سخنگوی شورای پنجم شیراز:شورای شهرنقش نظارتی دارد نه تحمیلی

خبر پارسی – سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز اعتقاد دارد در عزل و نصب های شهرداری، شورا حق نظازت دارد ولی اجازه دخالت و تحمیل را ندارد .
به دنبال انتشار لیستی از افراد برای تصدی مناصب مختلف شهرداری در فضای مجازی، که ظاهرا از سوی اعضاء شورای شهر شیراز پیشهناد شده بود، سخنگوی شورای شهر شیراز با اعلام اینکه از لیست مزبور اطلاعی ندارد، تاکید کرد: شوراها نقشی نظارتی دارند و نقش تحمیلی ندارند .
علی ناصری که در حاشیه جلسه علنی امروز شورای شهر شیراز و در جمع خبرنگاران سخن می گفت، شهردار را در انتخاب همکاران خود مختار دانست و افزود: در شورای شهر به هیچ وجه اراده ای برای تحمیل افراد به ایشان وجود ندارد و اصولا تا از سوی وزارت کشور تاییده شهردار صادر نشود، هر گونه گمانه زنی در خصوص عزل و نصب صحیح نیست و موجب دلسردی مسئولان شهرداری می شود .
این عضو شورا تایید شهردار شیراز را قریب الوقوع دانست وگفت: شواهد گویای این واقعیت است که ظرف هفته جاری حکم شهرداری عبدالحمید معافیان به عنوان شهردار شیراز صادر خواهد شد .
او در ادامه با اشاره به یکی از مباحث مطرح شده در صحن علنی شورای شهر شیراز مبنی بر نحوه حضور خبرنگاران در جلسات علنی شورا، تاکید کرد: اعتقاد داریم هر چیزی باید از مجرای خاص خود عبور کند و طبق قانون تنها رسانه هایی که دارای مجوز فعالیت از وزارت ارشاد هستند می توانند نماینده خود را برای پوشش خبر به شورا بفرستند .
ناصری در ادامه همچنین به یکی از مصوبات امروز شورای شهر شیراز در خصوص کمک شهرداری برای بهتر برگزار شدن پنجمین مرحله مسابقات رالی خاورمیانه که بزودی در شیراز برگزار می شود اشاره کرد و افزود: شهرداری شیراز مانند دیگر دستگاه ها برای هر چه بهتر برگزار شدن این رویداد بزرگ و بین المللی که در روزهای ۲۳ و ۲۴ شهریور ماه در شیراز برگزار می شود، متعهد شده تا تعداد ۴ دستگاه اتوبوس و ۱۵ دستگاه خودرو دو دیفرانسیل کاپرا که مجهز به بیسیم است را در اختیار برگزار کنندگان مسابقات قرار دهد و اضافه بر آن نسبت به آماده سازی دروازه قرآن که خط آغاز و پایان و محل افتتاح و اختتام برنامه رالی بزرگ شیراز است اقدام کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.