لایحه‌ی بودجه ۳ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومانی شهرداری شیراز تقدیم شورا شد

خبرپارسی – لایحه‌ی بودجه‌ی ۳ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومانی شهرداری شیراز توسط شهردار به شورای این کلانشهر تقدیم شد.

شهردار شیراز عصر دوشنبه ۹ بهمن، لایحه‌ی بودجه‌ی سال ۹۷ شهرداری را به شورای اسلامی این کلانشهر تقدیم کرد.

بودجه‌ی شهرداری شیراز در سال ۹۶ بالغ بر ۳ هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان بود که براساس آمارها علی‌رغم گذشت ۱۰ ماه از سال، هنوز درصد قابل توجهی از آن محقق نشده است. براین اساس حجم ریالی بودجه‌ی سال ۹۷ شهرداری در لایحه‌ی پیشنهادی حدود ۴ درصد کاهش را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد.

حیدر اسکندرپور شهردار شیراز ضمن تشریح ابعاد و ویژگی‌های لایحه‌ی بودجه، تاکید کرد که با توجه به تغییر ماهیت سازمان‌های تحت مدیریت شهرداری شیراز از سال گذشته، بودجه‌ی این سازمان‌ها در سازمان مرکزی متمرکز شده است.

اسکندرپور گفت: لایحه‌ی بودجه‌ی شهرداری در ۴ کارگروه شهرداری با صرف ساعت‌ها وقت، با حضور کارشناسان مختلف، تدوین و آماده شده است.

شهردار شیراز تاکید دارد که در تنظیم و تدوین لایحه‌ی بودجه‌ی شهرداری، بهبود شاخص‌های مدیریتی، فعال‌سازی تمام امکانات، منابع مالی و سرمایه‌های انسانی، افزایش مشارکت شهروندان در تامین هزینه‌ها، اصلاح نظام درآمدی شهرداری، مدیریت تامین و تخصیص اعتبارات مرتبط، استقرار مدیریت هزینه با رعایت اصل صرفه‌جویی، حذف هزینه‌های غیرضروری و …. مد نظر قرار گرفته است.

رییس شورای اسلامی شهر شیراز این لایحه را به کمیسیون برنامه بودجه و تلفیق ارجاع می‌دهد و براساس قانون باید بعد از ۱۰ روز نتیجه‌ی بررسی‌های ۲ کمیسیون به صحن علنی ارائه شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.