رئیس ستاد مردمی دیه استان خبر داد: فارس بیشترین زندانی جرائم مالی و مهریه را دارد

خبر پارسی – رئیس ستاد مردمی دیه استان فارس از وجود ۱۲۸۴ زندانی جرائم غیر عمد مالی و مهریه در فارس خبر داد که از این لجاظ رتبه اول کشور را دارد .

مجید تراب پور صبح امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر که به مناسبت عید غدیر خم تعداد ۱۵۵ زندانی جرائم غیر عمد به  آغوش خانواده هایشان باز می گردند، افزود: کل بدهی این زندانیان رقمی بالغ بر ۷ میلیارد و هشتصد میلیون تومان بوده که با تلاش کمیته صلح و سازش مبلغ ۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تخفیف گرفته شده است .

او همچنین از آزادی تعداد ۴۰۵ نفر زندانی جرائم  غیر عمد در ۵ ماهه اول امسال خبر داد و گفت: این اتفاق در حالی رخ می دهد که در کل سال گذشته ۴۱۲ زندانی غیر عمد آزاد شده اند .

تراب پور اولویت ستاد دیه در فارس را زندانیان زن عنوان کرد و افزود: در سال ۱۳۹۵ کل زندانیان زنی که توسط ستاد دیه آزاد شده اند ۱۳ نفر بوده است، ولی تنها در ۵ ماهه اول امسال تا کنون ۳۵ زندانی زن که به جرائم مالی غیر عمد در زندان بسر می بردند آزاد شده اند .

رئیس ستاد دیه استان فارس از کم شدن ۴۵ درصدی زندانیان مربوط به دیه تصادف خبر داد، و افزود: تا کنون اعتبارات بانکی که به ستاد دیه تعلق گرفته ۹۰۰ میلیون تومان بوده که امیدواریم تا پایان شهریور ماه به ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برسد .

وی فارس را در صدر استان های دارای بیشترین زندانیان مالی و مهریه اعلام کرد وادامه داد: موجودی زندانیان غیر عمد حاضر در زندان های فارس ۱۲۸۴ نفر شامل ۱۱۰۰ نفر دارای جرائم مالی غیر عمد و ۳۴۱ نفر در رابطه با مهریه است که در ۵ ماهه اولامسال وراد زندان شده اند .

تراب پور استان های دارای بیشترین زندانی مالی و مهریه به ترتیب فارس، تهران، اصفهان، و خراسان رضوی عنوان کرد و تاکید کرد: سیستان و بلوچستان با وجود همه کمبودها با داشتن تنها ۱۶ زندانی در آخر این جدول جای دارد .

او با تاکید بر اینکه امسال برنامه ریزی آزادی ۱۰۰۰ زندانی غیر عمد را در دستور کار داریم، افزود: سال گذشته موفق شدیم ۴۱۲ زندانی را آزاد کنیم که کمیته صلح و سازش از ۳۲ میلیارد تومان بدهی موفق شد ۱۵ میلیارد تومان تخفیف بگیرد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.