فراخوان جذب مشاور و سرمایه گذار برای اجرای فاز دو پارک دراک

خبرپارسی – شهردار شیراز گفت: فراخوانی ملی و بین‌المللی گذاشته می شود و ده‌ها مشاور بین‌المللی پیشنهادات و طرح‌های متفاوت خود را ارائه می دهند و بهترین آن انتخاب و اجرایی خواهد شد.
حیدر اسکندرپور در بازدید از پارک ۵۸۰ هکتاری دراک گفت: اجرای پروژه بزرگ بوستان دراک با قدرت و جدیت تمام ادامه پیدا می‌کند و تلاش داریم با برنامه ریزی و مطالعات کارشناسی در روند اجرای آن کمترین آسیب به طبیعت وارد شود، از این رو پیشنهاد می کنم نام این پروژه به بوستان طبیعت دراک شیراز تغییر یابد.
وی با بیان اینکه تعداد زیادی از کارشناسان، افق‌های روشنی برای پروژه بزرگ مقیاس دراک پیش بینی کرده اند، تاکید کرد: برای اجرای فاز دوم پروژه و جذب سرمایه گذار، فراخوانی ملی و بین‌المللی گذاشته می شود و ده‌ها مشاور بین‌المللی پیشنهاد و طرح‌های متفاوت خود را ارائه می دهند و بهترین آن انتخاب و اجرایی خواهد شد.
شهردار شیراز با تاکید بر رفع مشکلات فاز یک تصریح کرد: تاکنون کارهای بزرگی در این مجموعه انجام شده است اما در ادامه‌ی روند اجرا باید بر اساس نظر متخصصان و کارشناسان ذی صلاح اصلاحاتی صورت گیرد.
اسکندرپور با اشاره به اینکه تعریف مجری مستقل در اجرای طرح ها، موجب پیشبرد سریع و موفق بسیاری از پروژه‌های بزرگ شده است، بیان کرد: این روش، مدلی موفق است که باید در شهرداری نیز در چارچوب قوانین و مقررات با رعایت اصل شفافیت به آن توجه شود و بین مجری طرح های بزرگ و بهره بردار آن تمایز قایل شد که البته نیاز به ساز و کارهای خاص خود را دارد.
وی با اشاره به نقاط مثبت استفاده از مجریان مستقل برای برخی پروژه های بزرگ شهری تصریح کرد: برای بوستان‌ها و پروژه های بزرگ مقیاس در شیراز نیز اگر ساختار شرکتی به عنوان بهره‌بردار تعریف شود می‌تواند مستقل از مجموعه اداری شهرداری اقدامات لازم و مقتضی را در چارچوب مقررات جاری انجام و خدمات مورد نیاز را  با کیفیت بهتر و رضایت مندی بیشتر مردم ارائه دهد.
شهردار شیراز بر لزوم بازنگری نحوه ادامه اجرای پروژه‌های شهرداری به منظور انجام مطالعات دقیق‌تر تاکید کرد و افزود: فاز دو مجموعه بوستان دراک که تا بیش از هزار هکتار قابل گسترش است و هنوز کاری در آن راستا انجام نشده است هم شامل این موضوع می‌شود و باید برای آن مشاوران زبده و متبحری انتخاب و از مشاوران ملی و صاحب نام دعوت شود.
اسکندرپور با تصریح اینکه اطلاع مردم از روند خدمات رسانی شهرداری شیراز حق آنها است و شهرداری شیراز باید به طور شفاف این اطلاعات را در اختیار مردم قرار دهد، تاکید کرد: مردم هر جامعه‌ای بزرگترین سرمایه اجتماعی آن هستند و باید اعتماد آنها توسط تمامی نهادهای مختلفی که با مردم در ارتباط هستند جلب شود.
وی افزود: در راستای پاسخگویی به شهروندان جویا و مدیریت شهری پویا کارکنان مجموعه شهرداری باید برای جلوگیری از تضییع حق شهروندان با آنها ارتباط صمیم و شفاف برقرار کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.