عضو شورای شهر شیراز: هر گونه برخورد قهری با رسانه ها، سرمایه گذاران و مالکین حتی با احراز تخلف توجیه ندارد

خبرپارسی – عضو شورای شهر شیراز گفت: برخوردهای قهری با رسانه ها و یا برخوردهای فیزیکی با سرمایه گذاران و مالکین محترم حتی اگر تخلف ساختمانی هم انجام داده باشند در افکار عمومی توجیه ندارد

احمد تنوری در نطق پبس از دستور جلسه علنی دوشنبه ۱۴ اسفند شورای شهر شیراز با بیان اینکه در ادوار مختلف شورا رسیدگی به درخواستها و شکایات مردمی حجم زیادی از وقت نمایندگان شورا را به خود اختصاص می داد، افزود:  خوشبختانه با تدبیری که شورای اسلامی دوره پنجم شیراز انجام داده کمیته بررسی درخواستهای مردمی و پیگیری شکایات که در قوانین بالا دستی تشکیل آن مورد تأکید قرار گرفته بود احیاء شده و با حضور همکاران گرامی سرکار خانم دودمان، سرکار خانم دهقانی، جناب آقای حاجتی و جناب آقای موسوی و با مسؤلیت اینجانب توانسته ایم پاسخگوی حجم بالایی از مطالبات و درخواستهای مردمی و همچنین رسیدگی به شکایات آنها باشیم.

وی با تاکید بر این که اگراین امور ساماندهی نشده بود همکاران در انجام وظایف تخصصی و محوله با مشکل کمبود وقت مواجه می شدند، گفت: ما توانستیم  روش پاسخگویی به مطالبات را ساختارمند نمائیم و امروز که بیش از  ۶ ماه از فعالیت دوره پنجم شورای شهر شیراز می گذرد به اطلاع مردم عزیز و اصحاب رسانه می رسانم که بالغ بر۴۵۰ مورد نامه های مردمی و شکایات در کمیته فوق دریافت شده که تعداد ۴۰۰ مورد آنها  با مکاتبه با سازمانها و شهرداریهای مناطق پیگیری شده و به حدود ۹۰درصد آنها پاسخ مناسب داده شده است.

تنوری گفت: ۲۲۰مورد از درخواستها و شکایات توسط کارشناسان شورا و کمیته رسیدگی به شکایات مورد بازدید میدانی واقع شده که نشان از دقت نظر لازم در رسیدگی به امور بوده است .

وی تصریح کرد: همچنین این کمیته در جلسات عادی و فوق العاده درخصوص پیگیری شکایات مردمی که از نظر اعضای کمیته و یا شاکیان پاسخ های شهرداری قانع کننده نبوده است با حضور مسئولین مربوطه از مجموعه شهرداری و به ویژه با حضور مستمر آقای جمشیدی مدیر کل محترم بازرسی شهرداری و آقای کریمیان معاون محترم مدیر کل حراست شهرداری و اعضای محترم شورا که عضو کمیته هستند مورد بررسی قرار گرفته و متقاضیان محترم  به راحتی مشکلات خود را بیان کردند و مسئولین شهرداری و کارشناسان شورا نیز نظرات لازم و پاسخ های مورد نیاز ارائه نمودند و در نهایت اعضای کمیته تصمیماتی را برای حل مشکلات مردم اتخاذ و به اطلاع شهرداری جهت اجرا  رسانده شده است .

عضو شورای شهر شیراز ضمن اظهار گلایه از برخی بخش های شهرداری که با تصمیمات کمیته رسیدگی به شکایات شورا همراهی تکرده اند گفت: به مواردی از این کارشکنی ها در عدم اجرای تصمیمات کمیته رسیدگی به شکایات شورا به عنوان نمونه اشاره میکنم:

۱-درخصوص پرونده نحوه برگزاری مزایده باسکول های میدان میوه و تره بار شیراز که در مضان تخلف و غیر قانونی بودن فرآیند امور بوده طبق نظر کارشناسان محترم شورا درخواست دادیم از امضای قرارداد با پیمانکاری که به عنوان برنده مزایده بوده خودداری و به دلیل صرفه و صلاح شهرداری،  مزایده جدید برگزار شود که متاسفانه پس از گذشت  بیش از سه ماه و اعلام  نظر شورا به شهرداری و سازمان ساماندهی مشاغل شهری همچنان مشکل لاینحل مانده و سازمان ساماندهی  مشاغل شهری به دلایلی که در آینده به اطلاع مردم خواهد رسید از اعلام پاسخ قانع کننده خودداری می کنند و جایگاه نظارتی شورای اسلامی شهر را  جدی  نمیگیرند که نیازمند پیگیری مستمر آقای شهردار می باشد تا مدیران سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری شیراز خود را یک دستگاه مستقل قلمداد نکنند و پاسخگوی عملکرد ناصواب مجموعه خود در تضییع حقوق شهروندی متقاضیان شرکت درمزایده باسکولهای میدان میوه و تره بار باشند ضمن آنکه مجموعه عملکردهای سازمان ساماندهی مشاغل شهری که هنوز شامل نسیم تغییر برآمده از انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه نشده اند و همگی مدیران این مجموعه از نیروهای منصوب  مدیران سابق هستند که به عملکرد آنان انتقاد داریم و شاید یکی از علل، عدم انجام درخواستهای شورا  را در این امور نانوشته بتوان یافت و نیاز به رسیدگی فوری شهردار و اداره کل بازرسی شهرداری شیراز به مجموعه اقدامات، قراردادهای واگذاری غرفه ها ،صدور مجوزهای استقرار وانت بارهای بار فروش در نقاط مختلف شهر، واگذاری کیوسک های مطبوعاتی و غیره که گوشه هایی از فعالیت های سازمان فوق را شامل میشوند و اعتراضات زیادی در این خصوص به اطلاع کمیته رسیدگی به شکایات شورا رسیده و اینجانب وظیفه خود می دانم از تریبون صحن علنی  شورا  زبان گویای  شهروندان فهیم شیرازی باشم، درخواست رسیدگی فوری دارم.

همچنین در خصوص حجم بالای شکایات مردم و سرمایه گذاران محترم از نحوه عملکرد مسؤل واحد تخلفات ساختمانی شهرداری منطقه ۱۰ شیراز نیز جلسه ای در کمیته بررسی درخواستهای مردمی و پیگیری شکایات شورا برگزار شد که پس از استماع سخنان تعداد اندکی از مجموع کثیر شاکیان و بررسی اسناد، تصاویر، فیلم ها و همچنین شنیدن اظهارات شهردار سابق منطقه ۱۰ و مسئول واحد تخلفات ساختمانی منطقه فوق که در نهایت منجر به عذر خواهی مسئولین محترم بازرسی ، حقوقی و اداره  تخلفات شهرداری از سرمایه گذران گردید و تصمیم جلسه در راستای تکریم ارباب رجوع و جلوگیری از فرار سرمایه گذاران از منطقه ده  به شهرداری اعلام شد و با نظر مساعد شهردار محترم که به اداره کل منابع انسانی ابلاغ گردیده از این پس به حریم خصوصی شهروندان در هنگام اعمال قانون احترام بگذارند. در مجموع از اقدام قاطع شهردار محترم شیراز در منطقه ۱۰ تشکر و تقدیر می­نماییم.

جناب آقای اسکندر پور عزیز ما نمایندگان با شعار شفاف سازی، اعتماد مردم را کسب نموده ایم و برخوردهای قهری با رسانه ها و یا برخوردهای فیزیکی با سرمایه گذاران و مالکین محترم حتی اگر تخلف ساختمانی هم انجام داده باشند در افکار عمومی توجیه ندارد زیرا شهردار شیراز را برآمده از شورای پنجم می دانند، لذا  عملکرد خوب و یا بد شهرداری را به پای همه نمایندگان شورا می گذارند .

جناب شهردار ! لازم است به مجموعه مدیران شهرداری تأکید نمایید که باید به رسانه ها به عنوان نمایندگان افکار عمومی پاسخگو باشند نه اینکه با رسانه ها به زبان تهدید و ارعاب سخن بگویند و شهردار منطقه ۱۰ توجیه شوند که از تهدید به شکایت مسولان رسانه‌های پخش کننده فیلم عملکرد واحد تخلفات منطقه فوق در فضای مجازی خودداری نمایند.

همچنین در دو مورد دیگر از عملکرد شهرداری منطقه ۷ و شهرداری منطقه ۶ در زمینه پاسخگویی به مکاتبات کمیته بررسی درخواست های مردمی و پیگیری شکایات شورا ناراضی هستیم زیرا پس از چند ماه که از مکاتبه اولیه با شهرداری منطقه ۷  گذشته و در آن مکاتبه قید شده که با توجه به بررسی موضوع در کمیته شکایات شورا گزارشی از روند پرونده متقاضی به کمیته ارسال گردد و تا اعلام نظر این کمیته از اقدامات بعدی خودداری کنند متأسفانه شهرداری منطقه ۷ کمیته رسیدگی به شکایات شورا را دور زده و پس از چند ماه اقدام به صدور پایانکار نموده و چند روز بعد پاسخ را به شورا ارسال کرده با این مضمون که کار تمام شده و فرد متخلف پایانکار خود را گرفته لذا اقدامی نمی توان انجام داد. این یعنی درخواست کمیته رسیدگی به شکایات شورای شهر را بی اهمیت قلمداد نموده اند و هدفشان رفع مشکل نبوده بلکه ادامه روند امور ، به روال گذشته بر مبنای اشتباه بوده است که نیاز به برخورد لازم با شهرداری منطقه ۷ وجود دارد.

در مجموع از جناب آقای اسکندرپور شهردار محترم شیراز درخواست دارم که به همه مدیران زیر مجموعه ابلاغ نمایند موظف به پاسخگویی مکاتبات شورا به ویژه کمیته رسیدگی به درخواست های مردمی و پیگیری شکایات شورا در حداقل زمان ممکن هستند و تصمیمات و نظرات شورای شهرو کمیسیون ها و کمیته های تخصصی شورا را در راستای حل مشکلات شهروندان جدی قلمداد کنند و شان شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم فهیم شیراز را حفظ نمایند زیرا اگر پاسخ نامه های شورا چند ماه طول بکشد، دیگر پاسخ مردم عادی چند سال طول خواهد کشید؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.