سخنی کوتاه با وزیر محترم بهداشت و درمان / پیشرفت کشور میسر نمی شود مگر توجه به گردش نخبگان ،تمکین به قانون و فرار از مصلحت های ناصواب

خبر پارسی – وزیر محترم بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در حالی روز گذشته در جمع اعضاء هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز عنوان کرد «نباید وزارتخانه های تخصصی درگیر مسائل حاشیه ای شوند و اجازه نمی دهم وزارتخانه بهداشت سیاسی شود»،که آمار نشان می دهد بیشترین نیروهای سیاسی از یک طیف تندرو در وزارتخانه تحت امر وی مشغول به کارند و رفتارهایی معتا دار با انگیزه های سیاسی در زیر مجموعه این وزارتخانه اتفاق می افتد.

در حالی که مقام معظم رهبری بر مخالفین فضای پر نشاط سیاسی در دانشگاه ها لعنت می فرستد و می فرمایند: خدا لعنت کند آن دست هایی را که تلاش کرده‌اند و می‌کنند که قشر جوان و دانشگاه ما را غیر سیاسی کنند،جناب وزیر روز گذشته در تبریز سخنی گفتند که قابل تامل است.

«اجازه نمی دهم وزارتخانه بهداشت سیاسی شود» اگر معنای سخن یاد شده این است که فعالیت سیاسی در دانشگاه و از سوی دانشجویان تعطیل شود که با مواضع رهبر محترم انقلاب در این رابطه تعارض دارد و اگر منظور جناب رئیس بدنه وزارت بهداشت است که آمارها چیز دیگری می گویند!

به این اسامی توجه کنید:عباس زارع‌نژاد مدیر روابط عمومی وزارتخانه (عضو جبهه پایداری)،محمد حسین آیتی معاون دانشجویی وزارتخانه (از افراطیون نزدیک به احمدی‌نژاد)،معصومه باروتیمشاور امور بانوان و مدیر طرح‌های جامع  (اصولگرای افراطی و همسر حسین شریعتمداری) رسول دیناروند معاون دارو و غذا  (اصولگرای افراطی) کامران باقری لنکرانی رئیس مرکز تحقیقات سلامت استان فارس (عضو جبهه پایداری) ،محمد هادی ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز(اصولگرای افراطی و نزدیک به جبهه پایداری) و بسیاری از مدیران این دانشگاه که در ۸ سال گذشته عملکردی را از خود به جای گذاشتند که باعث اعتراض هزاران دانشجوی این دانشگاه شد و برخی از دانشجویان نیز ۱۵۰ برگ مستنداتاز تخلفات و تندروی‌های رئیس دانشگاه ارائه دادند اما برخی منابع موثق در استان فارس  عنوان داشتند حمایت یکی از مراجع محترم تقلید از ایشان باعث شد که نامبرده در پست خود ابقاء شود.اگر این گفته صحت داشته باشد که ظاهرا و بنا بر برخی مستندات حمایت یاد شده صحت دارد،رفتار وزیر بهداشت در ابقای دکتر ایمانیه رفتاری سیاسی بوده بویژه اینکه بر اساس آئین نامه اجرایی شورایعالی انقلاب فرهنگی،انتصاب بیش از دو دوره یک فرد بر راس دانشگاه جایز نیست و خلاف مقررات است همین موضوع گمانه زنی ها را در انتصاب سیاسی دکتر ایمانیه بیشتر می کند .

جناب وزیر!همانگونه که خود در تبریز به درستی اشاره داشته اید: «هدف اعتلا، پیشرفت و سربلندی کشور است و اگر درگیر حاشیه ها شویم از اهداف اصلی دور خواهیم ماند.»

 سربلندی و پیشرفت کشور میسر نمی شود مگر توجه به نخبگان دانشگاهی ،گردش نخبگان و  تمکین به قانون و فرار از مصلحت های ناصواب.

جناب وزیر! در پایان یاد آور می شویم،اگر توصیه شخصی هر چند مرجع تقلید، شما را در ابقای دکتر ایمانیه مجاب کرده توجه شما را به این فرمایش گهر بار امیرالمومنین جلب می کنیم که در نامه خود به مالک اشتر مرقوم فرمودند:«ای مالک در به کارگیری کارمندان و کارگزارانی که باید زیر نظر تو کار کنند هیچ‌گونه واسطه و شفاعتی را نپذیر مگر شفاعت «کفایت» و امانت را».

5 دیدگاه برای “سخنی کوتاه با وزیر محترم بهداشت و درمان / پیشرفت کشور میسر نمی شود مگر توجه به گردش نخبگان ،تمکین به قانون و فرار از مصلحت های ناصواب

  1. با سلام … از همان ابتدا معلوم بود که وزیر بهداشت ودرمان فردی مثل دکتر ایمانیه را تغییر نمی ده و کسی که مردم وپزشکان بیچاره را با این طرح مزخرف پزشک خانواده موش ازمایشگاهی کرده

  2. می گویند ایمانیه پولدار است لابد هر سال به حساب برخی پول میریزد که او را دوست دارند!خدا دانا است و امیدواریم همه حرف های ما اشتباه باشد

  3. همکار دلسوخته
    گفتی پزشکان بیچاره دلم کباب شد بنده خدا کدوم بیچاره طرح پزشک خانواده اگر واسه مردو نون نداشته وهسه پزشک ها که هم نون داشته هم آب پزشکی که تا دیروز به زور خرج خودش را در می آورد الان از خاک بلند شده .

  4. سلام به شما
    اولا که اگه به قول شما پزشکی بوده که تا دیروز به زور خرج خودش را در می آورد که وای بر ما که با برنامه ریزی هامون که کسی که حداقل حداقل۷ سال خواب و خوراک و از خودش گرفته تا یکی از مقدس ترین و سخت ترین کارها در دورافتاده ترین جاها رو انجام بده نتونستیم حداقل یه زندگی معمولی براش فراهم کنیم که با ارامش کار کنه…..
    دوما که وعده دادن سر خرمن که برو فلان جا کارکن ده میلیون تومن میگیری که خیلی آسونه….ولی موقع پول دادن که میشه توش میزاییم چون از اول هم سیستم اینقدر پول نداشته…..بعد میگیم همین روزا پول میرسه….پول میرسه…..از کجا میرسه….؟ به کجا میرسه….؟
    تو این فاصله هم که پول داره میرسه به پزشکای جدید میگیم برو سری همون جا کارکن بیست میلیون تومن میگیری …..و این قصه همینطور ادامه داره و جالب اینجاست که سیستم از همون اول تا آخر برای اونجا فقط یک میلیون پول داشته….ولی جالبتر اینکه هنوز پول داره میرسه ………..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.