روحانی، سهمیه ۳ روزه گندم و خواب ۸ گاو لاغر! / نمودار یا نقش مار؟!/ قابل توجه نمایندگان حامی اندیشه احمدی نژادی!

خبرپارسی- دکتر روحانی «تنها چند مورد از بدهی های دولت قبل» را اینگونه لیست کرد و در عالم کار رسانه آرزو کردیم کاش فضایی فراهم بود تا الان در کار رییس جمهور قبلی حضور داشتیم و استدلال هایش درباره این آمار را می شنیدیم. روحانی گفت« بدهی دولت گذشته به سیستم بانکی در مردادماه و زمانی که ما کار را تحویل گرفتیم بیش از ۷۴ هزار میلیارد تومان بود. بدهی دولت به صندوق تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی ۶۰ هزار میلیارد تومان بوده است و با توجه به آمار و ارقامی که از وزارتخانه های مختلف به بنده رسیده بدهی دولت به پیمانکاران مختلف و بخش خصوصی حدود ۵۵ هزار میلیارد تومان بوده است. البته ارقام دیگری هم است به ویژه بدهی های مربوط به صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح و…رقم بدهی دولت گذشته که برای ما به ارث مانده است بالاتر از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان است البته ما می دانستیم دولت بدهکار است اما دولتی که بیشترین درآمد ارزی را داشته است چرا باید این همه بدهکاری داشته باشد به اضافه تعهدات دیگری که برای ما به جای گذاشته اند.

تعهدات ۸ ساله در سفرهای استانی دولت نهم و دهم ۲۱۱ هزار میلیارد تومان است که فقط ۳۳ درصد آن اجرا شده و ۶۸ درصد دیگر برای دولت های بعدی باقی مانده است. از  اعتبارات و تسهیلات داده شده به مردم در سفرهای استانی دولت نهم و دهم تنها ۳۰ درصد اختصاص داده شده و ۷۰ درصد دیگر باقی مانده است و اگر شرایط مطلوب باشد و درآمدها به همان شکل دولت قبلی ادامه پیدا کند ۱۶ سال طول می کشد تا تعهدات باقی مانده اجرا شود از طرفی از تعهدات عمرانی بودجه امسال در دولت قبلی تنها ۳ درصد تحقق یافته است.»

فهرست بدهی های دولت محمود احمدی نژاد را در کنار حضورهای همیشگی اش و در تلویزیون و آمارهای پر از سفید نمایی اش قرار دهید تا بدانید در همه این سالها چگونه اعداد و ارقام و نمودارها و آمارها تنها کاریکاتوری از علم آمار را به رخ کشیده اند.

روحانی کاش مُعَبری در حد یوزارسیف داشت تا به او می گفت که اینجا دوران ۷ که نه ۸ گاو چاق به سر آمده و حالا پس از وفور درآمدزایی از محل نفت در ۸ سال ترکتازی حضرات، زمان قدرت نمایی ۸ گاو لاغر است و  سالی که باید قاعدتا” از سیلوها ارتزاق کرد. افسوس که برخی سیلوها کفاف سه روز گندم استانی را می دادند.

رفتارهای مدیریی دولت احمدی نژاد در همه این سالها محل انتقاد بود و حامیان آنها نخواستد این موضوعات را بپذیرند.همین امروز هم تنی چند از نمایندگان فارس در مجلس به تداوم اندیشه احمدی نژادی و ابقای برخی مدیران نامدیر آن دوران اصرار دارند. کار به جایی رسیده که بحث تفکیک قوا هم مرزبندی هایش را از دست رفته می بیند و دوستان در امور اجرایی و انتصاب مدیران هم هر کدام در درون خود یک استاندار بالقوه و یا بالفعل را دارند.کم نیستند مدیرانی در فارس که در این کارنامه مردودی نقش داشته اند.

چنین فضایی شاید ایجاب نماید آمارهای فارس هم در ۸ ساله قبلی مرور و بررسی گردد . آمارهایی که تنه به تنه همان آمارهای اعلام شده خواهد زد و آن گاه باید حامیان این افراد پاسخگوی حمایت شان باشند.

آمارها را که شنیدیم به خرداد ۸۸ برگشتیم . آنجایی که در مناظره هایی که احمدی نژاد آمارهای عجیب و غریبش را نشان می داد یکی گفت «ای مردم همه صحبت‌ها را در کنار هم قرار دهید و این گراف‌هایی که بنده نشان دادم، یادتان باشد و بدانید که این نمودارها را بالا و پایین می‌کنند تا شما را گول بزنند و نقش مار می‌کشند تا سعی کنند شما را به بیراهه ببرند و من با اینها مخالفم.» او تاکید کرد «یادتان باشد» و ما احتمالا یادمان رفته بود یا خودمان را به فراموشی زده بودیم تا اینکه دکتر روحانی باردیگر همه چیز را یادمان آورد.

دیگری هم زل زد به چشم رییس دولت نهم و دهم و گفت«انگار من از بیابان آمده ام!!…من که از بیابانها نیامده ام! آقای احمدی نژاد چون رئیس دولت است فرمایش هایی دارد که می گوید.من که چیزی دستم نیست و میگوید تو خبر نداری! به ملا گفتند وسط زمین کجاست گفت که اینجاست اگر قبول ندارید متر کنید!تورم غیر از مسائل علمی با شکم و زندگی مردم سروکار دارد.خیالات و توهم نیست.ننه جون من هم تورم را می فهمد!»

حالا که پرده ها برافتاده می شود بهتر فهمید چه کسی راست می گفت. نقش مارها، چهار سال دیگر آمار بدهی ها را بلعیدند تا سو مدیریت ها دیده نشوند. اکنون ولی مارها افعی شده اند.خطرناک تر شده اند. خدا به داد دکتر و دولت تدبیر امیدش برسد. او جانشین دولتی شده که با شعار« ما می توانیم» آمد و با شعار «نگذاشتند بتوانیم» کنار رفتند.  کسی برای «نیل» فارس خواب ندیده؟ گاوهای چاق و لاغر ما را هم بشمارید لطفا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.