سخنگوی شورای هماهنگی دولت تدبیر و امید در فارس: هیچ گزینه ای در سطح استان نهایی نشده است

نایب‌رئیس و سخنگوی شورای هماهنگی دولت تدبیر و امید اعلام کرد:کسانی که با پول دادن به برخی رسانه ها و کسانی که با نوشتن مقالات در رسانه ها و نیز کسانی که دنبال لابی کردن با نمایندگان هستند جزو گزینه های این شورا نیستند.

به گزارش خبر پارسی دکتر سید علی اکبر صفوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه های جمعی افزود: برخی که به هیچ وجه با دولت تدبیر و امید نبوده و حتی مخالفت‌های علنی با این تفکر داشته‌اند، امروز خود را جلو انداخته و افرادی را برای تصدی پست‌ها کلیدی استان و کشور پیشنهاد می‌دهند،تا جایی که وقتی هنوز کابینه اعلام نشده بودآقایان وزرای قبل را برای این دولت پیشنهاد دادند! لذا یاد آوری می کنیم که فشارهای سیاسی نمی‌تواند دولت را از مسیرش منحرف کند.

وی افزود: برخی دولت تدبیر و امید را با دولت آقای احمدی‌نژاد اشتباهی گرفته بودند و الآن هم در مورد استان این رویه را پیش گرفته اند!لذا به این عده توصیه می کنم پیام مردم را بهتر درک کنند و اگر گروه یا فردی علاقه‌مند به نقش‌آفرینی است باید با تعاملی منطقی با موضوع مواجه شود و با گروه‌های مرجع همسو با دولت تعامل بهتری داشته باشد.

دکتر صفوی با اشاره به تشکیل شورای هماهنگی دولت تدبیر و امید در فارس، گفت: این شورا هم‌اینک ۲۰ عضو دارد که پنج نفر از این افراد با انتخاب اعضا به‌عنوان هیات‌رئیسه انتخاب شده‌اند.

نایب‌رئیس و سخنگوی شورای هماهنگی دولت تدبیر و امید، گفت: این شورا یک شورای مشورتی است که نه نیازی به ثبت دارد و نه ثبت شده است، برای حضور همه نیروهای مستعد استان هم فضا و امکان فعالیت وجود دارد.

با بیان اینکه دولت به‌هیچ عنوان از وعده‌های داده شده عدول نخواهد کرد، گفت: ما افرادی را برای تصدی پست‌های مختلف، ازجمله استانداری فارس پیشنهاد داده‌ایم اما هیچ گزینه ای در سطح استان نهایی نشده است و قطعا هیات دولت و وزیران محترم بهترین تصمیم را در مورد مدیران اجرایی دولت در استان می گیرد.

وی با تاکید بر لزوم حفظ وحدت بین تمام گروه‌های سیاسی و فعالان این عرصه، گفت: مبنای کار این شورا قانونمندی و وفاق و تلاش برای ارتقا جایگاه این استان و پرهیز از منفعت‌طلبی‌های شخصی و گروهی است.

صفوی در پاسخ به سئوالی مبنی بر وضعیت آموزش‌عالی کشور در ۸ سال گذشته گفت: طی هشت سال گذشته بزرگترین ظلم‌ها و بی‌برنامگی‌ها و سوء‌عملکردها را در این عرصه شاهد بوده‌ایم.

این استاد دانشگاه شیراز تصریح کرد: امروز آمار خروج دانشجویان از کشور را بررسی و آن را با سال‌های قبل از آن مقایسه کنید، بسیاری از کسانی که امروز از کشور خارج می‌شوند، در گذشته اشتیاقی به رفتن نداشتند.

وی برخورد نامناسب با دانشجویان، استادان دانشگاه، مشکلات جذب اعضای هیات‌علمی و اشکالاتی که در برگزاری آزمون‌های دوره‌های دکترا و کارشناسی ارشد طی این سال‌ها ایجاد شده است را در طول سال‌های پس از انقلاب بی‌سابقه دانست و گفت: نمی‌گویم در هیچ دولتی مشکل وجود نداشته، اما این هشت سال شاهد افتضاح‌ترین روند آموزش در کشور بوده‌ایم.

نایب‌رئیس و سخنگوی شورای هماهنگی دولت تدبیر و امیددر استان فارس در پایان تاکید کرد:شرعا،اخلاقا و قانونا به کسانی که برای پست های مختلف مطرح می شوند پیشنهاد می کنیم از هرگونه منفعت طلبی شخصی بشدت جلوگیری کنند چرا که علاوه بر مشکل شرعی به اعتماد مردم آسیب می رساند.

خاطر نشان می شود ریاست شورای شورای هماهنگی دولت تدبیر و امیددر استان فارس را دکتر ناصر بهمنی،نایب رئیس و سخنگوی شورا را دکتر علی اکبر صفوی،دبیر شورا را یحیی هاشمی بر عهده دارند و مهندس فرج اله رجبی عضو هیات رئیسه و مهندس حیدر اسکند پور خزانه دار این شورا می باشند.

برخی از اعضای این شورا نیز عبارتند از: اکبری مدیر کل اسبق آموزش و پرورش فارس،جلیل حجازی مدیر کل اسبق راه و ترابری فارس،خلیل رضائیان مدیر کل اسبق آب منطقه ای استان، عرفان منش فرماندار اسبق شیراز،مهندس غیثی مدیر کل اسبق سازمان صنایع و معادن استان و تعدادی دیگر از مدیران دولت سازندگی و اصلاحات در استان فارس.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.