دیوان عدالت رای داد،برق دولتی شد/آقای استاندار بسم الله!

خبرپارسی-شعبه اول دیوان عدالت اداری طی دستورموقت خود، باشگاه برق شیراز را دولتی دانست و روند انتقال آن به حسین فارسی را بدون طی روند قانونی تلقی کرد و رای به بازگشت باشگاه به بدنه برق منطقه ای داد.

۱۲ نفر از پیشکسوتان برق شامل خلیل صالحی، عباس زارع، علی کلانتری ، محمد عباسی، علیرضا قشقاییان، منوچهر نصراللهی، حسن خوشنام ، امیر منجمی، مسعود مقیم، جمال نداف، مهدی جعفری، ستار زارع  به همراه مهدی نیکخواه (نماینده هواداران) از طریق وکیل خود در تهران درباره غیر قانونی بودن واگذاری باشگاه به حسین فارسی طرح دعوا کرده اند.در روند این پرونده در سایت دیوان عدالت مراحل آن اینگونه ذکر گردیده است:

۱-پرونده کلاسه ۹۲۰۹۹۸۰۹۰۰۰۷۶۷۴۵ ردیف فرعی ۱ با علت طرح رسیدگی بدوی نسبت به خواسته دستور موقت در دیوان عدالت اداری به تاریخ ۰۳/۰۹/۱۳۹۲ ثبت گردید و با شماره بایگانی ۹۲۱۵۵۱ به شعبه اول دیوان عدالت اداری ارجاع شد.

۲-نسبت به این دعوی به طرفیت شرکت برق منطقه ای فارس مبنی بر دستور موقت به موجب دادنامه شماره ۹۲۰۹۹۷۰۹۰۰۱۰۱۵۶۰ مورخ ۱۷/۰۹/۱۳۹۲ دستور موقت صادر شد.

۳-ابلاغیه شماره ۹۲۱۰۱۰۰۹۰۰۱۰۶۴۸۲ مورخ ۲۳/۰۹/۱۳۹۲ جهت ابلاغ دادنامه شماره ۹۲۰۹۹۷۰۹۰۰۱۰۱۵۶۰ مورخ ۱۷/۰۹/۱۳۹۲ برای خواهان صادر شد.

۴-ابلاغیه مورخ ۲۳/۰۹/۱۳۹۲ جهت ابلاغ دادنامه شماره ۹۲۰۹۹۷۰۹۰۰۱۰۱۵۶۰ مورخ ۱۷/۰۹/۱۳۹۲ برای شرکت برق منطقه ای فارس صادر شد.

مشخص است که شعبه اول دیوان عدالت اداری ،  اسناد و مدارک  ارائه شده را کافی دانسته که طی دستور موقت خود ، انتقال برق را غیر قانونی دانسته است.

طبق ماده ۳۴ قانون دیوان عدالت اداری : در صورتی که شاکی ضمن طرح شکایت خود یا پس از آن مدعی شود که اجرای اقدامات یا تصمیمات یا آراء قطعی یا خودداری از انجام وظیفه توسط اشخاص و مراجع مذکور در ماده(۱۰) این قانون، سبب ورود خسارتی می گردد که جبران آن غیرممکن یا متعسر است، می تواند تقاضای صدور دستور موقت نماید.

وکیل پیشکسوتان برق در دادخواستی که ارائه داده اظهار داشته بود که حسین فارسی بعد از  انتقال سهام باشگاه ، مبادرت به انتقال غیر قانونی سهام به اشخاص دیگر نموده و این روند و انتقال های مکرر به اشخاص ثالث می تواند در آینده مشکلات زیادی ایجاد نماید و خواستار صدور دستور موقت و آنی شده بود. در چنین مواردی چنانچه شعبه  دیوان صدور دستور موقت را ضروری نداند قرار رد درخواست و اگر ضروری بداند دادخواست دستور موقت را صادر می نماید.در مورد این پرونده دستور موقت صادر و برق باید همچنان تا رسیدگی نهایی و صدور رای قطعی در دیوان عدالت اداری ، زیر نظر برق منطقه ای اداره شود.

شاید اکنون این بحث مطرح باشد که آیا فارسی می تواند وارد پرونده ای که بین پیشکسوتان و برق منطقه ای مطرح شده و ربطی به او ندارد شود؟ ماده ۵۵ قانون دیوان عدالت اداری می گوید« هرگاه شخص ثالثی در موضوع پرونده مطروحه در شعبه دیوان، برای خود حقی قائل باشد یا خود را در محق شدن یکی از طرفین ذی‌نفع بداند، می‌تواند با تقدیم دادخواست، وارد دعوی شود. در صورتی که دادخواست مذکور قبل از صدور رأی واصل شود، شعبه پس از ارسال دادخواست، برای طرفین دعوی و وصول پاسخ آنان با ملاحظه پاسخ هر سه طرف، مبادرت به صدور رأی می‌نماید.»

پس فارسی هم اگر وارد پرونده شود و دادخواست ورود ثالث بدهد تاثیری در دستور موقت صادره ندارد و تا رسیدگی نهایی، باشگاه برق دولتی خواهد بود.طبق قانون، باشگاه باید قیمت گذاری کارشناسی و در مزایده واگذار می شد و قانون اصل ۴۴ اجازه ترک تشریفات را هم نمی دهد. این عمل غیر قانونی را چگونه می توانند توجیه کنند و خواستار تغییر رای صادره از سوی دیوان گردند؟

از آنجایی که خواسته پیشکسوتان ابطال مصوبه برق منطقه ای درباره واگذاری باشگاه بوده این پرونده در شعبه اول دیوان مختومه و برای ادامه رسیدگی از شعبه اول به هیات عمومی دیوان عدالت خواهد رفت.ماده ۸۰ قانون دیوان عدالت اداری صراحت دارد« تقاضای ابطال مصوبات در هیأت عمومی دیوان، با تقدیم درخواست انجام می‌گیرد.» هیات عمومی چیست؟ماده ۸- هیأت عمومی دیوان با شرکت حداقل دو سوم قضات دیوان به ریاست رئیس دیوان و یا معاون قضائی وی تشکیل می‌شود و ملاک صدور رأی، نظر اکثریت اعضای حاضر است. رای هیات عمومی قابل تجدید نظر خواهی نیست.

همه اسناد ومدارک حکایت از عمل غیر قانونی برق منطقه ای دارد و حالا باشگاه، دولتی است. استاندار فارس باید از این فرصت بهره برده و زمینه اتصال باشگاه برق به نهادهایی چون شهرداری یا …فراهم آورد.برق باید مدیریتی اصولی و حرفه ای داشته باشد تا به جبران همه روزهای رفته بپردازد.

برق باید باردیگر اوج بگیرد. خلا این تیم ریشه دار در فوتبال ایران بیداد می کند. خلا روزهایی که حافظیه و ورزشگاه ارتش یکپارچه نارنجی بودند، فوتبال فارس را آزار می دهد. برق در شیراز یک تیم فوتبال نبود. برق گوشه ای از زندگی خیلی هایی بود که دل در گرو آن داشتند و مجال کنونی را نباید به سادگی از دست داد. نه استانداری و نه حتی اداره کل ورزش نباید به سادگی از کنار این موضوع بگذرند.

روزهای بی برقی، روزهای تاریکی ورزش ما بود و حالا باید تلاش کرد خاطرات غبار گرفته را غبار روبی نموده و پرچم های نارنجی را از کنج گنجه ها بیرون آورد. برق که باشد انگار شیراز حال و هوای دیگری دارد.لطفا” این فرصت را غنیمت بشمارید.

در اولین گام یک هیات مدیره بدون توجه به مسائل سیاسی انتخاب و مدیریت باشگاه را از روند کنونی خارج نمایید. شان برق فراتر از آن است که یک روز در میان دستورات عجیب و غریب مبنی بر تعطیلی تمرینات را شاهد باشیم. کاش این بار فرصت شناس باشیم.

 

5 دیدگاه برای “دیوان عدالت رای داد،برق دولتی شد/آقای استاندار بسم الله!

  1. بسم الله الرحمن الرحیم
    آیا کسی نیست که به این بی عدالتی ها و تضیع حقوق بیت المال رسیدگی کنه و ریشه فساد رو بکنه

    1. بسمه تعالی
      مدیریت محترم سایت خبر پارسی
      با سلام و احترام و ضمن تسلیت ایام حزن واندوه اربعین حسینی
      امام حسین ع فرمودند اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید
      مدیریت محترم سایت خبر پارسی هرچند که می دانم نظر بنده منتشر نخواهد شد ولیکن ضمن تشکر از شما که روشنگری می کنید و برای تحقق آرمان زینبی در جامعه قلم می زنید عاجزانه از شما خواهشمندم نیم نگاهی نیز به سایر مشکلات و …. مدیریت محترم عامل شرکت برق منطقه ای فارس و تیم همراهش نظیر جناب آقای رحیم معدلی معاونت محترم پشتیبانی و جناب آقای مهندس یدالله حقیقی معاونت محترم طرح و توسعه و عضو جامعه اسلامی مهندسین و حزب موتلفه که گویا به تازگی و بعد از انتخابات و حماسه سیاسی 24 خرداد ماه که لبیکی بود به رهبر انقلاب ، گویا ایشان تازگی جزء نیروهای اصلاح طلب شده اند داشته باشید
      از معاونت محترم پشتیبانی سئوال داشتم که چرا رونوشت قراردادهای فرس تکاب و شرکت های آقای سلاحی رااز سال 1385 برای اداره کل امور اقتصادی ارسال نمی فرماییید ؟؟؟؟؟؟
      معاونت محترم طرح و توسعه مدیرعامل خدا ترس برق منطقه ای راستی موضوع خط انتقال برق 132 برد خون به کجا انجامید
      و همچنین هزینه های میلیاردی که برای احداث و ترمیم خط 66 دو مداره 40 شیراز به امیر کبیر کردید چگونه پوشش دادید و چرا توان انتقال خط نصف شده است و چرا نرم افزار dcs 400 سعادت شهر هنوز مشکلات آن حل نشده است و
      آیا نرم افزار قفل شکسته به بیت المال غالب شده یا ……..

      با احترام
      کارمند بی سواد برق منطقه ای فارس

  2. سخنی کوتاه با مدیریت محترم عامل شرکت برق منطقه ای فارس جناب آقای مهندس مشفقیان و تیم تحت سرپرستیشان

    مدیریت محترم عامل شرکت برق منطقه ای فارس جناب آقای مهندس مشفقیان
    خیلی تلاش کردم و با خو کلنجار رفتم تا این متن را با سلام و احترام آغاز کنم ولیکن نتوانستم در هر صورت از این بابت پوزش می طلبم چون تا حالا نامه و یا نوشته ای بودن سلام آغاز ننموده بودم در هر صورت جناب آقای مهندس مشفقیان مدیریت محترم عامل شرکت برق منطقه ای فارس شما از سال 1385 بر اریکه قدرت نشسته اید و تا کنون کسی جرعت نکرده حتی در خواب هم به شما بگوید بالای چشم شما ابرو است و ….. زیرا که شما سریعا با وی برخورد قهر آمیز می نمودید و عواقب ناگواری متوجه او می شد حال مدیرعامل محترم با توجه به اینکه شما مخالف و منتقد جناب آقای حجه الاسلام دکتر روحانی بودید و در دوران انتخابات از جناب آقای دکتر ولایتی که صد البته انسانی شریف و فرهیخته هستند و بوده اند حمایت علنی کرده اید چند سئوال در ذهن بی ÷اسخ می ماند که عاجزانه و ملتمسانه از شما خواهشمندم به جهت تنویر ذهن اذهان عمومی در یکی از متینگ های گروهی و تبلیغاتی که بر خلاف شرع و نظر جمیع آیت اعظام از جمله نظر رهبر بزرگوار انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله عالی) در وقت اداری و با امکانات اداری در روزهای سه شنبه برگزار می کنید پاسخ دهید
    1- دلیل اینکه جناب آقای مهندس مهدی شفیعی مجری محترم طرح خطوط فوق توزیع بعد از فاجعه کابل 66 کیلو ولت فی مابین پست 400 شیراز به امیر کبیر و فاجعه خط 132 کیلو ولت کنگان به برد خون به دادگاه و کمیته تخلفات اداری وزارت نیرو معرفی نشده اند چیست و چرا معرفی نشده اند آیا رابطه پشت پرده ای وجود دارد یا خیر ………….. همچنین اگر ایشان انسان شریف و پاکی هستند علت برکناری جناب آقای مهندس اکبری مجری محترم و سابق خطوط کابلی چه بوده است و اگر از آقای مهندس اکبری چنین فاجعه ای سر می زد آیا او را به دادگاه معرفی نمی کردید و……..
    2-در خصوص نرم افزار DCS ایستگاه 400 سعادت شهر و همچنینی نواقص ایستگاه های پرک و بیرم و جفره لطفا دستور به تنویر اذهان عمومی بفرمایید
    3-در خصوص دلیل عدم رعایت قانون و بخصوص رعایت تشریفات قانونی واگذاری باشگاه برق توضیح بفرمایید و بفرمایید چرا برخلاف موازین شرعی قدم برداشته اید مگرر نمی دانید که حضرت امام (ره) فرموده اند که حکومت اسلام حکومت قانون است پس چرا به قانون پایبند نیستید و موجبات صدور احکام قانونی نظیر حکم فوق می شوید
    4-می گویند شما برای جانشین خود بسیار دلهره دارید مگر خدایی نکرده مشکلی هست که باید پنهان بماند و آشکار نشود

    با احترام
    دردمند

  3. بسم رب الحسین
    با گرامیداشت ایام شهدت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)و رهروان آن حضرت در زمان کنونی ،شهدای جنگ تحمیلی و انقلاب اسلامی آنان که در لبیک به حسین زمانشان( حضرت امام خمینی (ره ) و نائب بر حقش حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله عالی ))همه روز راه شهدای کربلا را در مبارزه با منافقین کور دل و مفسدان اقتصادی پی می گیرند

    مدیریت محترم سایت پارسی
    با سلام و احترام

    آقا زاده محترم جناب آقای مهندس مشفقیان گویا در سایت خود با نام ندای اندیشه ضمن اعلام بی اطلاعی از قوانین و احکام شرعی که قوانین نظام مقدس اسلامی ما برگرفته از آنان هستند دم از اندیشه مبتنی بر اسلام می زنند و می گویند ما عده ای جوان ولایتمدار هستیم و…… آیا جوان ولایتمدار و تحصیل کرده و با پدری اینچنین نباید با اصول شرع اسلام آشنا باشد آیا نباید بداند تضعیع حقوق بیت المال یعنی چه ……..آیا آقازاده محترم اصولا فرمان هشت ماده ای حضرت آقا (مدظله عالی )در خصوص مبارزه با مفسدان اقتصادی به گوششان خوده است …… اگر نخورده که از ایشان و پدر محترم و صاحب قدرت و مکنتشان عاجزانه و ملتمسانه خواهش می کنم با استفاده از الفاظ دهن پر کن نظیر رهرو ولایت و ولایت مدار و…. با مقدسات ما (حضرت آقا (مدظله عالی)) و آبروی آبروهای ما بازی نکننند و بهتر است هر از چند گاهی به کتوب اسلامی و سایت مقام معظم رهبری سری بزننند و …. بعد دم از اسلام و رهبری عالی مقام جهان اسلام و مقدسات ما بزنند
    آری باید به این آقا زاده بی درد گفت لطفا به مقدسات ما توهین نفرمایید آخر رهب انقلاب برای ما به اندازه بیش از جانمان ارزش دارد چرا با نام این سید مظلوم به تاخت و تاز در ……. می پردازید و دم از اسلام و می زنید

    حال درد دلی دارم با سید و مولایمان حضرت آیت الله خامنه ای مد ظله عالی :آقای ما ما را ببخش که این گونه افراد دم از اسلام می زننند در صورتی که جوابگوی هیچ یک از اقدامات خود نیستند ما را ببخش که همچو شهید نواب صفوی قادر نیستیم آنان را مجازات کنیم و اجازه ندهیم با آبروی مسلمین بازی کنند آقا جان فقط ما را ببخش ولی بدان که ما اهل نفاق و کوفه نیستیم تا بگذاریم با آبروی اسلام و مسلمین و اموال بیت المال مسلمین هر…… بازی کند و یقینا در مراجع ذی صلاح قانونی و …. پیگیر حقوق مسلمین خواهیم شد و بازهم سید و سرور و آقای ما ما را ببخش و برای ما و نصرت اسلام و مسلمین دعا کن………

    رهرویم با ولایت تا شهادت
    مرگ بر منافق

  4. رهرو مولا و سرورمان حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله عالی) گفت:

    بسمه تعالی
    جناب آقای دردمند و دل خون از دست آقا زاده ها و کارمند بی سواد برق منطقه ای فارس
    با سلام واحترام و ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی
    از شما خواهش می کنم که مشکلات خاص عده ای طیف خاص را به پای همه اصولگرایان نگزارید کما که ما هم از افرادی که در سایه مقدساتمان دست اعمال خلاف قانون و شرع می زنند دوری می جوییم و همواره سعی کرده ایم در راه ولایت همان راهی که شما نیز به آن پایبند هستید قدم بردایم در هر صورت امید داریم که خداوند دوستان گذشته ما را نیز متنبه کند و درخواستمان نیز اجرای فرمان هشت ماده ای حضرت آقا درخصوص مفسدین می باشد هرچند که قبلا از دوستان ما بوده باشند ولی با انحراف از خط اصیل ولایت دیگر از جریان اصولگرایی بیرون رفته اند و ما آنها را از خود نمی دانیم و ما از بابت دوستانی قدیم نظیر افراد ذکر شده حلال فرمایید به امید نصرت اسلام و مسلمین و سرافرازی روز افزون انقلاب اسلامی و رهبر عالی قدر جهان تشیع حضرت آیت الله خامنه ای

    انشاء الله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.