علوی خبر داد:تلاش مجموعه‌های دست‌اندر کار انتخابات برای تغییر وزیر اطلاعات/نمی توانیم به بهانه حفظ نظام وارد حریم خلاف شرع شویم/خود اجتهادی، برای ما حجت شرعی ایجاد نمی کند/از راه معصیت نمی توان نظام ر ا حفظ کرد

خبر پارسی – وزیر اطلاعات با اعلام اینکه برخی مجموعه ها که دستی در انتخابات دارند، از هم اکنون جهت‌گیری کرده و از همین حالا برای جایگزینی من در وزارت اطلاعات تلاش می‌کنند، گفت: ما انقلاب کردیم تا آبروی مردم حفظ شود، ما رضای خدا را ملاک قرار داده و اجازه نمی دهیم به خاطر جهت‌گیری‌های سیاسی آبروی کسی به بازی گرفته شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا) ، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود علوی عصر امروز در جمع فرمانداران سراسر کشور با اشاره به اینکه رهبری فرموده اند رای مردم حق الناس است خاطر نشان کرد: خطا در رای مردم قابل گذشت نیست.

وی افزود: ما در وزارت اطلاعات صرفا به پرونده گذشته افراد اکتفا نمی کنیم. اکنون یک شورای تعیین صلاحیت تشکیل داده و یک روحانی غیر خطی را مسؤول آن کرده ایم و به او گفته ایم که جواب در قیامت با خود او است . ما حتی افراد را برای توضیح در باره عملکرد گذشته آن‌ها دعوت می کنیم ما با آبروی افراد بازی نمی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه حکومت در اسلام ابزاری برای اجرای امور و بهبود وضعیت مردم و تامین امنیت آن‌ها است، خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک حکومت اسلامی مسئولیت سنگینی داشته و در خدمت مردم و برای مردم است. اگر نحوه مدیریت ما به گونه ای باشد که مردم احساس کنند، سایه حکومت بر سر آن‌ها سنگینی می‌کند،‌ برخلاف مکتب اسلام عمل کرده ایم.

وزیر اطلاعات همچنین گفت:‌ برای حاکمیت فرهنگ دینی ما نمی توانیم آرامش مردم را سلب کنیم. بستر رشد فرهنگ دینی، آرامش جامعه است. امنیتی که اسلام برای جامعه می پسندد، امنیت همراه با آرامش ، شادابی و سرور است. امنیت گورستانی جامعه را به جایی نمی رساند.

وزیر اطلاعات همچنین با بیان اینکه در نظام اسلامی باید در چارچوب شرع اسلام عمل کنیم، اظهار کرد: کار اطلاعاتی هم باید در چارچوب شرع و حلال و حرام باشد. توهین و دروغ برای وزارت اطلاعات و سایر مسئولان هم حرام است . ما نمی توانیم به بهانه حفظ نظام وارد حریم خلاف شرع شویم. خود اجتهادی، برای ما حجت شرعی ایجاد نمی کند. نباید بولتن‌هایی ایجاد شود و در آن‌ها اخبار نادرست را بنویسیم. به این دلیل که از مسئولی خوشمان نمی آید و می خواهیم او را از صحنه بیرون کنیم. از راه معصیت نمی توان نظام ر ا حفظ کرد.

علوی همچنین با تاکید بر اینکه باید اخلاق را رعایت کنیم گفت:‌کشور ما با مشکلات اقتصادی زیادی مواجه است و اداره کشور در این شرایط سخت است دست فرماندارها هم برای اجرای پروژه ها بسته است، اما باید با روی گشاده رضایت مردم را جلب کنیم . طبق اطلاعات ناجا در دو ماه اول سال تجمعات صنفی ۵۵ درصد افزایش داشته است، بنابراین امکان تبدیل این تجمعات به اعتراضات سیاسی و چالش های امنیتی وجود دارد. در این بی پولی لبخند فرمانداران و مسئولان می تواند رضایت مردم را به دست آورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: دولت یازدهم می خواهد بستر را برای حضور همه فرزندان انقلاب فراهم کند. این دولت جناحی نیست ونمی خواهد هیچ جناحی را به حاشیه براند، بنابراین باید برای مسئولیت ها،‌ بهترین ها انتخاب شود. تا دست اصولگرایان، اصلاح طلبان و مستقلین در دست هم باشد.

علوی همچنین با بیان اینکه ما با دو تحریم جهانی و داخلی روبرو هستیم اظهار کرد: استکبار به دنبال این است که اسلام را به دوقطب شیعه و سنی تبدیل کند. در داخل کشور هم دشمن در صدد است تا جامعه را دو قطبی کند. در این فضا باید افکار نقد محترمانه شود و حرمت ها حفظ شود اما نباید یک سلسله تخریب ها و تهمت زدن ها ایجاد شود. این اقدامات با شعار سال جور در نمی آید. فرمانداران باید با مدیریت خود مانع موفقیت دشمنان شود.

وزیر اطلاعات در ادامه اظهار کرد: انتخابات با خود چالش هایی دارد که این چالش ها با مدیریت صحیح کاهش می یابد. عده ای که بنا دارند برای انتخابات نامزد شوند فکر می‌کنند اگر برشاخص های فرقه ای،‌ قومی یا منطقه ای دست بگذارند رای جمع می‌کنند که چالش های ضد امنیتی از همین جا شکل می گیرد.

وزیر اطلاعات در پایان با بیان اینکه ما باید بی طرفی خود را حفظ کرده، اما باید با چالش ها برخورد و آن‌ها را مدیریت کنیم گفت:‌ برخی نامزدها از هم اکنون سایرین را تخریب کرده یا قومیت ها را تحریک می کنند و من دستور داده ام که از همان ابتدا با این اظهار نظرها برخورد شود تا با چالش های امنیتی مواجه نشویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.