رییس دانشگاه شهیدرستمی شیراز: دانشگاه مهمترین نهاد تولید معرفت است

خبرپارسی – رییس دانشگاه شهیدرستمی شیراز ، از دانشگاه به عنوان یکی از مهمترین نهادهای تولید معرفت که با حساسیت نسبت به مسا ئل علمی، سیاسی، مدنی واخلاقی می تواند سهم مؤثری در توصیف وتبیین آنها داشته باشد نام برد .

دکترحسین محمدی به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید در جمع اساتید و دانشجویان این دانشگاه با بیان اینکه دانشگاه یکی از مهم ترین نهادهای تولید معرفت است که با حساسیت نسبت به مسا ئل علمی، سیاسی، مدنی واخلاقی می تواند سهم مؤثری در توصیف وتبیین آنها داشته باشد، افزود: آموزش عالی به دلیل ضریب تأثیر بسیار بالای خود در آگاهی بخشی و ارتقای قابلیت های مورد نیاز افراد جامعه ، ظرفیت لازم برای آغاز جنبش توسعه پایدار را دارد .

او توسعه جامعه را قبل ازتوجه به منابع مالی وفناوری درگرو سرمایه های انسانی، فرهنگی، اجتماعی ومحصول انسانهای امیدوار وفرهیخته، توانمند ومسئولیت پذیردانست و ادامه داد: بخش بزرگ واصلی این سرمایه ها را دانشجویان تشکیل می دهند .

این فرمانده پیشین ارشد ارتش در استان فارس و کهکیلویه و بویر احمد با تا مید بر اینکه هر کشوری که بخواهد در مدار توسعه پای بگذارد بدون شک باید این کار را از دانشگاه های خود آغاز کند، گفت: دانشجویان به عنوان موتور توسعه در نوک پیکان این حرکت عظیم قرار دارند .

وی در ادامه به نقش اساتید در رشد و پویایی دانشجویان اشاره کرد واظهار داشت : استاد می بایست در کنار مباحث تخصصی علمی ، موضوعات تربیتی وفرهنگی را به دانشجویان تعلیم دهد تا دانشجو نه تنها اجر اخروی ببرد بلکه در این دنیا به رشد وپویایی لازم برسد .

محمدی در پایان گفت : اساس وبنیاد توسعه یافتگی بر تولید دانش وپژوهش استوار است ولازم است پژوهش و فناوری به منظور رسیدن به رفاه و استقلال واقعی جامعه در اولویت قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.