لامردی ها همیاران محیط‌ زیست را کتک زدند!

خبر پارسی – تعدادی از ساکنان روستایی در شهرستان لامرد که اقدام به صید و شکار غیرقانونی پرنده می‌کردند، در اقدامی جمعی، همیاران محیط زیست دراین شهرستان را کتک زدند!
به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، جمعه گذشته زمانی که اعضای یک تشکل مردم نهاد(سبزگستران پاقلات لامرد) قصد ممانعت از صید و زنده‌گیری پرنده‌ها در این منطقه را داشتند، توسط عده‌ای از شکارچیان تله‌گذار مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.
براساس این گزارش، این حادثه زمانی رخ داد که عضو از اعضای تشکل مردم نهاد سبز گستران پاقلات شهرستان لامرد که از همیاران محیط زیست هستند با هماهنگی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لامرد و با هدف جمع آوری تله های صید پرنده هوبره، وارد دشت اهل و کال منطقه لامرد شدند و اقدام به جمع آوری تله شکار پرندگان در این دشت کردند.
همیاران محیط زیست در حین جمع آوری این تله‌ها متوجه حضور چند دستگاه موتورسیکلت متعلق به صیادان و شکارچیان غیرمجاز شدند و هنگامی که به قصد رهاسازی پرندگان شکارشده به طرف آنان رفتند، شکارچیان با همکاری تعدادی از افراد دیگر در این منطقه به سمت همیاران محیط زیست آمده و با هم درگیر شدند که در اثر این درگیری متاسفانه چند نفر از همیاران محیط زیست به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و کلیه همیاران نیز توسط مردم روستا کتک خوردند و اهالی روستا به همراه ۲ قطعه هوبره و یک دستگاه دوربین چشمی و یکدستگاه موتورسیکلت متعلق به همیاران محیط زیست از منطقه متواری شدند.
به گفته حمید کیوانشکوه رئیس اداره محیط زیست شهرستان لامرد، مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان لامرد پس از اطلاع از این حادثه با هماهنگی دادستان شهرستان لامرد و به اتفاق ماموران کلانتری منطقه اشکنان به سمت روستا رفتند و متوجه شدند تمام ضاربان از روستا متواری شده‌اند و در حین بازرسی از منزل شکارچی شناسایی شده، موتور سیکلت سرقتی نیز کشف شد.

این گزارش حاکی است، در همین حین تعدادی از دیگر افراد روستا با پرتاب سنگ به سمت ماموران نیروی انتظامی و یگان محیط زیست اقدام به درگیری کردند.
براساس این گزارش پرونده ضاربان این رویداد تشکیل و تحویل مقامات قضایی شده و همچنین بزودی قرار بازداشت تمام ضاربان در روستای مورد نظر صادر خواهد شد.
حمید کیوانشوه همچنین گفت: در یکماه گذشته بیش از ۴۰۰ تله صید پرندگان توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست و همیاران محیط زیست در این منطقه جمع آوری شده است.

1 دیدگاه برای “لامردی ها همیاران محیط‌ زیست را کتک زدند!

  1. لامردیها همیاران محیط زیست را کتک زدند! اینجوری تیتر میزنی سایت رو به موتت رو فیلترت کنن تا آبرومندانه به رحمت خدا بری؟ استادی که بهمن حاجات نیا باشه شاگردش میشه تو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.