شهردار شیراز اعلام کرد؛ کاهش میزان تغییر کاربری باغات و کمترین جذب پرسنل در سال ۹۷

خبرپارسی – شهردار شیراز با ارائه گزارشی در صحن علنی شورای شهر از کاهش میزان تغییر کاربری باغات و جذب حداقلی پرسنل طی سال ۹۷ در این مجموعه خبر داد.

حیدر اسکندرپور با تاکید بر اینکه رویکرد مجموعه مدیریت شهری حفظ باغات قصردشت است، گفت: به گواه آمار و ارقام سال ۹۷، موفق ترین سال در زمینه حفاظت از باغات قصردشت بوده و کمترین میزان تغییر کاربری باغات طی یک دهه گذشته مربوط به سال گذشته بوده است.

شهردار شیراز ضمن اشاره به اینکه در سال ۹۷، ۳هزار ۱۳۶ متر مربع از باغات تغییر کاربری یافته اند، افزود: در سال ۹۰ بیش از ۵۶ هزار متر مربع، در سال ۹۱ بیش از ۲۵ هزار متر مربع، در سال ۹۲ بیش از ۲۷ هزار متر مربع، در سال ۹۳ حدود ۱۸ هزار متر مربع، در سال ۹۴ بیش از ۱۷ هزار متر مربع، در سال ۹۵ متاسفانه ۵۷ هزار و ۸۹۶ متر مربع و در سال ۹۶ بیش از ۳۱ هزار متر مربع از مجموعه باغات قصردشت تغییر کاربری یافته اند.

اسکندرپور در صحن علنی شورای شهر با بیان اینکه اسفند ۹۷ یکی از موفق ترین ماه های کسب درآمد در شهرداری شیراز بود، خاطرنشان کرد: طی اسفندماه ۹۷ در زمینه کسب درآمد، رکورد ۱۲ ساله درآمدی شهرداری شیراز بدون نیاز به تغییر کاربری باغات کسب شد. این درآمد منجر به پیش بینی احداث و بهره برداری از ۱۰ پروژه شهری در سال هفته دولت و دهه فجر سال ۹۸ شد.

شهردار شیراز در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آمار پرسنل وارد شده به شهرداری شیراز طی سال های ۸۹ تا ۹۶ گفت: در سال ۸۹ تعداد ۶۸ نیرو، در سال ۹۰ تعداد ۱۷۷ نیرو، در سال ۹۱ تعداد ۴۰۳ نفر، در سال ۹۲ و همزمان با آغاز به کار شورای چهارم ۶۱۶ نفر، در سال ۹۳ تعداد ۱۲۵۳ نفر، در سال ۹۴ تعداد ۴۸۲ نفر، در سال ۹۵ تعداد ۴۱۶ نفر و در سال ۹۶ تا تاریخ اول شهریور ماه که اتمام دوره چهارم شورای شهر بوده تعداد ۱۴۸ نفر نیرو در شهرداری به کار گرفته شده اند.

اسکندرپور افزود: طی یک سال و نیم اخیر حدود ۱۵۰ نفر و با احتساب نیروهای حفاظت و راهبران مترو که روند استخدام آنها از مجاری قانونی و طی سال های گذشته انجام شده بود مجموعا کمتر از۲۰۰ نیروی جدید به کار گرفته شده اند.

شهردار شیراز در خصوص تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری و استخدام نیروی جدید گفت: طی هفته های آینده آیین نامه استخدامی نیرو درشهرداری اصلاح و فرصت قانونی جدیدی به منظور به کارگیری نیرو برای شهرداری ها فراهم می شود.

اسکندرپور در صحن علنی شورای شهر ضمن تاکید بر اینکه انتخاب و انتصاب مدیران حق شهردار است، افزود: پاسخگویی وظیفه شهردار است و از این رو باید بتواند مدیران را انتخاب کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.