عیسی کلانتری در شیراز: برجام برای انتخاب دوباره روحانی کافی است

خبر پارسی – با نزدیک شدن به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری؛ جامعه کشاورز و روستایی استان فارس با حضور در همایش «نقش دولت تدبیر و امید در توسعه پایدار روستا با محوریت تولید و اشتغال» حمایت خود را از دولت یازدهم اعلام کردند.
به گزارش روابط عمومی ستاد حسن روحانی در استان فارس، دکتر «عیسی کلانتری» دبیرکل خانه کشاورز کشور در این همایش که با حضور اعضای تعاونی‌ها و جامعه روستاییان و کشاورزان استان فارس برگزار شد؛ گفت: روحانی در سال ۹۲ در حالی دولت را تحویل گرفت که با انبار و ذخایر خالی، تورم ۴۱ درصدی و به عبارتی یک ویرانه مواجه بود و از این رو روحانی فرد نجیبی بود که در واقع اعلام نکرد دولت را چگونه تحویل گرفته و همین موضوع در نهایت منجر به دردسرهایی برای او شد.

دکتر کلانتری افزود: چنانچه تجربه دولت گذشته نشان داده است رئیس جمهور نمی تواند فرد عادی باشد چرا که تجربه دولت قبل هم حاکی از این است که شخص عادی برای رئیس جمهوری مناسب نیست.

دبیرکل خانه کشاورز معتقد است این موضوع که دکتر روحانی مشکلات دولت قبل را به اطلاع عموم مردم نرساند از ایراداتی است که منجر به نادیده گرفته شدن خدمات دولت یازدهم شد.

وی همچنین در رابطه با رای آوری دولت روحانی و ضرورت رای دادن به دولت فعلی گفت: حتی اگر روحانی هیچ کار دیگری نمی‌کرد همین که توانست برجام را به توافق برساند کافی بود که برای بار دوم انتخاب شود.
کلانتری در تشریح دستاوردهای برجام ابراز کرد: با برجام بود که ایران از بند ۷ قطعنامه شورای امنیت خارج شد و توانست به عنوان تنها کشور، بدون هیچ آسیبی از این بند خارج شود لذا تحریم‌هایی هم که باقی مانده ارتباطی با توافق انرژی هسته ای ندارد بلکه متاثر از روابط سیاسی است.
دبیرکل خانه کشاورز ادامه دار بودن تحریم بانک ها را به دلیل ورشکستگی بانک‌های داخلی و ریسک پذیری معامله با آنها توسط بانک های خارجی عنوان و افزود: برای خروج بانک‌های داخلی از ورشکستگی در دولت روحانی ۲۰ هزار میلیارد تومان به سرمایه بانک‌ها
افزوده شد و بانک‌های دولتی از ورشکستگی نجات پیدا کردند.
وی با اشاره به انتخابات پیش رو، رای دادن را حق شهروندی بیان کرد و از مردم خواست که آگاهانه رای دهند و اگر مردم از این حق رای استفاده نکنند ممکن است کشور به بلای دیگری دچار شود.

در ادامه این همایش مهندس ملک زاده رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور با اشاره به نقش کشاورزان در رشد اقتصادی گفت: بیش از ۵ درصد اقتصادِ منفی کشور را کشاورزان مثبت کردند و از این رو نمی‌توان نقش آنها را در اقتصاد نادیده گرفت.
ملک زاده ترویج فرهنگ گداپروری در دولت گذشته در قالب یارانه را توهین بزرگی به جامعه روستایی دانست و افزود: با شعار و وعده های دروغین که نوک پیکان آن به سمت کشاورزان و روستاییان است در نتیجه ناامیدی را در این جامعه ترویج می‌کند.
به اعتقاد رئیس نظام صنفی کشاورزی عدم اطلاع رسانی خدمات دولت تدبیر و امید در بخش کشاورزی از ضعف های جامعه کشاورزی بوده چنانچه با وجود تبلیغات برخی نامزدها برای افزایش یارانه ها صرفا منجر به افزایش تورم می شود.
ملک‌زاده پیرامون خدمات دولت گفت: حداقل دستاورد دولت فعلی ثابت نگه داشتن هزینه خدمات عمومی بوده است.
وی پیرو دستاوردهای دولت فعلی تصریح کرد: کنترل تورم و آرامش از دستاوردهای دولت فعلی بوده که در پی بی اطلاعی از این خدمات به درستی نتوانستیم به جامعه کشاورز و روستایی انتقال دهیم.
رئیس نظام صنفی کشاورزی با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید نرخ محصولات کشاورزی قبل از کاشت محصول تعیین و اعلام می شود؛ اذعان کرد: این دولت معتقد است که اگر بخش کشاورزی به کمک اقتصاد نیامده بود رشد اقتصادی حاصل نمی شد.
ملک پور تصریح کرد: به عنوان نماینده کشاورز افتخار می کنم که در دولت تدبیر و امید حداقل به بخش خصوصی و کشاورزی اهمیت داده شد و در مجامع تصمیم گیری نماینده کشاورزان و نظام صنفی حضور دارند و در تصممیات این بخش سهیم هستند و از این رو ضروری است که این جامعه آگاهانه در انتخابات پیش رو شرکت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.