رامجردی: زیرساخت ها آماده شده است، امسال برنامه حمایت از بیماران را داریم

خبر پارسی – مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس گفت: ما زیرساخت‌های ارائه خدمت را فراهم کرده‌ایم و اکنون می‌توانیم بیش از گذشته به حمایت از بیماران توجه کنیم .

علی‌اکبر رامجردی یکشنبه ۱۹ فروردین در یک کنفرانس خبری رویکرد مجمع خیرین سلامت فارس را در سال جاری بیشتر به سمت اقدامات و فعالیت‌های مورد نیاز در عرصه‌های آموزشی و پیشگیری عنوان کرد و گفت: با گذشت ۱۵ سال از آغاز فعالیت این مجمع، بسیاری از نیازهای ابتدایی را پشت سرگذاشته‌ایم و با بازنگری سیاست‌ها و نگرش‌ها، به سمت مباحث پیشگیری و آموزشی بیشتر متمایل شده‌ایم.

او به اقدامات انجام شده در سال گذشته پرداخت و گفت: در سال ۹۶ همانند سال‌های قبل موفق به کسب مقام برتر در میان مجامع تامین سلامت کشور و مقام برتر جشنواره ملی عمران سلامت شدیم.

رامجردی با اشاره به اینکه امسال حمایت از مراکز احداث شده، تکمیل مراکز در حال ساخت، آموزش، پیشگیری، بهداشت و حمایت از بیماران نیازمند، اولویت‌های مجمع خیرین فارس است، گفت: همواره این سئوال بود که خدمات نیک‌اندیشانه اعضای مجمع چه تاثیری بر بیماران نیازمند دارد، ما زیرساخت‌های ارائه خدمت را فراهم کرده‌ایم و اکنون می‌توانیم بیش از گذشته به حمایت از بیماران توجه کنیم.

مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس با بیان اینکه سال گذشته از ۷۶ خیر برگزیده این استان تجلیل شد، حجم تعهدات و اقدامات این افراد را ۱۲۷ میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: علاوه بر تجلیل از خیران، معرفی خیران به جامعه برای ترسیم الگوهای نیکوکاری، از اقدامات شاخص بوده است.

رامجردی با اشاره به نیازسنجی‌های انجام شده، در خصوص نیازهای عرصه‌ی سلامت، گفت: یک هزار و ۹۶۰ نیاز استخراج، به‌روز رسانی و اولویت‌بندی شده که بیش از یکهزار و۳۰۰ مورد در حوزه دانشگاه و ۶۰۰ مورد دیگر مربوط به واحدهای غیردانشگاهی است.

وی تشکیل شوراهای خیرین حامی بیمارستان‌ها در بیمارستان‌های دولتی، راه‌اندازی  صندوق حمایت از دانشجویان نیازمند و اجری طرح همیاران سلامت را از اقدامات شاخص مجمع خیرین تامین سلامت فارس در سال ۹۶ برشمرد.

مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس به کمک ۷۹۰ میلیون تومانی به ۲۲۷ دانشجویان در سال ۹۶ اشاره و اضافه کرد: این مهم با هماهنگی معاونت دانشجویی علوم پزشکی شیراز و در قالب وام، تهیه‌ی وسائل و تامین نیازهای دانشجویان انجام شده است.

رامجردی اجرای طرح همیاران سلامت را با هدف کاهش نارضایتی بیماران و همراهان بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی در شیراز دانست و گفت: این طرح با همراهی نیروهای بازنشسته‌ی دانشگاه علوم پزشکی در بیمارستان‌های نمازی، رجایی، فقیهی و چمران اجرایی شده است.

وی انعقاد بیش از ۱۴۰ فقره تفاهم‌نامه در سال ۹۶ با ارزش ۷۱ میلیارد تومان را یکی دیگر از اقدامات این مجمع برشمرد و گفت: حجم تعهدات خیرین در سال ۹۶ بالغ بر ۸۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده که نسبت به سال ۹۵ روندی افزایشی داشته است.

مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس اضافه کرد: بیشترین حجم تفاهم‌نامه‌های منعقد شده مربوط به مباحث عمرانی بوده که بیش از ۸۰ درصد از این اقدامات نیز در زمینه ساخت و تجهیزات پزشکی ثبت شده است.

رامجردی بیشترین مراکز گیرنده خدمات عمرانی این مجمع را به ترتیب معاونت درمان با ۷۰ درصد جذب، معاونت بهداشت با ۱۰ درصد جذب و مراکز خیریه با ۱۰ درصد جذب اعلام کرد.

او از اجرای سه اردوی نورآوران سلامت در شهرستان‌های اقلید، فیروزآباد و سپیدان خبر داد و با بیان اینکه در این اردوها خدماتی به ارزش ۴ میلیارد تومان در حوزه‌های دندانپزشکی و چشم‌پزشکی به شکل رایگان به افراد ارائه شده است، گفت: امسال این خدمات در حوزه‌های اطفان و زنان هم ارائه خواهد شد.

مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس همچنین خاطرنشان کرد: هم‌اینک ۳۵ پروژه‌ی خیرساز در استان فارس فعال است؛ این تعداد ۲۳ پروژه در شیراز و مابقی در شهرستان‌ها روند احداث را طی می‌کند.

مدیرمؤسسه مهر حضرت فاطمه(س) نیز در ادامه جلسه از کمک ۸ میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومانی به بیماران بی‌بضاعت فارس در سال ۹۶ توسط این مؤسسه خبر داد و گفت: این میزان کمک در قالب اعطای تسهیلات بدون بهره به دو هزار و ۴۰۰ نفر و تهسیلات بلاعوض به دو هزار و ۴۲ نفر بوده است.

رضوی میزان مراجعه کنندگان به مؤسسه مهر حضرت فاطمه(س) در سال ۹۶ را شش هزار و ۲۵۰ نفر اعلام کرد و گفت: طی این مدت دو هزار و ۱۵۸ از مراجعه کنندگان به واحد مشاوره و مراکز درمانی معرفی شدند.

وی بابیان اینکه این موسسه در سال ۸۶ با حمایت دانشگاه علوم پزشکی در شیراز آغاز به کار کرد، افزود: کمک خیرین به شکل واریزی است که یا خود مشخص می‌کنند که به چه نوع بیمارانی داده شود و یا تحت عنوان خیر بی‌نام کمک‌های خود را به شماره حساب مستقیم موسسه واریز می ‎ کنند.

مدیرمؤسسه مهر حضرت فاطمه(س) حفظ کرامت انسانی و شان و منزلت بیماران از اولویت‌های مهم این موسسه برشمرد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر هشت اقامتگاه همراه بیمار در شیراز با ۱۳۱ تخت و ۱۱ اقامتگاه در شهرستان‌ها با ۱۱۰ تخت توسط مجمع خیرین تامین سلامت فارس ساخته شده که در سال ۹۶ با همکاری این موسسه ۱۱ هزار و ۶۸۰ نفر از همراهان بیماران در اقامتگاه‌ها اسکان داده شدند.

معاون شهرستان‌های مجمع خیرین تامین سلامت فارس نیز در ادامه این نشست ضمن تشریح فعالیت‌های این معاونت در سال گذشته از تشکیل ۳۴ شورای فعال مجمع خیرین در شهرستان‌های استان خبر داد و میزان تعهدات خیرین شهرستان‌های فارس در سال ۹۶ را ۲۲۸ میلیارد ریال اعلام کرد که از رشد ۱۵ درصدی نسبت به سال ۹۵ برخوردار بوده است.

محمدرضا عالی‌منش با بیان اینکه عمده این کمک‌ها در حوزه عمرانی و فضاهای ساخت مراکز درمانی بوده، افزود: سال گذشته خیرین شهرستانی ۱۴ قطعه زمین به مساحت ۲۳ هزار و ۸۰۰ مترمربع به ارزش ریالی سه و نیم میلیارد تومان، سه میلیارد و نیم جهت تامین تجهیزات غیرپزشکی، سه باب ملک برای ساخت پایگاه اورژانس و ۱۱ میلیارد ریال جهت تامین تجهیزات به مجمع متعهد و اعطا کرده‌اند.

وی با بیان اینکه از نظر تعداد پروژه‌های فعال خیرساز در استان سهم شیراز تنها ۳۰ درصد و ۷۰ درصد دیگر مربوط به شهرستان‌ها است، گفت: از میان این پروژه‌ها، در حال حاضر ۵ مرکز جامع سلامت، دو مرکز بهداشتی درمانی، یک پایگاه اورژانس و یک پایگاه بهداشتی به اتمام رسیده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.