سود بانک ها در جهت تخریب بخش تولید است

خبرپارسی – رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس گفت: امروز سود واهی بانک ها، در جهت تخریب بخش تولید است و تولید کشور را فلج کرده وانتظار ما از مجلسی که در رأس امور است، رونق تولید می باشد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، جمال رازقی روز شنبه در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و گفتگوی فارس با حضور اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز ۶۵ درصد مالیات کشور از بخش تولید و واحدهای صنعتی تامین می شود در حالی که همین موضوع تولید ما را با اختلال مواجه و دچار مشکلات زیادی کرده است و جای سوال است که چرا مجلس به چنین موضوع مهمی نمی پردازد.

رئیس اتاق بازرگانی فارس افزود: متاسفانه بعضا قوانین ما در کشور در بخش تولید مانع تراشی و خلاف تولید هستند تا اینکه در این زمینه راهگشا باشند.

وی با توجه به نام گذاری امسال به نام سال رونق تولید افزود: یکی از بزرگترین موانع تولید مباحث بانکی و حذف سود مرکب است که مجمع تشخیص مصلحت نظام علی‌رغم مصوبه مجلس این مهم را رد کرد در حالی‌که می‌توانست کمک خوبی به تولید و صادرات کشور کند    .

رازقی ادامه داد: امروز سود واهی بانک ها، در جهت تخریب بخش تولید است و تولید کشور را فلج کرده وانتظار ما از مجلسی که در رأس امور است، رونق تولید می باشد.

رئیس اتاق بازرگانی فارس با بیان اینکه رونق تولید بدون انجام پیش نیازها امکان پذیر نیست، اظهارداشت: نظام بانکی، مالیاتی و تامین اجتماعی مشکلاتی را برای بخش تولید و صادرات در کشور ایجاد کرده است که از پای در آوردن تولید کشور ما عمده هدف تحریم کنندگان است.

وی اضافه کرد: انتظار ما در سالی که به نام رونق تولید نام گذاری شده، این است که به صورت ریشه ای با موضوع مهم تولید و رونق آن برخورد شود.

رازقی عنوان داشت: سالیان متمادی است که مجلس برای اشتغال پایدار پول مصوب می‌کند اما هیچ اشتغال پایداری ایجاد نشده و نتیجه آن تنها توزیع هلی کوپتری پول شده است    .

وی تصریح کرد: تولید، پاشنه آشیل اقتصاد کشور است و اگر مسئولان نمی خواهند شعار سال تنها در قالب بنر، شعار و سربرگ باشد باید مشکلاتی که بخش تولید ما را درگیر کرده از جمله قوانین حاکم بر تولید کشور را بازنگری و اصلاح کنند و موانع بر سر راه تولید را بردارند.

رازقی افزود: پیشنهاد مشخص ما این است که در سال رونق تولید، مشابه اختیارات سه قوه به ریاست استاندار فارس، رئیس مجمع نمایندگان و رئیس کل دادگستری در استان‌ها شکل گیرد و برای تولید هدفگذاری شود.

وی گفت: در این صورت ما فعالان اقتصادی نیز می توانیم علی رغم موانع و شرایط موجود؛ تولید، صادرات و تعداد صادرکنندگانمان را ۳۰ درصد افزایش دهیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.