ری‌شهری:احمدی ن‍ژاد می گفت غیر از ما سایر مسلمانان ایمان واقعی ندارند و حجشان هم حج نیست!

خبر پارسی – «خلاصه صحبت احمدی‌نژاد آن بود که در حال حاضر، امام زمان (عج) جهان را اداره می‌‏‌کند و هدایت او هم با خود امام زمان است. وی سخنرانی‌اش در دانشگاه کلمبیا را هم با هدایت امام زمان دانست و همچنین بر این نکته تأکید ورزید که قضایای هسته‏‌ای را هم آن حضرت هدایت می‌‏کند.»

به گزارش ایسنا، تابناک با انتشار بخشی از خاطرات ری‌شهری، نوشت: پنجمین جلد از خاطرات آیت‌الله ری‌شهری در برگیرنده دو دهه سرپرستی حج توسط اوست، در قسمت‌هایی از این کتاب که به زودی منتشر می‌شود، چنین می‌خوانیم:

روز دهم ذی‌حجه اطلاع داده شد که آقای احمدی‏‌نژاد قصد دارد شب به چادر بعثه در منا بیاید و در آن‌جا سخنرانی نیز داشته باشد. تقریباً اواخر سخنرانی حجّت‏‌الاسلام و المسلمین راشد یزدی بود که آقای احمدی‌‏نژاد از در پشت چادر بعثه، وارد شد. بعد از اتمام صحبت آقای راشد، من خیر مقدم گفتم و ایشان سخنرانی خود را آغاز کرد.

خلاصه صحبت ایشان آن بود که در حال حاضر، امام زمان (عج) جهان را اداره می‌‏‌کند و هدایت شخص ایشان هم با خود امام زمان است. ضمناً با اشاره به سخنرانی چندی پیش خود در دانشگاه کلمبیای آمریکا، آن سخنرانی را نیز با هدایت امام زمان دانست و همچنین بر این نکته تأکید ورزید که قضایای هسته‏‌ای را هم آن حضرت هدایت می‌‏کند.

آقای احمدی‌‏نژاد در ادامه سخنرانی خود مدعی شد، سایر مسلمانان ایمان واقعی ندارند و حجشان هم حج نیست که با توجه به حضور برخی علمای اهل‏ تسنن در بعثه، این مطلب بازتاب خوبی نداشت.

مطالب ایشان به ‌گونه‏‌ای بود که توصیه کردم نوار آن به ایران منتقل نشود، زیرا به نظرم رسید نه برای نظام جمهوری اسلامی ایران خوب است و نه برای شخص ایشان، ولی بعداً دیدم که مسئولان دفتر رئیس‌جمهور، قسمت اول صحبت‏‌های ایشان را به ایران منتقل کرده‌‏اند و این سخنان در رسانه‌‏‌ها نیز با تیتر «مدیریت جهان با امام زمان است»، انعکاس یافته است.

در پایان این مراسم آقای جوانفکر با اصرار زیاد از من خواست بیانیه‌‏ای در تشکر و تجلیل از آقای احمدی‌‏نژاد به مناسبت حضور در چادر بعثه منتشر شود که با این کار موافقت نکردم.

گفتنی است بعد از سخنرانی رئیس‌جمهور، آقای شیخ یَزبک مسئول بعثه حزب‏‌ﷲ به همراه چند تن از سران جنبش حزب‌‏ﷲ برای دیدار با آقای احمدی‏‌نژاد به خیمه بعثه در منا آمدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.