طنزروز – شهرداری، پیمانکار، نماد منحصر به فرد مهندسی/الو آقای پیمانکار؟ میگم ها زنگ زدم بخاطر این پولو ازتون حمایت کامل کنم!

خبر پارسی – علیرضا زیلوچی – ۱ -در پی ریزش بخشی از پل ولی عصر، شهردار شیرازدر روزنامه خبر مورخ ۱۴ مرداد گفت: «زمانی که از حادثه  ریزش بخشی از پل اطلاع یافتم حمایت کامل خود را از پیمانکار اعلام کردم و از این پیمانکار تقدیر کردم.» از این جمله کدام گزینه بیشتر برداشت می شود؟

الف- شهردار شیراز، تلفن به دست: «الو… سلام… آقای پیمانکار؟… خوبی؟ چه خبرا کاکو؟!… ها ممنون… میگم ها زنگ زده بودم بخاطر این پولو که دارید می سازید ازتون حمایت کامل کنم و می خوام ازتون تقدیر کنم!»

ب – در پروژه بعدی شهرداری بین همه پیمانکاران متقاضی مناقصه برگزار کند و هر پیمانکاری توان تولید ریزش، انهدام و انفجار بیشتری در فرایند ساخت داشت، به عنوان پیمانکار پروژه انتخاب شود تا از حمایت بیشتری هم برخوردار باشد.

ج – ما باید از شهردار یاد بگیریم؛ به جای خرده گیری و تقصیر گردن کسی انداختن، فرهنگ تقدیر و حمایت را فرا بگیریم. برای شروع می توان مثلا از شرکت های تولید شیر و لبنیات به دلیل استفاده از روغن پالم در محصولاتشان تقدیر کنیم و با مصرف بیش از پیش فراورده های لبنی آنها، حمایت کامل خود را از آنها ابراز نماییم.

د – همه موارد.

۲ -ایشان همچنین گفت: «فرو ریختن این پل دلیل ناکارامدی پیمانکار نیست…» به نظر شما دلیل ناکارامدی کیست؟

الف-ناکارامدی شهرداری در انتخاب پیمانکار

ب-ناکارامدی کیروش برای مربیگری تیم ملی

ج-ناکارامدی سیاست های حکومت اسرائیل در غزه

د-ناکارامدی قوانین فیزیک و نیروی گرانش در ایران که عامل اصلی سقوط بخشی از پل بود.

۳ – «اعتقاد داریم پل ولی عصر هنوز هم یک نماد منحصر به فرد مهندسی است…» برای گسترش و افزایش این نمادهای منحصر به فرد مهندسی، کدام گزینه مناسب تر است؟

الف -گسترش فرهنگ تقدیر و حمایت کامل از پیمانکاران در لحظات حساس ریزش

ب -افتتاح یک شعبه خط تولید پراید در نزدیکی شیراز

ج – تفکیک جنسیتی شهرداری شیراز

د – نیاز به انجام کار خاصی نیست. با همین روال پیش بریم هر روز با نمادهای منحصر به فرد مهندسی بیشتری روبرو می شویم و به زودی توان تولید نمادهای منحصر به زوج مهندسی را هم خواهیم داشت.

۴ – «این طرح از نظر طراحی، سازه و نوع اجرا هیچ مشکلی ندارد…» پس به نظر شما مشکل از کجاست؟

الف -مشکل از قوانین فیزیک است که هنوز یاد نگرفته اند با وضعیت ایران خود را وقف دهند.

ب – مشکل از حضور خانم ها در کنارآقایان و در یک محیط مشترک است.

ج – مشکل از توطئه های شوم دشمن و فعالیت های مخفی و دست های پشت پرده استکبار است.

د – مشکل از وزیر علوم هست که اگر گذاشته بودند تا حالا استیضاح شود، الان این پل سالم بود.

۵ – «ریالی بابت ۴۰ متر از این پل که تازگی ریزش کرده از جیب مردم و منابع شهرداری پرداخت نخواهیم کرد» به نظر شما مفهوم این جمله چیست؟

الف -دلاری بابت ۴۰ متر از این پل که تازگی ریزش کرده از جیب مردم و منابع شهرداری پرداخت خواهد شد.

ب -هزینه ۴۰ متر از این پل که تازگی ریزش کرده را پیمانکار می دهد و مازاد آن ۴۰ متر از جیب مردم و منابع شهرداری پرداخت می شود.

ج – تا قبل از این هزینه های ناشی از خسارت را به جای پیمانکار، از جیب مردم و منابع شهرداری پرداخت می کردند.

د- به جای ۴۰ متر یاد شده، بابت مسائل دیگر از جیب مردم و منابع شهرداری پرداخت خواهد شد.

۶ – شهردار و نیز مشاور پروژه، دلیل ریزش پل را سهل انگاری چند کارگر می دانند. همچنین مشاور پروژه می گوید: «این کارگران با توجه به اینکه با حساسیت کار آشنا شده اند باید از آنها استفاده شود و هنوز درکار خود فعالیت دارند.» به نظر شما کدام گزینه مناسب تر است؟

الف -به هر حال باید هزینه صرف شود تا کارگران قلق کارشان و حساسیت آن را یاد بگیرند. مثل دانشجویان نیستند که برای یادگیری و آمادگی برای اداره کشور و ساختن آینده آن، نباید هزینه ای به مسئولین تحمیل کنند.

ب- با توجه به اینکه محمود احمدی نژاد با حساسیت کار آشنا شده باید از او استفاده شود و هنوز در ریاست جمهوری فعالیت داشته باشد.

ج – کارگران مشغول کار اند؛ خطر ایجاد نماد منحصر به فرد مهندسی!

د – البته مسئولیت خطای کارگران که با پیمانکار نیست. هر کسی مسئول خطاهای خودش است؛ پیمانکار و کارگرش را که در یک گور نمی خوابانند!

این جمله شهردار که «پس از بررسی پل ولی عصر و علت تخریب بخشی از آن به نتایجی دست یافتیم که در این پل از میل گردهای حرارتی استفاده شده که ویژه تحمل بار نیست.» به کدام یک از جملات زیر شبیه تر است؟

الف – فرو ریختن این پل دلیل ناکارامدی پیمانکار نیست.

ب – اعتقاد داریم پل ولی عصر هنوز هم یک نماد منحصر به فرد مهندسی است.

ج – این پل از نظر طراحی، سازه و نوع اجرا هیچ مشکلی ندارد.

د – دلیل فرو ریختن پل سهل انگاری چند کارگر است.

2 دیدگاه برای “طنزروز – شهرداری، پیمانکار، نماد منحصر به فرد مهندسی/الو آقای پیمانکار؟ میگم ها زنگ زدم بخاطر این پولو ازتون حمایت کامل کنم!

  1. واقعا خنده داره شهردارخودش هم نمی دونه چه جور این اتفاق رو توجیه کنه خوب بود می گفت اشتباهی است که پیمانکار مرتکب شده و تذکرات لازم داده شده است . البته او هیچوقت نمی تونه به اون پیمانکار تذکر بده چون …. !!!!

  2. الهی شکر که این حادثه تلفات جانی به دنبال نداشت در آنصورت خانواده حادثه دیدگان مقصر ریزش پل می شدند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.