سختگوی شورای شهر شیراز: الزام راه اندازی میادین در ۴ نقطه ورودی شهر شیراز

خبرپارسی – سختگوی شورای شهر شیراز: بمنظور دسترسی مطلوب تر تولید کنندگان و مصرف کنندگان به بازار و نیز حمایت از آنان به نظر می رسد لازم است میادین در چهار نقطه ورودی کلان شهر شیراز دیده شود.

سخنگوی شورای شهر شیراز در جلسه علتی روز دوشنبه ۱۴ اسفند ضمن تبریک روز زن گفت: زن جنس مکملی است که اگر نبود زندگی بی معنی می نمود و چه بی انصاف بود کسی که اولین بار زن را جنس مخالف نامید، زن و مرد با هم خانواده را می سازند.

علی ناصری با بیان اینکه، در دو دهه‌ی اخیر شهر شیراز چه از بُعد وسعت وچه از بُعد جمعیت گسترش قابل توجهی یافته لذا همزمان با توسعه شهر شیراز نیازهای مختلف و متنوع شهروندان بیش از پیش به چشم می آید، افزود: از آنجا که نیازهای اولیه شهروندان مانند مایحتاج روزانه آنان از اهمیت خاصی برخوردار است لذا اتخاذ تمهیداتی جهت دسترسی آسان توام با افزایش قدرت خرید مردم مقوله مهمی است که با ایجاد میدان و بازار میوه و تره بار با حذف واسطه ها و عرضه مستقیم محصولات باغی و زراعی به مردم شریف شیراز می توان قدری از فشار مالی آنان کاست.

سخنگوی شورای شهر شیرازتاکید کرد: با توجه به اینکه استان فارس در تولید محصولات کشاورزی دارای جایگاه ویژه ای است لذا توزیع این محصولات نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه، از قدیم الایام میدان بزرگ میوه و تره بار در جنوب شیراز قرار داشته است، اقزود: طی سالهای اخیر با توجه به حجم بالای عرضه و تقاضا و وسعت کلان شهر شیراز و نیز بمنظور دسترسی مطلوب تر تولید کنندگان و مصرف کنندگان به بازار و نیز حمایت از آنان به نظر می رسد لازم است میادین در چهار نقطه ورودی کلان شهر شیراز دیده شود.

این عضو ضورای شهر شیرازگفت: با توجه به قرار داشتن کلان شهر شیراز بعنوان سورتینگ مسافران استانهای همجوار ، از اصولی ترین اقدامات که می تواند موجب کاهش بخشی از بار ترافیکی کلان شهر شیراز شود، تقسیم بار جمعیتی مسافرین در مبادی ورودی شهر است .

او اعتقاد دارد که این کار می تواند با انتقال ترمینالهای مسافربری به این مبادی صورت پذیرد و به جهت دسترسی بهتر مسافرین به شهر شیراز میتوان از حمل و نقل پاک و به روز جهان همچون اتوبوس هوایی  استفاده کرد.

ناصری هزینه کم این طرح نسیت یه متروکه حدود ۱۰ درصد است را از ویژگی های طرح برشمرد و افزود: زمان اجرای یکساله و سرعت ۱۰ برابری آن است. نکته حایز اهمیت عمر بالای این وسیله نقلیه تا ۱۷ میلیون کیلومتر است. همچنین با استفاده از این وسیله می توان از تخریب باغات که بدلیل ایجاد خیابانها و شوارع صورت می گیرد، جلوگیری نمود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.