فروغ افکار اجرا می کتد؛ اولین نمایشکاه بین المللی خرما در شیراز

خبرپارسی – اولین نمایشگاه بین المللی خرما و صنایع وابسته با عنوان دیتکس به همت خوشه صنعتی خرمای فارس در شیراز برگزار می شود.

جواد مرادپور امروز ۱۷ بهمن در جمع خبرنگاران گفت: این نمایشگاه در فشایی به مساحت ۷ هزار متر مربع در محل نمایشگاه بین المللی شیراز برگزار می شود .

عامل توسعه خوشه خرمای فارس با اعلام این خبر افزود : اولین نمایشگاه

خوشه خرمای فارس با حضور نمایندگانی از استان های فارس، بوشهر، هرمزگان، خوزستان، کرمان، تهران، آذربایجان شرقی و یزد در شیراز برگزار می شود .

وی با اشاره به این مطلب که این نمایشگاه از تاریخ ۲۳ الی ۲۷ بهمن ماه سال

جاری با حدود  ۱۵۰ غرفه نمایشگاهی در محل برگزاری نمایشگاه های بین المللی شیراز برگزار خواهد شد افزود : از دیگر شرکت کنندگان در این نمایشگاه نمایندگانی ازکشورهای سریلانکا، روسیه، تونس، اندونزی واتحادیه خرمای پاکستان هستند .

مرادپور با تاکید بر این مطلب که شرکت فروغ افکار مجری این نمایشگاه است تاکید کرد : همزمان با برگزاری این نمایشگاه برنامه های جانبی از جمله سمینارهای تخصصی، همایش و نشست های تخصصی با رایزنان تجاری ایران در کشورهای پاکستان، ویتنام و هند و وابستگان اقتصادی کشورهای روسیه، ترکیه، عمان و مالزی نیزبرگزار می شود .

عامل توسعه خوشه خرمای فارس در ادامه به اهداف برگزاری این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه ایجاد فضایی مناسب همراه با یک حرکت جهادی در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی برای ارتباط مستقیم تولیدکنندگان با مصرف کنندگان همچنین افزایش سطح تکنولوژی و دانش فنی در تولید مواد غذایی ارگانیک است  .

معرفی محصولات نوآوری شده، برند سازی و ارتباط با صنایع از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه از سوی مرادپور عنوان شد و افزود: برگزاری این

نوع از نمایشگاه ها باعث افزایش سطح سلامت و امنیت مواد غذایی بر اساس استانداردهای سبدغذایی سالم و مطلوب می شود .

عامل توسعه خوشه صنعتی خرمای فارس در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: همزمان با برگزاری این نمایشگاه هیات های تجاری از کشورهای پاکستان، افغانستان، عمان، ترکیه، روسیه، بلاروس، تونس و هند و فرانسه از این نمایشگاه بازدید دارند  .

مرادپور همچنین در ادامه به فعالیت خوشه صنعتی خرمای فارس اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعات مهم در توسعه صنعتی کشورها، ایجاد شبکه هایی با عنوان خوشه صنعتی از کسب و کارهای مختلف در مناطق جغرافیایی خاص بمنظور هم افزایی و ایفای نقش مکمل در یک فعالیت اقتصادی است .

وی افزود: خوشه های صنعتی بعنوان ساز وکار اصلی برای سیاست گذاران کشورهای درحال توسعه و توسعه یافته، برای تسکین در فرآیند توسعه پایدار و کسب مزیت رقابت ملی قلمداد میشوند.

عامل توسعه خوشه صنعتی خرمای فارس مطرح بودن فارس بعنوان یکی از قطب های مهم در تولید خرما و همچنین وجود ظرفیت های فارس علاوه بر تولید در زمینه فرآوری خرما را عامل ایجاد خوشه صنعتی خرما در دستور کار قرار دارد .

مرادپور در ادامه به چشم انداز خوشه صنعتی خرمای فارس اشاره کرد و یادآور شد: خوشه صنعتی خرمای فارس در مسیر گذار از باغداری سنتی به باغداری مدرن و اصلاح نژادی گام می دارد و با حرکت جمعی تلاش دارد در جهت ایجاد مراکز مدرن بسته بندی و فرآوری محصول، کالایی با معیارهای استاندارد جهانی تولید کند و بوسیله برندی واحد حضور شایسته ای را در بازارهای داخلی، منطقه ای و جهانی ایجاد کند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.