شهردار شیراز: فرهنگسرای حکمت تبدیل به قطب هنری فرهنگی شود

خبرپارسی – شهردار شیراز: چشم انداز افتتاح فرهنگسرای حکمت تبدیل آن به قطب فرهنگی و هنری شیراز است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، حیدر اسکندرپور با اشاره به حضور هنرمندان شهره شیراز همچون استادان هنر کاشی کاری و خوش نویسی در آیین افتتاح این فرهنگسرا گفت: چشم انداز افتتاح فرهنگسرای حکمت تبدیل آن به قطب فرهنگی و هنری شیراز است، تا شاهد حضور شهروندان و به ویژه جوانان برای فراگیری هنرهای سنتی و اصیل شیراز در آن باشیم.

شهردار شیراز تاکید کرد: معتقدیم مهمتر از احداث یک ساختمان به عنوان فرهنگسرا، فراهم آوردن زمینه برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری و استفاده شهروندان از آن فرهنگسرا است. از این رو محوریت و مدیریت فرهنگسراها باید توسط مردم، گروه های مردم نهاد و هیات های فرهنگی و مذهبی انجام شود و شهرداری امکانات فرهنگسراها را فراهم کند.

وی ضمن اشاره به سایر پروژه های فرهنگی شیراز گفت: عملیات عمرانی فرهنگسرای فرزانگان در بلوار طلاییه به اتمام رسیده و در حال برنامه ریزی برای اجرای برنامه های فرهنگی در آن هستیم. همچنین شهرداری شیراز در حال ساخت مجموعه سینمایی جوان با ۱۲ سالن نمایش در محله کوزه گری است و کلنگ مجموعه سالن های تئاتر در محله کفترک نیز به زمین زده می شود.

اسکندرپور نوید داد که باغ ایرانی در بلوار امیرکبیر به وسعت ده هکتار افتتاح و ظرفیت جدیدی به گردشگری شیراز اضافه می شود.

وی با بیان اینکه در جهان شیراز را به پیشینه تاریخی و داشته‌های فرهنگی آن می‌شناسند، اظهار داشت: وجود مجتمع‌های بزرگ تجاری و مسکونی برای شهر شیراز اعتبار نیست، بلکه برای جهانیان شیراز با سعدی و حافظ و حرم حضرت شاهچراغ (ع) و سایر داشته‌های غنی فرهنگی و تاریخی، جذابیت دارد. در واقع آنچه که شیراز را در چشم جهانیان بزرگ و زیبا و جذاب جلوه می‌دهد، شیرازی است که دارای داشته‌های غنی فرهنگی و تاریخی است.

شهردار شیراز اضافه کرد: با در پیش گرفتن این رویکرد، نگاهمان به شیراز تغییر پیدا می‌کند و بیش از گذشته به داشته‌های این شهر و حفظ و احیای آن توجه می‌کنیم تا شهری در رده شهرهای بزرگ و تاریخی جهان داشته باشیم.

اسکندرپور کلید احیای شیراز به عنوان خال رخ هفت کشور را توجه ویژه به احیای بافت تاریخی به عنوان نماد این شهر دانست و افزود: رویکرد ما در مدیریت شهری این است که ثروت عظیم مردم شیراز یعنی بافت تاریخی دوباره احیا شود و گردشگران بافت را به عنوان نخستین مقصد گردشگری خود در شیراز انتخاب کنند.

شهردار شیراز عنوان کرد: با در پیش گرفتن این رویکرد طی سال گذشته پنج محور گردشگری در بافت احیا شد و مابقی محورها نیز طی سال جاری احیا می شوند. هم اکنون بافت جاذبه اقتصادی و گردشگری خود را دوباره به دست آورده است و شاهد بازگشت رونق و حضور شهروندان و گردشگران در آن هستیم.

وی با اشاره به سفر وزیر سابق راه و شهرسازی به شیراز افزود: عباس آخوندی در بازدیدی که از بافت تاریخی شیراز داشت این جمله را عنوان کرد که من باور نمی‌کنم بافت شیراز طی دو سال گذشته این چنین دستخوش تغییرات مثبت شده باشد. با این رویه در آینده نزدیک بافت تاریخی دوباره به محل سکونت شیرازی ها و متمولین شهر تبدیل می شود.

فرهنگسرای حکمت از نظر وسعت بی نظیر است

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این آیین گفت: ساخت فرهنگسرای حکمت با این وسعت و کیفیت در شیراز منحصر به فرد است.

عبدالرزاق موسوی با اشاره به اشراف خود بر مسائل بودجه ای و مالی شهرداری افزود: تأمین بودجه برای ساخت این فرهنگسرا و دیگر پروژه‌ها توسط شهرداری شیراز علی رغم وجود مشکلات مالی کشور و وجود هزینه های بالای جاری قابل تقدیر است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز خطاب به مدیران شهری و شهروندان حاضر در آیین افتتاح فرهنگسرای حکمت عنوان کرد: امیدواریم فعالیت‌های مختلف در این فرهنگسرا شکل و مورد استفاده شهروندان قرار بگیرد چون حق مردم برای دریافت خدمت بسیار بالا است.

براساس این گزارش شهرداری شیراز همزمان با هفته دولت ۱۸ پروژه فرهنگی، ورزشی، تفریحی و عمرانی با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان را افتتاح کرد. فرهنگسرای حکمت واقع در شهرک استقلال بلوار جهاد به مساحت سه هزار و ۷۰۰ مترمربع شامل سالن سینما، سالن ورزشی، فضای آموزشی با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان به مناسبت هفته دولت افتتاح شد.

از دیگر پروژه هایی که شهرداری شیراز طی هفته دولت سال جاری افتتاح کرد می توان به فاز دو بوستان بعثت، بلوار ۶۰ متری تخت جمشید شرقی، پروژه مرمت و بدنه سازی گذرهای تاریخی خیابان کریم خان و لطفعلی خان زند، مسجد گنج و گذر حاج زینل، سامانه ساماندهی پسماندهای عمرانی و ساختمانی، سامانه مدیریت املاک و مستغلات شهرداری شیراز، سامانه نظارت بر حمل و نقل عمومی، حفاری و تجهیز سه حلقه چاه عمیق، لوله گذاری جمع آوری و دفع روان آب‌های جاری، تکمیل کندرو جنوبی بلوار دکتر حسابی، تخصیص دو دستگاه اتوبوس شادی، اجرای طرح هندسی و محوطه سازی اطراف حرم علی بن حمزه (ع) و پارک شهید قانعی، احداث پل هوایی و … اشاره کرد.

همچنین با نگاهی به گذشته می توان گفت که شهرداری شیراز در دهه فجر سال۹۶ توانست ۷۵ پروژه با اعتبار ۴۸ میلیارد تومان؛ هفته شیراز سال گذشته ۴۵ پروژه با اعتبار ۷۷ میلیارد تومان؛ هفته دولت سال گذشته ۲۴ پروژه با اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومان؛ دهه فجر سال گذشته ۲۵ پروژه با اعتبار ۳۴۰ میلیارد تومان که طبق آمار شهرداری شیراز بیشترین میزان ریالی پروژه در بین کلانشهرها را افتتاح کرد؛ هفته شیراز سال جاری ۱۲ پروژه با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان و در هفته دولت سال جاری ۱۸ پروژه با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان افتتاح کند.

در مجموع مدیریت شهری شیراز به سکانداری مهندس اسکندرپور طی دو سال گذشته به مناسبت های مختلف همچون هفته شیراز، هفته دولت و دهه فجر ۱۹۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۸۱۵ میلیارد تومان را افتتاح کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.