نرخ آن با ریال، موجب می شود انجام عملیات و خرید هایی است که  با ارز انجام می شود شهرداری را با مشکل مواجه می کند .

اومحدودیت سوم را افزایش بین ۱۵ تا ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت و بالطبع شهرداری دانست که مموجب تاثیر بر روی بودجه و در نهایت کم شدن سهم عمرانی بودجه به میزان ۶ درصد است که به بودجه جاری اضافه می شود .

شهردار شیراز با ببیان اینکه با این اوضاع لایحه را  با ۳۱۰۰ میلیارد پیش بینی کرده ایم که نسبت وزنی سهم هزینه های اداری که در بودجه سال ۹۷ پنج درصد بوده امسال ۱ درصد افزایش داشته و به ۶ درصد رسیده است .

اسکندرپور سهم بودجه عمرانی شهرداری شیراز در سال ۹۸ را با ۸ درصد کاهش نسبت به سال ۹۷ دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد .

وی سهم بخش حمل و نقل عمومی را در بودجه سا ل آتی ۴۰ درصد کل بودجه عمرانی اعلام کرد و گفت: در سال جاری۹۷ درصد از کل بودجه عمرانی برای اتمام پروژه های نیمه تمام اختصاص یافته بود .

 اسکندرپورسهم پروژه های نیمه تمام را در سال ۹۸ چهل درصد بودجه عمرانی عنوان کرد و افزود: مابقی بودجه برای اجرای پروژه های جدید اختصاص می یابد  .

شهردار ضمن گلایه از دانشگاه شیراز در به درازا کشاندن قرارداد جامع حمل و نقل گفت: این موضوع امکان داشت به فسخ قرارداد انجامد که درنهایت تصمیم به ادامه همکاری گرفته شد .

اسکندرپور در ادامه ازعقد قرارداد جدیدی با دانشگاه علم و صنعت در خصوص ناوگان حمل ونقل خبر داد .

شهردار شیراز با تاکید بر اینکه طرح ایجاد محل دوچرخه سواری را در حال انجام اعلام کرد و گفت: این طرح در دهه مبارک فجر افتتاح خواهد شد و حتما تا آن زمان اشکالات برطرف خواخد شد  .

اسکندر در پاسخ به اظهارات عبدالرزاق موسوی مبنی بر انتصابات شهرداری و کاندیداتوری شهردار شیراز برای اشغال پست استانداری، گفت: من افتخار می کنم که به عنوان شهردار منتخب نمایندگان مردم شیراز هستم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.