شعبه اتاق بازرگانی مشترک ایران و انگلیس در فارس دائر می شود

خبرپارسی – رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و انگلیس گفت: به زودی شعبه اتاق بازرگانی مشترک ایران و انگلیس در اتاق بازرگانی فارس دائر می شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، سید علی نقی خاموشی عصر سه شنبه در دیدار اعضای هیات مدیره اتاق مشترک بازرگانی مشترک ایران و انگلیس با فعالان اقتصادی استان فارس بیان کرد: با راه اندازی این شعبه، زمینه ارائه خدمات این اتاق مشترک به فعالان اقتصادی استان فارس و منطقه جنوب کشور فراهم می شود.

وی با اشاره به فرصت مناسب اتاق های مشترک برای توسعه مناسبات اقتصادی خارجی افزود: اتاق بازرگانی مشترک ایران و انگلیس یکی از اتاق های مشترک فعال است و می توانیم بگوییم این اتاق مشترک در روند ارتباط بین ایران و انگلیس موثر بوده است.

خاموشی اظهارداشت: ارتباط با کشور انگلیس با توجه به موقعیتی که این کشور در اروپا دارد، جز اولویت های کشور ماست که ما نیز همواره بر رفع موانع بر سر راه تجارت با این کشور تلاش می کنیم.

وی اضافه کرد: اتاق بازرگانی فارس سابقه دیرینه ای و موثری در اقتصاد کشور دارد که توانسته اصالت خود را حفظ کند که این مهم مسئولیت هیات رئیسه و هیات نمایندگان این اتاق در دوره جدید فعالیت های خود بارزتر و حساس تر می کند.

خاموشی افزود: یکی از دلایل عقب افتادگی ما در تجارت خارجی، عدم ارائه توانمندی هایمان به جامعه هدف است لذا برگزاری نمایشگاه های مختلف یکی از اقدامات موثر در این زمینه است که تجار استان فارس با برخورداری از پتانسیل های بالا از جمله صنایع دستی می تواند در این زمینه اقدامات خوبی انجام دهند.

امیر هوشنگ امینی نائب رئیس اول و دبیر کل اتاق بازرگانی مشترک ایران و انگلیس نیز گفت: تفکر غالب در این اتاق دوری از سیاست و تمرکز بر گسترش تجارت خارجی فعالان اقتصادی است.

وی با بیان اینکه این اتاق مشترک بازوی اتاق ایران در ارتباط اقتصادی با کشور انگلیس است ادامه داد: در شرایط فعلی و با وجود مشکلات موجود می توانیم روابط برای تجارت خارجی کشورمان و کشور انگلیس را تقویت کنیم.

امینی با اشاره به وضعیت بین المللی کشور ما عنوان داشت: شرایط فعلی بین المللی که اقتصاد ما در آن قرار دارد، گذر است و تجار و بازرگانان ما باید خود را برای عبور از این شرایط و کار در عرصه بین الملل آماده کنند.

وی با بیان اینکه فارس شرکت ها و بخش خصوصی پویا و توانمندی دارد که کشور انگلیس می تواند بازار خوبی برای تجار این استان باشد تصریح کرد: شهر شیراز شهرت جهانی دارد و این مهم می تواند زمینه ساز ایجاد شرایط خوب تجاری فعالان اقتصادی این استان با کشور انگلیس باشد.

امینی افزود: بر این باوریم فعالان اقتصادی ما می تواند نقش بزرگ و مهمی در عرصه های بین المللی داشته باشند.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی مشترک ایران و انگلیس یاری دهنده تجار و بازرگانانی است که علاقه مند به همکاری اقتصادی با کشور انگلیس هستند اظهارداشت: در این اتاق مشترک کمیسیون های مختلفی از جمله صنعت، بازرگانی، گردشگری، نفت و انرژی فعال است که ماهیانه بخش های مختلف اقتصادی این کشور را رصد و بررسی می کند.

امینی اضافه کرد: همچنین برگزاری سمینارهای تخصصی، پذیرش گروه های تجاری از انگلیس و ارائه مشاوره های تخصصی از دیگر اقدامات این اتاق مشترک است.

جمال رازقی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس هم گفت: اتاق بازرگانی مشترک ایران و انگلیس یکی از با نفوذترین اتاق های مشترک در کشور است که این اتاق توانسته در ارائه خدمات به اعضا موفق عمل کند.

در این جلسه اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی فارس، فعالان اقتصادی بخش های مختلف استان با اعضای هیات مدیره اتاق مشترک ایران و انگلیس دیدار و پیرامون گسترش مراودات تجاری با این کشور صحبت کردند.

خبرنگار: محمد مهدی شبان سروستانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.