راه‌اندازی پویش “من شیراز را دوست دارم”

خبرپارسی- شهردار شیراز با تاکید براینکه به خدمتگزاری مردم افتخار می‌کند، از راه‌اندازی پویشی با عنوان “من شیراز را دوست دارم” در فضای مجازی خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، حیدر اسکندرپور که همراه با معاون استانداری فارس، رئیس و نایب رئیس شورای شیراز از محور حافظیه‌ و جشنواره‌ سالی نو طرحی نو بازدید می‌کرد، در جمع گردشگران نوروزی گفت: همه می‌توانند در پویش «من شیراز را دوست دارم» شرکت و عکس‌های خود را در فضای مجازی با این عنوان منتشر کنند.
او با بیان اینکه در پایان تعطیلات نوروزی به تعدادی از شرکت کنندگان در این پویش به قید قرعه هدایای نفیسی اهدا می‌شود، گفت: اگر اکنون می‌توانیم جشنی برگزار کنیم و اگر امروز امنیتی داریم همه را مرهون و مدیون خون شهدا هستیم، کسانی که جان خود را برای ایران فدا کردند و من از اینجا بر خانواده ها و بویژه مادرهایشان درود می فرستم.
شهردار شیراز از همدلی شهرداری و شورای شهر در ساختن شهر انسان محور گفت و افزود: با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز شهر را انسان محور خواهیم کرد تا مامنی برای رفاه و آسایش مردم باشد.
وی در توضیح پروژه های سال جدید عنوان کرد: قول می دهم در سال ۹۷ پروژه های انسان محور را شروع کنیم تا شهر را برای زندگی مردم زیست پذیرتر کنیم.
شهردار شیراز ضمن تاکید برجستگی های تاریخی، فرهنگی و مذهبی شیراز بیان داشت: امروز امثال حافظ، سعدی و شاهچراغ تنها متعلق به شیراز نیستند بلکه متعلق به کل جهان می باشند و امیدواریم که در سال های آتی شیراز را در سطح جهانی ببینیم.
اسکندرپور ابراز امیدواری کرد که مردم شیراز بتوانند از آرامشی که ایجاد می شود نهایت بهره را ببرند و کسانی که به این شهر وارد می شوند احساس کنند این شهر متعلق به خودشان است.
معاون شهرداری شیراز نیز گفت: نمایشگاه محور حافظیه به صورت مناسب ساماندهی شده است و برنامه ها و غرفه های این محور در بخش های مختلف چیدمان شده است.
ابراهیم گشتاسبی‌راد برگزاری جشنواره “سالی نو، طرحی نو” در محور حافظیه را از برنامه‌های نوروزی شهرداری با مشارکت دیگر سازمان‌ها دانست و گفت: در این جشنواره علاوه بر جشن‌های روزانه، معرفی آیین ها، آداب و رسوم و اجرای موسیقی سنتی پیش‌بینی شده است.
گشتاسبی راد ادامه داد: در کنار جشن ها و آداب و رسوم، غرفه های صنایع دستی، هنرهای تجسمی، هنرهای فاخر و کتاب که همگی در حیطه فرهنگی می باشند، برپا شده است.
رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز در مورد شروع و پایان جشنواره ” سالی نو، طرحی نو” در محور حافظیه گفت: شروع کار جشنواره از یکم فروردین بوده و تا پایان سیزده فروردین ماه ادامه خواهد داشت.
وی پیرامون تعداد و ساعات کاری غرفه های محور حافظیه بیان داشت: در محور حافظیه بیش از ۱۳۰ غرفه برپا شده است که از ساعت ۹ تا ۲۴ بر روی مسافرین و بازدیدکنندگان باز خواهند بود.
گشتاسبی راد برآوردی مطلوب از غرفه ها و برنامه های محور حافظیه داشت و اهداف این جشنواره را به دو دسته تقسیم کرد.
وی هدف ابتدایی از ایجاد نمایشگاه و جشنواره در محور حافظیه را آشنایی مسافران با صنایع دستی و هنرهای شیراز و استان فارس دانست و اظهار داشت: با وجود غرفه های صنایع دستی، هنرهای تجسمی و هنرهای فاخر میهمانان نوروزی می توانند ضمن آشنایی با صنایع و هنرهای شیراز و فارس، به طور همزمان به این صنایع و محصولات دسترسی داشته باشند و در کنار غرفه ها، برنامه هایی نیز برای آشنایی با آداب و رسوم شیراز و فارس درنظر گرفته شده است.
معاون شهرداری شیراز در تشریح هدف دیگر از برپایی این محور گفت: با حضور هنرمندان و صنعتگران در غرفه ها، ضمن ارائه محصولات و هنرهایشان می توانند با مردم نیز ارتباط برقرار کنند تا مردم بیش از پیش با هنرمندانشان آشنا شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.