شهردار شیراز: هوشمند سازی برنامه محوری کلانشهر شیراز است

خبرپارسی – شهردار شیراز گفت: مدیریت هوشمند ترافیک از راهکارهای حل مشکلات ترافیکی و هوشمندسازی شهر شیراز و از برنامه‌های محوری توسعه این کلانشهر است .

به گزارش روابط عمومی شهرداری شیراز، حیدر اسکندرپور در مراسم تکریم و معاوفه معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز، گفت: ساخت پل و تقاطع مشکل شهر را به طور موقت رفع می کند، بنابراین باید در کنار این سخت افزارها به سمت مدیریت هوشمند ترافیک برویم.

شهردار شیراز افزود: اینکه معاون حمل و نقل و ترافیک باید تخصص IT یا ترافیک داشته باشد نیازمند بررسی های بسیاری بود اما معاون حمل و نقل و ترافیک باید هم با مطالعات حوزه ترافیک آشنا و هم نسبت به هوشمندسازی حمل و نقل شهری ذهن پویا و خلاق داشته باشد که مهندس زوربخش معاون جدید این دو ویژگی را توامان دارد .

وی با تاکید بر اهمیت جایگاه و نقش مطالعات جامع در حوزه حمل و نقل و ترافیک شهری، افزود: خیلی اوقات می توان با مطالعات جامع تر شیراز را بهتر و مشکلات را کمتر کرد. به همین منظور درصدد هستیم با استفاده از متخصصین و پژوهش های دانشگاهی ملی و بین المللی، چشم اندازهای آتی حمل و نقل شیراز را تعریف کنیم .

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: تاکنون تنها برای تکمیل قطار شهری امکان استفاده از اوراق مشارکت بود اما در بودجه‌ی ۹۷ این ظرفیت برای توسعه‌ی تمام سیستم‌های حمل و نقل عمومی استفاده می‌شود.

اسکندرپور اعتقاد دارد که با توجه به اقبال عمومی در استفاده از اتوبوس‌ برای حمل و نقل، لزوم توجه به این سیستم حمل و نقل درونشهری را مد نظر قرار داد و در عین‌حال بر لزوم متناسب‌سازی رفتار رانندگان اتوبوس با جایگاه شیراز،‌ شهر فرهنگ و ادب تاکید کرد.

او با اشاره به لزوم تکمیل رینگ دور شهر، و با اشاره به اینکه در بودجه سال ۹۷ سهمی را برای ساماندهی عناصر شهری مستقر در خیابان زند و بازآفرینی این محور به عنوان یک مجموعه گردشگری اختصاص داده ایم، عنوان کرد: تلاش داریم با باز آفرینی محور زند عمده کاربری‌های اداری را از این محور خارج کنیم و به عنوان پیاده راه و مجموعه گردشگری در اختیار مردم بگذاریم .

نایب رییس شورای شهر نیز در مراسم معارفه معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: در تمامی کشورهای دنیا اولین مبنای توسعه ایجاد زیرساخت های حمل و نقل است .

ابراهیم صبوری با اشاره به اینکه امروز بزرگترین مشکل شهرها و کلانشهرها نیز به حوزه حمل و نقل مربوط می شود، خاطرنشان کرد: رفع این مشکل نیازمند خلاقیت، نوآوری، به کارگیری روش های نوین حمل و نقل و هوشمندسازی ترافیک است. در واقع می توان گفت که مهمترین گام در راستای حل مشکلات فعلی هوشمند سازی ترافیک است و انتظار مدیریت شهری از مدیران این حوزه نیز پرداختن به همین موضوع است .

وی افزود: با توجه به بافت منحصر به فرد شهر شیراز باید از تمامی سیستم های حمل و نقل جدید به تناسب پهنه های متفاوت و متناسب با ظرفیت های آن استفاده کرد .

نایب رییس شورای شهر در این مراسم با بیان اینکه زیست پذیر کردن شهر شیراز و انسان محور شدن آن پایه شعارهای مدیریت جدید شهری است، گفت: بسیاری از خیابان های شهر شیراز باید پیاده محور شوند تا هم در زمینه جذب گردشگر و هم تحقق شهر گفتگو محور گام برداشته شود .

در این مراسم با قدردانی از علی ناصری سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز، مجتبی زوربخش به عنوان معاون جدید معرفی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.